Integracja Wygodne Zwroty - przykład dla klienta

Integracja składa się z dwóch części opisanych poniżej. Możliwe jest wdrożenie tylko Części 1 lub Części 2 albo obydwu. Kod Javascript odpowiedzialny za integrację Części 1 znajdziesz w źródle tego pliku.

Cześć 1. Tworzenie zwrotu

W sklepie internetowym (np. po zakończeniu procesu RMA lub na stronie ze szczegółami zamówienia) tworzymy zwrot za pomocą endpointu poniżej. W odpowiedzi dostajemy URL na który należy przekierować klienta, aby dokończył proces zwrotu. Przekierowanie może być wykonane zarówno na frontendzie (przykład poniżej) jak i na backendzie (Redirect 301).

Pełna struktura danych możliwych do przekazania dostępna jest w dokumentacji - link poniżej.

Przed przekazaniem danych klient musi zapoznać się z klauzulą RODO.

Jeśli sklep ma wiele magazynów zwrotów w różnych lokalizacjach fizycznych, należy w zapytaniu:

  • przekazywać odpowiedni mailboxHid przypisany do właściwego magazynu (rozwiązanie gdy magazynów jest kilka) lub
  • przekazywać zawsze jeden mailboxHid i podawać dane doręczenia w sekcji recipient (gdy magazynów jest znacznie więcej).
  • Przykładowa implementacja:

    Klikając powyższy link wyrażasz zgodę na udostępnienie swoich danych osobowych firmie świadczącej usługę Wygodne Zwroty. Od tego momentu na okoliczność realizacji zwrotu Administratorem danych osobowych będzie Allekurier Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (czytaj więcej)

    Dokumentacja

    https://api.wygodnezwroty.pl/api/doc
    Rozdział Order Return
    Endpoint POST https://api.wygodnezwroty.pl/order/return-draft

    Cześć 2. Pobieraniu danych o zwrotach

    Dokumentacja

    https://api.wygodnezwroty.pl/api/fulfillment-doc

    Dane o pojedynczym zwrocie

    Pracownik magazynu skanuje etykietę przewozową na której kurier doręczył zwrot do sklepu. Dostajemy szczegóły zamówienia i dane nadawcy.
    Endpoint GET https://api.wygodnezwroty.pl/fulfillment/order/tracking-number/{trackingNumber}

    Wszystkie zwroty z danego dnia

    Pobieranie wszystkich zwrotów nadanych w określonym dniu (data włożenia do Paczkomatu, nadania w punkcie nadawczym lub pierwszego skanu w trackingu kuriera).
    Endpoint GET https://api.wygodnezwroty.pl/fulfillment/order/sent?date={YYYY-MM-DD}