- AlleKurier
- Info
- Regulamin korzystania AlleKurier.pl dla Przedsiębiorcy obowiązujący do dnia 17-06-2014
Regulamin korzystania AlleKurier.pl dla Przedsiębiorcy obowiązujący do dnia 17-06-2014
Rozdział 1. Postanowienia ogólne
- Regulamin określa warunki świadczenia usług przez platformę www.allekurier.pl, zwaną dalej Zleceniobiorcą, na rzecz przedsiębiorców.
- Właścicielem serwisu transakcyjnego www.allekurier.pl oraz wszelkich praw autorskich i pokrewnych związanych z nazwą www.allekurier.pl jest AlleKurier sp. z o.o.
- Każde zlecenie wykonania usługi złożone Zleceniobiorcy jest równoznaczne z akceptacją postanowień zawartych w niniejszym regulaminie.
- Niezależnie od akceptacji niniejszego regulamin osoba zlecająca wykonanie usługi za pośrednictwem platformy www.allekurier.pl zobowiązuje się do akceptacji regulaminu wybranej firmy kurierskiej realizującej zlecenie.
Rozdział 2. Określenia
- Zleceniobiorca - AlleKurier sp. z o.o. świadcząca usługi za pomocą serwisu transakcyjnego www.allekurier.pl
- Zleceniodawca - każda osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej składająca zlecenie.
- Kurier - firma kurierska lub spedycyjna będąca faktycznym wykonawcą usługi.
- Nadawca - osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która przekazuje przesyłkę Kurierowi w celu wykonania usługi.
- Odbiorca - osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która przyjmuje przesyłkę doręczoną przez Kuriera w ramach realizowanej usługi.
- Przesyłka - koperty, paczki, palety i inne pakunki przygotowane przez zlecającego do odbioru przez Kuriera według zasad pakowania określonych w regulaminie firm kurierskich.
- Paczka - przesyłka nadana od Nadawcy do Odbiorcy na podstawie jednego listu przewozowego. Jedna Przesyłka może składać się z wielu paczek.
- Przesyłka wielopaczkowa - Przesyłka składająca się z wielu Paczek wysyłanych do jednego adresata. Liczba Paczek w takiej Przesyłce musi być taka sama jak liczba listów przewozowych.
- Przesyłka dokumentowa (DOX) - przesyłka o wadze od 50 do 500g, zapakowana w kopertę firmową specyficzną dla każdego Kuriera.
- Przesyłka za pobraniem (COD) - przesyłka, dla której warunkiem odbioru przez adresata jest uiszczenie Kurierowi kwoty PLN wskazanej w liście przewozowym przez Nadawcę Przesyłki.
- Przesyłka objętościowa - przesyłka, której waga wyliczona z wymiarów przekracza wagę rzeczywistą. Wyliczenie następuje według wzoru odrębnego dla każdego Kuriera [długość (cm) x szerokość (cm) x wysokość (cm) x / współczynnik].
- List przewozowy - dokument wydrukowany z systemu transakcyjnego www.allekurier.pl na którym Kurier potwierdza Nadawcy odbiór Przesyłki i na podstawie którego wykonuje zlecenie doręczenia przesyłki do odbiorcy. List przewozowy potwierdza zawarcie umowy na wykonanie usługi kurierskiej pomiędzy Zleceniodawcą a Zleceniobiorcą i Kurierem. Nadawca jest zobowiązany do wydrukowania listu przewozowego i przekazania go kurierowi odbierającemu przesyłkę.
- System transakcyjny - strona internetowa, służąca do zamawiania usług kurierskich, zarządzania przesyłkami, płatnościami za usługi i kontaktami Zamawiającego, dostępna pod adresem www.allekurier.pl.
- Konfigurator przesyłki - specjalistyczne oprogramowanie, służące do pozostawiania danych w systemie transakcyjnym dotyczących zawartości, wagi, wymiarów i wartości przesyłki, oraz danych teleadresowych oraz wyliczania kosztu usługi.
- Saldo Pre-paid - konto zasilone przez Zleceniodawcę kwotą PLN w celu późniejszego wykorzystania tych pieniędzy do płatności za usługi.
- Cennik - dokument, który określa wagę i gabaryty przesyłek wraz z podziałem na kategorie cenowe usług Zleceniobiorcy oraz terminy, w jakich mogą one zostać zrealizowane.
- Reklamujący - podmiot uprawniony do złożenia reklamacji.
- Element niestandardowy - element Przesyłki którego: wymiary są większe niż 1,4 x 0,6 x 0,6 m; o kształcie okrągłym cylindrycznym lub owalnym; o nieregularnych kształtach z wystającymi elementami; obwiązane luźnym sznurkiem; o lepkiej powierzchni umożliwiającej zsuwanie się (np: folie, gumy itd.); zawierające luźne ciężkie elementy lub takie, których rozkład ciężaru jest nierównomierny; umieszczone w luźnym opakowaniu lub o niestabilnym kształcie (tzn. możliwe jest przesunięcie się zawartości i związane z tym przesunięcie środka ciężkości podczas transportu; oznakowane etykietami „Góra/dół” oraz „Ostrożnie szkło”; których zawartość stanowią chemikalia (farby, lakiery, rozpuszczalniki, bejce itp.).
- Pobranie Express - usługa dodatkowa świadczona przez Zleceniobiorcę polegająca na zwrocie kwoty pobrania w terminie wcześniejszym niż zwrot od Kuriera. Usługa Pobranie Express dotyczy wyłącznie systemowych listów platformy AlleKurier.pl. Za zwrot pobrania uważa się wykonanie polecenia przelewu przez Zleceniobiorcę a nie uznanie rachunku bankowego Zleceniodawcy.
- Pobranie Natychmiastowe - usługa dodatkowa świadczona przez Zleceniobiorcę polegająca na zwrocie kwoty pobrania w terminie wcześniejszym niż zwrot od Kuriera Usługa Pobranie Natychmiastowe dotyczy wyłącznie systemowych listów platformy AlleKurier.pl. Za zwrot pobrania uważa się wykonanie polecenia przelewu przez Zleceniobiorcę a nie uznanie rachunku bankowego Zleceniodawcy.
Rozdział 3. Rejestracja Zleceniodawcy i zamawianie usług
- Zleceniobiorca poprzez System Transakcyjny zobowiązuje się do udostępnienia Zleceniodawcy usług kurierskich i przewozowych świadczonych przez Kuriera. Zleceniobiorca za w/w usługi pobiera opłatę w wysokości zawartej w cenniku.
- Zleceniobiorca zobowiązuje się przechowywać pozostawione przez Zleceniodawcę dane, a w szczególności dane osobowe, w sposób zgodny ze standardami bezpieczeństwa oraz używać ich wyłącznie do właściwego wykonywania zleconych usług, do przekazywania informacji o zleconych usługach oraz w celach marketingowych.
- Zleceniodawca wyraża zgodę na wykorzystanie pozostawionych przez siebie danych przez Zleceniobiorcę do celów właściwego wykonywania zleconych usług, do przekazywania informacji o zleconych usługach oraz w celach marketingowych.
- Warunkiem wykonaniu usługi przez Zleceniobiorcę na rzecz Zleceniodawcy jest uzupełnienie danych w Konfiguratorze usługi oraz dokonanie płatności za jej wykonanie.
- Opłata za przesyłki oraz inne usługi naliczana jest według cenników obowiązujących w dniu nadania, indywidualnych dla poszczególnych kurierów. Cenniki dostępne są pod adresem www.allekurier.pl/nadaj.
- Korzystanie z usług świadczonych przez Zleceniobiorcę możliwe jest jedynie za pośrednictwem Systemu Transakcyjnego, po uprzednim zarejestrowaniu się w nim.
- Zleceniobiorca ma prawo usunąć lub/i zablokować konto zarejestrowanego klienta bez podania przyczyny.
- Wszelkie usługi zlecone poprzez użycie nazwy użytkownika (adresu e-mail) i hasła (niezbędnego do korzystania ze wszystkich usług opisanych w Systemie transakcyjnym) traktuje się jako zamówione przez Zleceniodawcę.
- W celu właściwej realizacji usługi przez Zleceniobiorcę, Zleceniodawca zobowiązany jest do pozostawienia w Konfiguratorze przesyłki poprawnych danych teleadresowych odbiorcy.
- Zleceniodawca zobligowany jest do pozostawienia w Konfiguratorze rzetelnych, zgodnych ze stanem faktycznym danych przesyłki, a także do starannego jej zabezpieczenia, uniemożliwiającego zniszczenie zawartości zleconej przesyłki, jak również innych przesyłek uczestniczących w transporcie Kuriera.
- Paczki odbierane są przez Kuriera od Nadawcy w godz. 8:00-18:00. Godziny odbioru mogą ulec zmianie w zależności od wybranej usługi i adresu Nadawcy z którego przysyłka ma zostać odebrana.
- Nadawca zobowiązany jest oddać przesyłkę Kurierowi w stanie umożliwiającym jej właściwy przewóz i wydanie bez ubytków i uszkodzeń.
- Przesyłki, które ze względu na swoje właściwości lub zawartość wymagają odpowiedniego opakowania, winny być odpowiednio przygotowane do przewozu przez Nadawcę. Opakowanie powinno między innymi:
undefinedundefinedundefinedundefined - Opakowanie i zabezpieczenie przesyłki wlicza się do jej masy.
- W przypadku, gdy przedmiotem usługi są przesyłki szczególnie wartościowe, Zleceniodawca zobowiązany jest do zadeklarowania w Konfiguratorze rzeczywistej ich wartości dla każdej sztuki oddzielnie lub dla jednej przesyłki, przy czym za przesyłkę szczególnie wartościową uważa się każdy przedmiot o wartości jednostkowej przewyższającej kwotę ustalaną indywidualnie przez każdego Kuriera w jego warunkach wykonywania usług. W przypadku, gdy Zleceniodawca nie zadeklaruje wartości przesyłki w sposób opisany powyżej, Zleceniobiorca odpowiada za szkody poniesione przez Zleceniodawcę z tytułu utraty lub uszkodzenia przesyłki do kwoty 500 zł.
- Przed przyjęciem przesyłki do przewozu Kurier ma prawo zażądać od Nadawcy jej otwarcia w celu sprawdzenia, czy przesyłka odpowiada oświadczeniom Zleceniodawcy zawartych w liście przewozowym, w szczególności czy zadeklarowana wartość odpowiada rzeczywistej i czy nadawana przesyłka nie podlega wyłączeniu z usług przewozowych oraz w celu sprawdzenia zabezpieczenia wewnątrz opakowania.
- Kurier może odstąpić od wykonania usługi po zawarciu umowy, jeżeli:
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined - Naruszenie przez Zleceniodawcę lub wskazanego przez niego Nadawcę postanowień punktu 17. Rozdziału 3. Regulaminu daje Zleceniobiorcy prawo nałożenia na Zleceniodawcę kary pieniężnej w wysokości dziesięciokrotnej kwoty należnej Zleceniobiorcy z tytułu przewozu przesyłki. Zleceniobiorca ma prawo w takim przypadku potrącić tę należność z salda Pre-paid Zleceniodawcy lub ze środków należnych Zleceniodawcy z tytułu pobrań. W przypadku braku powyższych środków Zleceniobiorca ma prawo wystosować wezwanie do zapłaty.
- Zapłata kary, o której mowa w punkcie 18, nie pozbawia Zleceniobiorcy prawa dochodzenia odszkodowania przewyższającego jej wysokość na zasadach ogólnych.
- Kurier ma prawo odstąpić od wykonania usługi w przypadku niemożności jej wykonania z uwagi na działanie siły wyższej bądź klęski żywiołowej.
- Zleceniodawca przyjmuje do wiadomości, iż Zleceniobiorca i Kurier w okolicznościach uzasadniających domniemanie działania niezgodnego z obowiązującymi porządkiem prawnym mają obowiązek powiadomienia właściwych służb oraz zatrzymania i zabezpieczenia przesyłki do chwili dokonania oględzin przez te służby.
- W przypadku odmowy przyjęcia przesyłki od Nadawcy przez Kuriera z powodów wymienionych w punkcie 17 Rozdziału 3. niniejszego Regulaminu, Zleceniodawca nie będzie wnosił do Zleceniobiorcy o zwrot kosztów usługi.
- Zleceniodawca może zlecać usługę w Konfiguratorze 7 dni w tygodniu, przez całą dobę. Realizacja zlecenia następuje w dni robocze w godzinach wyznaczonych przez Kuriera. Terminy odbiorów podane w Konfiguratorze mają charakter informacyjny. Niedotrzymanie wyznaczonych terminów odbioru nie może być podstawą do roszczenia reklamacyjnego.
- Doręczenie przesyłki w sobotę lub niedzielę jest możliwe tylko i wyłącznie w przypadku zlecenia jej nadania w piątek poprzedzający te dni.
- Przyjęcie przesyłki od Nadawcy przez Kuriera odbywa się na podstawie czytelnie wydrukowanego listu przewozowego, dostępnego po skonfigurowaniu oraz opłaceniu przesyłki w Systemie Transakcyjnym.
- Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi przewozu, jeżeli nie można przypisać Zleceniobiorcy winy, a w szczególności jeśli:
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined - W przypadku opisanym w punkcie 26 h. Rozdziału 3. Regulaminu Zleceniobiorca może odmówić zwrotu kwoty zapłaconej za nie zrealizowaną przesyłkę wygenerowaną przez Konfigurator i naliczyć opłatę manipulacyjną w wysokości 50.00 PLN. Niezależnie od tego Zleceniobiorca może obciążyć Zleceniodawcę kosztami realizacji nowej przesyłki wg. wagi i wymiarów podanych na liście przewozowym zgodnie z obowiązującym cennikiem. Zleceniobiorca ma prawo w takim przypadku potrącić tę należność z salda Pre-paid Zleceniodawcy lub ze środków należnych Zleceniodawcy z tytułu pobrań. W przypadku braku powyższych środków Zleceniobiorca ma prawo wystosować wezwanie do zapłaty oraz dochodzić należności na drodze sądowej.
- Zleceniobiorca oraz Kurier nie ponoszą odpowiedzialności za szkody, które powstały na skutek:
undefinedundefinedundefinedundefinedundefined - Usługa uznana będzie za niewykonaną w przypadku, gdy przesyłka zaginie z przyczyn leżących po stronie Kuriera w trakcie świadczenia usługi.
- Doręczanie przesyłek odbywa się w godz. 9-22 w zależności od wybranej usługi.
- Koszt zwrotu przesyłki do Zleceniodawcy/Nadawcy lub przekierowania na inny adres jest naliczane wg cennika podstawowego. Zleceniobiorca ma prawo w takim przypadku potrącić tę należność z salda Pre-paid Zleceniodawcy lub ze środków należnych Zleceniodawcy z tytułu pobrań. W przypadku braku powyższych środków Zleceniobiorca ma prawo wystosować wezwanie do zapłaty oraz dochodzić należności na drodze sądowej.
- W przypadku opóźnienia w doręczeniu przesyłki, Odbiorca musi zaznaczyć ten fakt na liście przewozowym w obecności przedstawiciela Kuriera. Wymagane jest podanie daty i godziny doręczenia oraz przyczyny opóźnienia doręczenia przesyłki (podanej przez Kuriera).
- Przesyłkę uważa się za zaginioną, jeśli nie nadeszła do miejsca przeznaczenia wskazanego w liście przewozowym w terminie określonym regulaminem Kuriera.
- Roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi wygasa wskutek przyjęcia przesyłki bez zastrzeżeń.
- Nadawca zobowiązany jest zatrzymać list przewozowy w celu okazania go w oryginale w przypadku reklamacji (Rozdział 4. Reklamacje).
- W przypadku wysyłania przesyłek wielopaczkowych, Nadawca zobowiązany jest do wydrukowania oddzielnego listu przewozowego na każdą z paczek oraz opisania, gdy wymagają tego właściwości lub zawartość paczki, poprzez oznakowanie, np. „Ostrożnie! Szkło”, „Góra/dół”, „Nie przewracać”, itp. wymienione oznakowanie może wystąpić w formie widocznego opisu na paczce lub w formie wydrukowanych z Systemu Transakcyjnego oznaczeń, naklejonych na opakowanie paczki.
- W razie wysyłania przez Zleceniodawcę przesyłek COD "za pobraniem", Zleceniobiorca zwróci pobrane od Odbiorcy przesyłki pieniądze w następujących terminach:
undefinedundefinedundefined - W przypadku zadeklarowania przez Zleceniodawcę danych (wagi, wymiarów lub COD) niezgodnych ze stanem faktycznym, Zleceniobiorca jest uprawniony do obciążenia Zleceniodawcy dodatkowymi kosztami wynikającymi z dostosowania do rzeczywistych parametrów przesyłki zgodnie z cennikem Zleceniobiorcy. Powyższy zapis ma również moc w sytuacji gdy Zleceniodawca nie zadeklarował poprawnie faktycznej liczby elementów niestandardowych w przesyłce. Niezależnie od tego Zleceniobiorca ma prawo obciążyć Zleceniodawcę opłatą dodatkową tytułem kary w wysokości 100,00 PLN netto. Zleceniobiorca ma prawo w takim przypadku potrącić tę należność z salda Pre-paid Zleceniodawcy lub ze środków należnych Zleceniodawcy z tytułu pobrań. W przypadku braku powyższych środków Zleceniobiorca ma prawo wystosować wezwanie do zapłaty oraz dochodzić należności na drodze sądowej.
Rozdział 4. Reklamacje
- Wszelkie reklamacje związane z niewykonaniem usługi, opóźnieniem, zagubieniem, uszkodzeniem i ubytkiem przesyłki należy składać bezpośrednio do Kuriera wykonującego usługę.
- Podmiotami uprawnionymi do zgłoszenia reklamacji są:
undefinedundefined - Wszelkie szkody polegające na ubytku lub uszkodzeniu, jak również związane z opóźnieniem w doręczeniu przesyłki muszą zostać udokumentowane protokołem szkody sporządzonym w dniu doręczenia w obecności przedstawiciela Kuriera i przez niego podpisanym.
- Reklamacja powinna być zgłoszona w formie pisemnej w terminie 7 (siedmiu) dni kalendarzowych od dnia odbioru przesyłki, a w przypadku niewykonania usługi licząc od dnia, o którym mowa w punkcie 32. Rozdziału 3. niniejszego Regulaminu.
- Reklamacja powinna zawierać:
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined - Do reklamacji powinny być dołączone, odpowiednio do przedmiotu roszczenia, oryginały dokumentów dotyczących zawarcia umowy przewozu (list przewozowy) oraz potwierdzone kopie innych dokumentów związanych z rodzajem i wysokością roszczenia (np. faktura).
- Tryb i termin rozpatrywania reklamacji określony jest regulaminem Kuriera oraz przepisami prawa.
Rozdział 5. Warunki płatności za usługi
- Za wszystkie zrealizowane usługi zlecone przez Zleceniodawcę Zleceniobiorca nalicza opłatę zgodną z aktualnie obowiązującym cennikiem wybranego przez Zleceniodawcę Kuriera.
- Obowiązujące cenniki dostępne są w serwisie na stronie www.allekurier.pl/nadaj
- Płatności dokonywane są z góry za pomocą szybkich przelewów lub z konta Pre-paid, zasilonego uprzednio przelewem na konto Zleceniobiorcy.
- Każdorazowe złożenie zamówienia oznacza akceptację obowiązującego cennika, niniejszego Regulaminu i regulaminu wybranego Kuriera.
- Zleceniobiorca ma prawo zmiany cenników w dowolnym momencie.
- Transakcje elektroniczne kartami płatniczymi i e-przelewami obsługuje Centrum Autoryzacji Dotpay.
- Na podstawie par. 3 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej z dnia 17 grudnia 2010 (Dz.U. 2010 nr 249 poz. 1661) Zleceniobiorca:
undefinedundefinedundefinedundefined - Zleceniodawca upoważnia Zleceniobiorcę do wystawienia faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
Rozdział 6. Ochrona danych osobowych
- Zleceniodawca wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez Zleceniobiorcę oraz przekazywanie ich Kurierom i innym podmiotom w zakresie niezbędnym do właściwego wykonania zleconej usługi.
- Dane osobowe Zleceniodawcy mogą być wykorzystywane przez Zleceniobiorcę do celów marketingowych. Zleceniodawca ma prawo do wglądu w swoje dane, ich poprawianie i usuwanie przy pomocy Systemu Transakcyjnego dostępnego po zalogowaniu na stronie www.allekurier.pl
Rozdział 7. Postanowienia końcowe
- Regulamin obowiązuje od dnia 01-06-2011.
- Regulamin może zostać zmieniony przez Zleceniobiorcę w dowolnym momencie. Na stronie www.allekurier.pl jest opublikowana aktualna wersja regulaminu.
- Osoby korzystające z serwisu www.allekurier.pl obowiązuje wersja aktualnie opublikowana na tej stronie.