- AlleKurier
- Poradniki
- Bershka zwrot zamówienia do sklepu online
Bershka zwrot zamówienia do sklepu online
Obowiązujące przepisy przewidują możliwość zwrotu towaru zakupionego przez internet w terminie 14 dni od chwili otrzymania zamówienia. W sklepie internetowym Bershka zwrot możliwy jest przez 30 dni, które liczone są od daty wysyłki zamówienia, podanej w wiadomości mailowej.
Bershka oferuje możliwość zwrócenia zamówienia w wybranym sklepie stacjonarnym. Musi on jednak znajdować się w tym samym kraju oraz posiadać dział, z którego pochodzi dany produkt - damski lub męski. Ten rodzaj zwrotu jest zawsze darmowy dla klientów.
Warunki zwrotu online w sklepie Bershka
Bershka umożliwia zwroty zamówień online po wcześniejszym wypełnieniu stosownego wniosku, znajdującego się na stronie internetowej sklepu. Trzeba pamiętać, że mają one pewne warunki, ograniczenia oraz dodatkowe koszty.
Mimo 30 dni na dokonanie zwrotu, sklep zastrzega, że przez 15 dni od daty wysyłki zamówienia, odstąpienie od umowy nie niesie za sobą żadnych kosztów. Jeżeli po upływie tego terminu konsument postanawia odesłać zamówione produkty, wówczas musi on pokryć koszty dostawy w wysokości 8 zł. W przypadku większej liczby produktów do zwrotu w ramach tego samego zamówienia, ale z innym terminem zwrotu, konieczne jest wygenerowanie kolejnego wniosku na stronie sklepu. Jeżeli klient zamówił na przykład spodnie i koszulę, spodnie postanowił odesłać od razu, a w dozwolonym czasie na zwrot podjął decyzję również o odesłaniu koszuli, wówczas musi on ponownie poprosić o zwrot na stronie sklepu. Konieczne będzie też opłacenie kosztów wysyłki w wysokości 8 zł.
Nieco bardziej skomplikowane jest odstąpienie od umowy w przypadku kilku różnych zamówień. W takiej sytuacji należy wygenerować osobne wnioski o zwrot dla każdego z nich oraz nadać je jako osobne przesyłki. Sklep zaznacza, że nie ponosi odpowiedzialności za zamówienia odesłane w tej samej paczce oraz z niewłaściwym numerem.
Prawo do zwrotów online nie przysługuje w przypadku, między innymi, produktów personalizowanych, artykułów z krótką datą przydatności do spożycia, kosmetyków, których opakowanie zostało naruszone oraz produktów cyfrowych. W wielu sklepach zwrotom nie podlega również bielizna oraz stroje kąpielowe.
W sklepie Bershka artykuły personalizowane nie podlegają zwrotom ani wymianom. Oprócz tego klienci nie mają możliwości odesłania kolczyków, akcesoriów do włosów oraz bielizny. Wszystkie zwracane produkty muszą posiadać metki i być w nienaruszonym stanie. Na strojach kąpielowych musi znajdować się naklejka higieniczna, a akcesoria powinny zostać zwrócone w oryginalnym opakowaniu i bez żadnych uszkodzeń, podobnie jak perfumy i kosmetyki, które dodatkowo muszą posiadać nienaruszone opakowanie. Zakupione komplety stanowią nierozerwalną całość, dlatego nie można odesłać tylko ich część. Również i te produkty muszą znajdować się w oryginalnym opakowaniu.
Gdy sklep przyjmie przesyłkę zwrotną, wysyłana jest wiadomość mailowa z potwierdzeniem oraz wysokością kwoty do zwrotu. Środki zostają zwrócone w ciągu kilku dni. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, sklep ma na to 14 dni.
Bershka nie przewiduje jako takich wymian produktów. Jeżeli klienta interesuje inny rozmiar lub kolor, powinien zgłosić zwrot i odesłać artykuł oraz złożyć ponownie zamówienie w sklepie internetowym, dodając do koszyka produkt, który go interesuje.
Warto zaznaczyć, że sklep Bershka zastrzega sobie możliwość nie przyjęcia zwrotu, jeżeli kupujący nie przestrzegał terminów lub artykuły noszą ślady użytkowania.
Nadawanie przesyłek zwrotnych nie musi być skomplikowane. Wystarczy wejść na stronę wygodnezwroty.pl i wybrać z listy sklep, do którego ma zostać nadany zwrot. Nie trzeba znać adresu do wysyłki ani drukować etykiety. Cały proces nadawania paczki zwrotnej trwa zaledwie kilka minut.