Jak zwrócić produkty w sklepie internetowym Answear?


Answear.com oferuje swoim klientom przyjazną politykę zwrotów, opartą na możliwości darmowego zwrotu towaru pod pewnymi warunkami, a także wydłużony czas na odstąpienie od umowy, który ustawowo wynosi 14 dni. W sklepie internetowym Answear został on wydłużony do 30 dni.

Jak dokonać zwrotu w sklepie internetowym Answear?

Klienci mają możliwość zwrotu zakupionego towaru online w salonach stacjonarnych Medicine, w punkcie odbioru w Krakowie lub za pomocą wysyłki Paczkomatem InPost, kurierem DPD, albo w dowolny inny sposób, na własny koszt.

W każdym z tych przypadków konieczne jest wypełnienie formularza zwrotu, który został dołączony do zamówienia w formie papierowej. Jeżeli konsument zdążył go już wyrzucić, może pobrać nowy ze strony internetowej sklepu. 

W salonach stacjonarnych Medicine klienci mogą bezpłatnie dokonać zwrotu towaru zakupionego online. Wystarczy zanieść do sklepu produkty i przekazać je pracownikowi wraz z dowodem zakupu i wypełnionym oraz podpisanym formularzem zwrotu. Warto pamiętać, że salony stacjonarne nie zwracają gotówki. Po zarejestrowaniu i sprawdzeniu przesyłki w magazynie, konsument otrzymuje powiadomienie drogą mailową o zwrocie należności. Istnieje możliwość podania numeru konta bankowego, na który zostanie przesłany zwrot. Jeżeli ten krok zostanie pominięty, pieniądze będą zwrócone tą samą metodą, jaką dokonano płatności za zamówienie.

Darmowy zwrot dotyczy również wysyłki, o ile klient spełnia określone przez sklep warunki. Jest to aktywne konto w serwisie oraz wartość zamówienia przekraczająca 180 zł. 

W przypadku odstąpienia od umowy za pośrednictwem Paczkomatów InPost, konieczne jest zalogowanie się na konto klienta i przejście do zakładki “Zwroty”. Wyświetlone zostaną produkty, które mogą zostać zwrócone w ten sposób. Wystarczy wybrać z listy te, które użytkownik chce odesłać. Do przesyłki zwrotnej oprócz artykułów należy dołączyć wypełniony i podpisany formularz zwrotu oraz dowód zakupu. Po zgłoszeniu chęci odstąpienia od umowy wygenerowany zostanie kod zwrotu, który jest niezbędny do nadania przesyłki. Konsument otrzyma go drogą mailową oraz smsem. Otrzymany kod należy napisać w widocznym miejscu na kartonie. Kod jest ważny przez 10 dni. Jeden kod umożliwia zwrot jednej przesyłki. Jeżeli zamówienie jest odsyłane w tym samym kartonie, w którym zostało ono dostarczone, należy pamiętać o odklejeniu starej etykiety adresowej. Wystarczy już tylko zanieść paczkę do wybranego Paczkomatu. Gdy przesyłka zostanie sprawdzona i zarejestrowana w magazynie, klient otrzyma wiadomość mailową z potwierdzeniem zwrotu należności.

Sposób zwrotu za pośrednictwem kuriera DPD jest bardzo podobny. Po zalogowaniu się na konto klienta należy przejść do zakładki “Zwroty” i z listy wybrać produkty, które użytkownik chce zwrócić. W tym przypadku konieczne jest również określenie miejsca przyjazdu kuriera po odbiór przesyłki. W paczce zwrotnej, oprócz artykułów, powinno znaleźć się potwierdzenie zakupu oraz wypełniony i podpisany formularz zwrotu. Nie ma konieczności drukowania etykiety - kurier przyjedzie ze swoją. Jeżeli zamówienie jest zwracane w tym samym kartonie, w którym zostało dostarczone, należy pamiętać o usunięciu starej etykiety adresowej. Po dotarciu przesyłki na magazyn i sprawdzeniu jej zawartości do klienta zostanie wysłany mail, w którym znajdą się informacje, dotyczące zwrotu środków.

Osoby mieszkające w Krakowie mogą odstąpić od umowy w punkcie odbioru, który znajduje się na Alei Pokoju 18. Punkt otwarty jest w dni robocze w godzinach 10:00-20:00. Również w tym przypadku, oprócz zwracanych produktów należy mieć przy sobie dowód zakupu oraz wypełniony i podpisany formularz zwrotu. Kiedy tylko przesyłka dotrze do magazynu, a pracownicy zweryfikują jej zawartość, klient otrzyma wiadomość mailową z potwierdzeniem zwrotu należności.

Konsumenci mogą zdecydować się również na odesłanie zamówienia we własnym zakresie w dowolny, wybrany przez siebie sposób. Konieczne jest wypełnienie formularza zwrotu i zapakowanie go wraz z dowodem zakupu oraz odsyłanymi produktami. Paczkę należy nadać na podany na stronie sklepu adres. Warto pamiętać, że przesyłki do Paczkomatu oraz za pobraniem nie będą odbierane. W tym wariancie użytkownik zwraca zamówienie na własny koszt, który nie podlega zwrotowi.

info

Serwis Allekurier.pl używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie.