Centrum Kontaktu AlleKurier - Zamawianie kuriera
Dostępna jest nowa wersja serwisu.
Nadasz w niej przesyłki krajowe - paczki i koperty.

Zamawianie kuriera

Jak zamówić kuriera?

Zamawianie kuriera odbywa się poprzez formularz nadawania.

  1. Wprowadź dane przesyłki – wymiary (szerokość, długość, wysokość) oraz wagę. Kolejność wymiarów nie ma znaczenia.
  2. Wybierz kraj doręczenia.
  3. Jeżeli potrzebujesz nadać przesyłkę z innego kraju, niż Polska lub gdy chcesz dodać ubezpieczenie bądź pobranie – kliknij „Więcej opcji wyceny” i uzupełnij pożądane pola.
  4. Kliknij „Wyceń przesyłkę”.
  5. Na liście dostępnych usług wybierz tę, która najlepiej spełnia Twoje oczekiwania i kliknij „Wybieram”.
  6. Uzupełnij dane adresowe i kontaktowe nadawcy oraz odbiorcy. Zwróć uwagę na to, że dane te muszą być na tyle precyzyjne, aby kurier mógł trafić pod wskazany adres bez wcześniejszego kontaktu.
  7. Wybierz optymalną dla Ciebie datę i przedział godzinowy. Pamiętaj, że przedziały czasowe są jedynie orientacyjne.
  8. W polu "Co jest zawartością przesyłki?” opisz dokładnie, co jest przedmiotem nadawanej paczki. Zwróć uwagę, że niektóre przedmioty mogą być wyłączone z transportu kurierskiego.
  9. Możesz skorzystać z dodatkowych usług. Wybierz je z listy „Usługi dodatkowe”.
  10. Zaakceptuj wymagane regulaminy.
  11. Kliknij „Wyślij zlecenie”.

Po wysłaniu zlecenia, wymagana jest płatność za usługę. Można ją wykonać poprzez tradycyjny przelew lub za pomocą zalecanej metody – szybkiej płatności. Po kilku minutach od zaksięgowania płatności, na Twojej skrzynce pocztowej znajdą się dokumenty przewozowe. Dokumenty te musisz wydrukować i nakleić na przesyłkę.

Czy muszę coś drukować?

Tak. Aby móc zamówić kuriera, konieczne jest wydrukowanie dokumentów przewozowych. Bez tej formalności, kurier nie odbierze przesyłki. Wydrukowanie dokumentów nie leży po stronie kuriera i nie istnieje możliwość, aby to on je dostarczył.

Skąd mam wydrukować dokumenty?

Po zaksięgowaniu płatności za usługi kurierskie, w ciągu kilku minut, przesyłamy dokumenty przewozowe na adres e-mail nadawcy. Te same dokumenty można również pobrać z Konta Użytkownika AlleKurier.

Nie otrzymałem dokumentów przewozowych

Jeżeli zamówiłeś kuriera, a jednak nie otrzymałeś dokumentów przewozowych, może być to spowodowane kilkoma kwestiami. Co należy zrobić w takiej sytuacji?
  • Sprawdź dokładnie czy na skrzynkę pocztową nadawcy/zleceniodawcy trafił e-mail z dokumentami. E-mail z dokumentami przewozowymi, mógł trafić do folderu SPAM.
  • Płatność nie została jeszcze zaksięgowana - w przypadku przelewów tradycyjnych czas księgowania środków może trwać do 2 dni roboczych. W takiej sytuacji istnieje możliwość przyśpieszenia tego procesu poprzez przesłanie potwierdzenia przelewu.
  • W szczególnych przypadkach generowanie dokumentów może trwać do 30 minut.
  • Wygenerowane dokumenty zawsze przesyłamy na adres e-mail nadawcy. Dodatkowo zawsze istnieje możliwość pobrania dokumentów z Konta Użytkownika AlleKurier

Chcę zamówić kuriera telefonicznie

Zlecenia na zamówienie kuriera przyjmujemy tylko poprzez formularz dostępny w naszym serwisie. Jesteśmy firmą działającą w Internecie. Cały proces zamawiania kuriera jest bardzo prosty i trwa zaledwie kilka minut.

Jak wysłać paczkę za pobraniem?

Wysłanie paczki za pobraniem jest tak samo proste, jak wysłanie zwykłej paczki. Podczas nadawania przesyłki w formularzu nadawania kliknij link „Więcej opcji wyceny”. W polu „Pobranie” wprowadź kwotę, która ma zostać pobrana przez kuriera od odbiorcy. Jeżeli chcesz, aby odbiorca pokrył koszt przesyłki, dodaj koszt usługi kurierskiej do kwoty pobrania.

W dalszej części formularza zostaniesz poproszony o podanie numeru konta, na które mają trafić środki z pobrania oraz czas realizacji tej usługi.

Co zyskuję wybierając dodatkowe ubezpieczenie?

Dodatkowe ubezpieczenie daje możliwość ubiegania się o wypłatę odszkodowania do wartości zniszczonego lub zagubionego towaru niezależnie od zaistniałej przyczyny.

Jeśli Twoja przesyłka, pomimo wszelkich starań ze strony firmy kurierskiej, ulegnie uszkodzeniu lub zaginie, jest możliwość ubiegania się o odszkodowanie za towar znajdujący się w przesyłce i zwrot środków za wykupioną usługę transportową. W przypadku wykupienia dodatkowego ubezpieczenia w wysokości rzeczywistej wartości towaru, jest szansa na otrzymanie pełnego zwrotu środków od przewoźnika.

Warunkiem otrzymania odszkodowania jest uznanie reklamacji przez przewoźnika. Każda reklamacja jest rozpatrywana indywidualnie. Rzeczywista wartość towaru (w wysokości ubezpieczenia) musi zostać odpowiednio udokumentowana. Jeśli wartość towaru nie zostanie udokumentowana, ubezpieczenie nie będzie brane pod uwagę.

W przypadku reklamacji przesyłek międzynarodowych, gdzie podawana jest wartość celna, warto pamiętać, że przewoźnik bierze pod uwagę również deklarację wartości celnej.

Zobacz więcej informacji o ubezpieczeniu

Jak wysłać więcej niż jedną paczkę do jednego odbiorcy?

Aby wysłać kilka paczek do jednego odbiorcy należy stworzyć przesyłkę wielopaczkową. Nie ma potrzeby generowania kilku osobnych przesyłek.
  1. W formularzu nadawania wybierz „Więcej opcji wyceny”.
  2. Następnie kliknij w przycisk „Dodaj paczkę +”.
  3. Wprowadź dane kolejnej paczki.
Możesz dodawać nieskończenie wiele paczek, które chcesz nadać do jednego odbiorcy.

Czy moje zamówienie zostało przyjęte?

Aby sprawdzić, czy Twoje zamówienie zostało przez nas przyjęte dokonaj tego na Koncie Użytkownika AlleKurier. Aktualny status każdej przesyłki jest widoczny w zakładce „ Przesyłki”.

Chcę zmienić godziny odbioru przesyłki

Niestety, nie ma takiej możliwości. Zlecenie, które zostało opłacone nie ma możliwości edycji. W takiej sytuacji zalecamy:
  1. Anulowanie opłaconego zlecenia.
  2. Utworzenie nowego zlecenia z poprawnymi godzinami odbioru przesyłki od nadawcy.
  3. Ponowną płatność za usługę.
Środki z anulowanej przesyłki zostaną zwrócone w ciągu 2 dni roboczych.

Chcę zmienić adres nadania przesyłki

Niestety, nie ma takiej możliwości. Zlecenie, które zostało opłacone nie ma możliwości edycji. W takiej sytuacji zalecamy:
  1. Anulowanie opłaconego zlecenia.
  2. Utworzenie nowego zlecenia z poprawnymi godzinami odbioru przesyłki od nadawcy.
  3. Ponowną płatność za usługę.
Środki z anulowanej przesyłki zostaną zwrócone w ciągu 2 dni roboczych.

Jak opłacić kuriera?

Płatność za usługi kurierskie jest możliwa za pomocą tradycyjnego przelewu lub szybkiej płatności (DotPay). Ekran płatności pojawia się po każdorazowym złożeniu zlecenia.

Istnieje też możliwość doładowania konta na poczet następnych przesyłek. Aby wykonać doładowanie należy zalogować się do Konta Użytkownika AlleKurier, a następnie:

  1. W menu użytkownika „Saldo” kliknij w przycisk „+Doładuj”.
  2. Wykonaj tradycyjny przelew lub szybką płatność. W przypadku wybrania „Szybkiej płatności Przelewy24” wprowadź kwotę, którą chcesz doładować konto.
Pamiętaj, że nie istnieje możliwość uiszczenia płatności za przesyłki bezpośrednio kurierowi.

Anulowanie przesyłki

Pomyliłeś się w adresie nadawcy lub odbiorcy? Podałeś niepoprawne wymiary/wagę paczki? Nic straconego – zlecenie możesz anulować, a wpłacone środki zostaną zwrócone na Twoje Konto Użytkownika Allekurier.

Aby anulować przesyłkę musisz być zalogowany do konta użytkownika.

  1. Kliknij "Moje konto", wybierz opcje „Przesyłki”, a następnie przejdź do wskazanej przesyłki
  2. Jeżeli w menu „operacje” znajduje się opcje „anuluj zlecenie” oznacza to, że przesyłka znajduje się na etapie, w którym można ją jeszcze anulować. Wybierz tą opcję aby anulować przesyłkę

Pamiętaj, że jeśli wybrałeś firmę DPD lub GLS i kurier zbyt późno otrzyma informację o anulacji paczki lub jest już w Twojej okolicy, to mimo wszystko może stawić się po odbiór paczki. Opłata zgodna z cennikiem AlleKurier.pl

Usuwanie przesyłki

Aby usunąć przesyłkę musisz być zalogowany do konta użytkownika.

  1. Kliknij "Moje konto", wybierz opcje „Przesyłki”, a następnie przejdź do wskazanej przesyłki
  2. Jeżeli w menu „operacje” znajduje się opcje „usuń zlecenie” oznacza to, że przesyłka nie została jeszcze opłacona i można ją jeszcze usunąć. Wybierz tą opcję aby usunąć przesyłkę.

Inne / Nie znalazłem tematu w którym chcę się skontaktować

Czas oczekiwania na odpowiedź jest zależny od metody kontaktu. Pracujemy w dni robocze w godzinach 8:00-16:00
Kontakt on-line poprzez formularz lub adres e-mail
Najszybsze metody kontaktu
Pamiętaj, że na wiadomości odpisujemy w dni robocze od 8:00 do 16:00
Twoje dane są bezpieczne
biuro@allekurier.pl
Pamiętaj, że na wiadomości odpisujemy w dni robocze od 8:00 do 16:00
Inne sposoby kontaktu
Wylogowanie po okresie nieaktywności

Podaj swoje dane aby zalogować się ponownie.

   Zapomniałem hasło

Porozmawiaj z nami