Integracja składa się z dwóch części opisanych poniżej. Możliwe jest wdrożenie tylko Części 1 lub Części 2 albo obydwu. Kod Javascript odpowiedzialny za integrację Części 1 znajdziesz w źródle tego pliku.
Cześć 1. Tworzenie zwrotu
W sklepie internetowym (np. po zakończeniu procesu RMA lub na stronie ze szczegółami zamówienia) tworzymy zwrot za pomocą endpointu poniżej. W odpowiedzi dostajemy URL na który należy przekierować klienta, aby dokończył proces zwrotu. Przekierowanie może być wykonane zarówno na frontendzie (przykład poniżej) jak i na backendzie (Redirect 301).
Pełna struktura danych możliwych do przekazania dostępna jest w dokumentacji - link poniżej.
Przed przekazaniem danych klient musi zapoznać się z klauzulą RODO.
Jeśli sklep ma wiele magazynów zwrotów w różnych lokalizacjach fizycznych, należy w zapytaniu:
przekazywać odpowiedni mailboxHid przypisany do właściwego magazynu (rozwiązanie gdy magazynów jest kilka) lub
przekazywać zawsze jeden mailboxHid i podawać dane doręczenia w sekcji recipient (gdy magazynów jest znacznie więcej).
Przykładowa implementacja:
Klikając powyższy link wyrażasz zgodę na udostępnienie swoich danych osobowych firmie świadczącej usługę Wygodne Zwroty. Od tego momentu na okoliczność realizacji zwrotu Administratorem danych osobowych będzie Allekurier Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (czytaj więcej)
Administratorem Danych Osobowych (podmiotem ustalającym cele i sposoby przetwarzania danych
osobowych) jest Allekurier sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-149), ul. Balicka 12A/B4. Dane
kontaktowe Inspektora Ochrony Danych to: [email protected]. Dane osobowe będą przetwarzane w
celu zawarcia umowy. Podstawą prawną przetwarzania są czynności związane z zamiarem zawarcia
umowy z Administratorem w trybie akceptacji regulaminu (dane mogą być pozyskiwane od osób
fizycznych oraz osób, prowadzących działalność gospodarczą, w zależności od tego kto zamierza
zawrzeć umowę z Administratorem). Dane będą przetwarzane do czasu zawarcia umowy z
Administratorem, a gdyby nie doszło do zawarcia umowy w okresie do 30 dni od przekazania danych w
celu zawarcia umowy. Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do świadczenia usługi.
Odbiorcami danych mogą być podmioty wspomagające procesy biznesowe Administratora
współpracujące w ramach outsourcingu (hosting danych, usługi informatyczne). Każdy ma prawo
żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia
przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych i wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania
danych. Każdy ma prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Uprawnienia osoby, której dane dotyczą w tym wycofanie udzielonej zgody, można wykonać przez
złożenie oświadczenia wykorzystując dane kontaktowe Administratora lub Inspektora Ochrony Danych
wskazane we wstępie.
Pracownik magazynu skanuje etykietę przewozową na której kurier doręczył zwrot do sklepu. Dostajemy szczegóły zamówienia i dane nadawcy.
Endpoint GET https://api.wygodnezwroty.pl/fulfillment/order/tracking-number/{trackingNumber}
Wszystkie zwroty z danego dnia
Pobieranie wszystkich zwrotów nadanych w określonym dniu (data włożenia do Paczkomatu, nadania w punkcie nadawczym lub pierwszego skanu w trackingu kuriera).
Endpoint GET https://api.wygodnezwroty.pl/fulfillment/order/sent?date={YYYY-MM-DD}