Dropshipping - czym jest i jak korzystać? | AlleKurier.pl

Dropshipping - czym jest i jak korzystać?

min czytania

Dropshipping to model sprzedaży internetowej, który z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Jest tak, gdyż prowadzący działalność sprzedażową online nie muszą fizycznie posiadać produktów. Cały proces przesyłki spoczywa na ramionach firm dostawczych, które odbierają towar bezpośrednio z hurtowni i transportują go do klienta. Model ten nie tylko skraca łańcuch logistyczny, lecz jest również bardzo tani i łatwy do wdrożenia. Dropshipping daje możliwość szybkiego i pewnego wejścia na rynek e-commerce dla dużych, jak i małych firm.

Dropshipping co to jest?

Dropshipping to nic innego jak model logistyczny sprzedaży internetowej, w której pomijany jest etap magazynowaniu towaru. W praktyce oznacza to, iż właściciel sklepu internetowego zawiera umowę z hurtownią bądź inną firmą, gdzie nabywa produkty oraz z przewoźnikiem. Sprzedający tak naprawdę zajmuje się jedynie pozyskiwaniem klientów, gromadzeniem ich zamówień i przesyłaniem ich do dostawcy lub dostawców. Sklep internetowy w takim przypadku zarabia na różnicy pomiędzy ceną hurtową a detaliczną danego produktu.

Dropshipping pozwala na rezygnację z fizycznego magazynowania na rzecz powiększania wirtualnego zaplecza. Właściciele sklepów nie muszą się już przejmować obowiązkowym przechowywaniem towarów oraz ich ewentualną ekspozycją w punktach stacjonarnych.

model dropshipping

Kto może wykorzystać dropshipping?

Tak naprawdę każde przedsiębiorstwo, zajmujące się handlem dobrami może wykorzystać model dropshippingu w swojej działalności. Dotyczy to zarówno niewielkich firm, dopiero co zakładających swój sklep online, jak i dużych korporacji, które chcą przekształcić swój sposób działania. Niektóre branże korzystają jednak z dropshippingu chętniej niż inne. Należy do nich, m.in.: przemysł odzieżowy, zabawkowy, sportowy, galanteryjny. Wszystko tak naprawdę zależy jednak od tego, jakie właściciel sklepu internetowego ma kontakty z hurtowniami i czy ma możliwość podjęcia współpracy z niezawodnym oraz sprawdzonym przewoźnikiem.

dropshipping sprzedaż

Zalety dropshippingu - dlaczego warto na niego postawić?

Główną zaletą dropshippingu jest brak obowiązku magazynowania towarów, a co za tym idzie – zajmowania nimi przestrzeni. Oszczędzamy w ten sposób czas, siły i środki, które należałoby poświęcić na wygospodarowanie miejsca na produkty. Prowadzący sklep online płaci jedynie za te towary, które zostały zamówione przez klientów. Inną zaletą jest oszczędność środków, jakie należałoby przeznaczyć na wysyłkę. Kolejną zaletą dropshippingu jest niski wkład własny w kontekście inwestycji.

Sprawia on, iż inwestycja w potencjalny sklep internetowy obarczona jest niskim ryzykiem. Wiele osób zastanawia się, jak zacząć dropshipping i czy to w ogóle możliwe przy małych przedsiębiorstwach. Odpowiedź brzmi – jak najbardziej tak, ponieważ ten model logistyczny skierowany jest właśnie do niewielkich firm, które są na początku rozwoju.

Inną zaletą dropshippingu jest możliwość posiadania szerokiego asortymentu. Dzięki temu właściciel sklepu internetowego może uwzględnić w swojej ofercie również towary egzotyczne, rzadkie i takie, które nie pojawiają się u konkurencji ze względu na niski popyt.

sprzedaż w modelu dropshipping

Jak zacząć dropshipping w swojej firmie?

By rozpocząć prowadzenie przedsiębiorstwa modelu, tak naprawdę potrzeba jedynie trzech rzeczy. Pierwszą, jak to w każdym biznesie bywa, jest wkład własny. W przypadku dropshippingu będzie on niewielki w porównaniu z innymi modelami logistycznymi, gdyż ominiemy, m.in. koszty wysyłki oraz związane z prowadzeniem magazynu.

Ważne jednak, by na samym początku działalności założyć sklep internetowy oraz poświęcić środki na wypromowanie go. Drugim niezbędnym elementem jest umowa z hurtownią lub hurtowniami, które dostarczą nam interesujących nas produktów. Wybór towarów zależy od popytu rynkowego, naszej specjalizacji bądź trendów, które ustalimy obserwując rynek e-commerce.

Trzecim krokiem w budowaniu dropshippingu jest wybór przewoźnika. Polski rynek jest wręcz przesycony firmami kurierskimi, oferującymi usługi w ramach handlu krajowego, jak i zagranicznego. W wyborze odpowiedniej pomoże Ci AlleKurier. Dzięki nam w szybki, bezpieczny i tani sposób zamówisz kuriera po odbiór swoich przesyłek. A co ciekawsze, z AlleKurier możesz zintegrować swój sklep, co pozwoli na jeszcze sprawniejszą organizację wysyłek zamówień Twojego sklepu. O tym, jak to zrobić przeczytasz w naszym poradniku - integracja sklepu internetowego z kurierem. Jeśli nie chcesz samodzielnie szukać przewoźnika, postaw właśnie na nas!

W czym jeszcze pomocą służy AlleKurier? Nasza specjalność to przesyłki międzynarodowe i krajowe. Oczywiście w niskich cenach! Dokąd możesz nadać przesyłkę? Poniżej zobaczysz najbardziej popularne kierunki wysyłek!
Wylogowanie po okresie nieaktywności

Podaj swoje dane aby zalogować się ponownie.

   Zapomniałem hasło

Porozmawiaj z nami