5 mocnych cech dobrego sklepu internetowego


5 mocnych cech dobrego sklepu internetowego – co musi go wyróżniać?

W sieci konkurencja jest przeogromna i każdy, kto próbował choć przez chwilę wcielić się w rolę sprzedawcy online, doskonale wie, jak trudno jest przebić się do świadomości kupującego, wyróżnić się na tle innych handlowców i skutecznie zmotywować kupującego do zakupu. Czym powinien charakteryzować się dobry sklep internetowy? Jak skutecznie konkurować z innymi sprzedawcami w sieci i o co warto zadbać, by słupki sprzedaży w sklepie online rosły, a rywalizujące z nami sklepy nie tak łatwo mogły nam odbierać klientów?

Dobry sklep internetowy = sprawnie działająca i przyjazna w obsłudze witryna

Strona internetowa e-shopu to najważniejsza platforma kontaktu sprzedawcy online z klientem. Jej bezbłędne działanie, szybkość wczytywania się danych czy atrakcyjny design to absolutne minimum, by nie tracić potencjalnych klientów w sieci. Jest bardzo mało prawdopodobne, że klient odwiedzający witrynę sklepową, na której nie działa połowa przycisków, nie zaczytują się zdjęcia, a przejście do koszyka zakupowego trwa wieczność, zdecyduje się sfinalizować jakąkolwiek transakcję.

Jeśli więc zależy Ci na tym, by klient chciał korzystać z Twojej strony, miał ochotę zapoznać się z ofertą Twojego sklepu, zapełnił koszyk i opłacił zamówienie, koniecznie zatroszcz się o to, by obcowanie ze stroną sklepu było dla klienta łatwe, przyjemne i odbywało się bez komplikacji. Zadbaj o to, by witryna była przejrzysta, czytelna i łatwa w obsłudze oraz by nie zabrakło na niej żadnych kluczowych informacji. Koniecznie zagwarantuj jej stabilne i dobre działanie na urządzeniach mobilnych, ponieważ to z telefonem w ręku konsumenci coraz częściej robią zakupy w sieci.

cechy dobrego sklepu

Bogata oferta sklepu czyni konkurencję mniej groźną

Jeśli sklep internetowy jest w stanie zapewnić klientowi duży wybór asortymentu, oferuje swoje produkty w różnych wariantach i dba na bieżąco o ich dostępność, a do tego pozwala szybko klientowi je odnaleźć (ponownie powraca priorytet sprawnie działającej i dobrze zorganizowanej witryny), ma zdecydowanie większe szanse zatrzymać klienta u siebie i skusić go do zakupów niż sklep, w którym wirtualne półki świecą pustkami.

Na pewno jako sprzedawca online promujesz w sieci swój sklep i przeznaczasz na SEO czy reklamy różnego typu spore środki, nie pozwól więc, by odwiedzający Twoją witrynę klient uciekł z niej bez zakupów, a tak przecież niechybnie się stanie, gdy dowie się, że towar właśnie się sprzedał albo jest dostępny tylko w jednym i to niewłaściwym rozmiarze.

Pamiętaj też, że klienci lubią mieć wybór i chętnie kupują w jedynym sklepie kilka produktów w ramach jednej przesyłki, by uniknąć konieczności zamawiania ich w różnych miejscach i wielokrotnego opłacania kosztów dostawy. Im Twoja oferta jest bogatsza, tym większa jest szansa na sprzedaż i dosprzedaż.

Zobacz na co warto zwrócić uwagę, by sprzedaż w sklepie internetowym szła jeszcze lepiej! Porady znajdziesz w naszych pozostałych wpisach!

dobry sklep internetowy

Atrakcyjne ceny wabią do e-sklepu w każdych okolicznościach

Niska cena produktu zawsze zwiększa prawdopodobieństwo sprzedaży, a dziś, gdy niezwykle popularne stały się wszelkie internetowe porównywarki cenowe, atrakcyjność cenowa oferty ma jeszcze większe znaczenie niż kiedykolwiek. Nie chodzi o to oczywiście, by sztucznie zaniżać cenę, ale o to, by dostosowywać ceny do tego, co dzieje się w danym momencie na rynku i dobrze bilansować ceny towarów w stosunku do ceny zakupu oferowanych w e-sklepie artykułów.

Zawyżanie ceny pozwala uzyskać wyższą marżę, ale pamiętajmy, że na zakup skusi się wówczas zdecydowanie mniejsza liczba klientów, dla której cena ma mniejsze znaczenie niż inne czynniki, np. przywiązanie do sklepu czy szybka dostawa, a takich konsumentów nie jest ogólnie zbyt wielu. Inni kupujący, którzy zdecydują się na zakupy za wyższą cenę, np. z pośpiechu mogą w przyszłości odczuwać niechęć do sklepu, w którym ostatnia transakcja nie okazała się „interesem życia”.

Sklep internetowy oferujący różne formy dostawy zawsze będzie górą

Klienci kupujący online mają zwykle bardzo konkretne preferencje dotyczące dostawy produktów zamówionych w sklepie internetowym. Kiedy e-sklep w swojej ofercie nie uwzględnia opcji dostawy poszukiwanej przez klienta, ten często gotów jest porzucić koszyk i udać się na stronę konkurencyjnego sklepu, który dostarczy produkt na oczekiwanych warunkach. Trzeba też pamiętać, że klienci po prostu lubią mieć wybór, a nie rzadko też oczekują, że sklep potrafi przewidzieć różne okoliczności spotykające klientów i pozwala im wybierać pomiędzy tak szerokimi formami doręczenia zakupów, że bez trudu znajdą tę, która idealnie im w danym momencie odpowiada.

W przypadku sklepów internetowych doskonale z tego powodu sprawdza się współpraca z brokerem usług kurierskich, który może zaoferować wiele różnych wariantów dostawy w atrakcyjnej cenie i dodatkowe udogodnienia dla branży e-commerce, jaką jest np. integracja sklepu internetowego z kurierem, pozwalająca zautomatyzować i uprościć proces dostawy zamówień do klientów e-shopu.

dobry sklep online

Duży wybór metod płatności ma dla klientów duże znaczenie

Możliwość wyboru formy zapłaty za kupowany towar to kolejny atut, którym powinien wyróżniać się dobry sklep internetowy. W tym aspekcie kupujący w sieci również lubią mieć wybór i chętniej kupują tam, gdzie mogą swobodnie dostosowywać metodę płatności do swoich bieżących potrzeb. Co więcej, niektóre formy płatności są dla części klientów niezwykle atrakcyjne, np. uproszczona i wygodna płatność blikiem, a inne postrzegane są jako istotny mankament całej oferty sklepu.

Brak szybkich płatności internetowych dla kupującego, któremu zależy na szybkiej realizacji zamówienia, będzie często przeszkodą nie do pokonania i prawdopodobnie zmusi go do opuszczenia strony sklepu w poszukiwaniu innego sprzedawcy. Czasem zdarza się też, że nie z winy e-sklepu dana opcja płatności czasowo nie działa prawidłowo albo np. klient ma problem z aplikacją bankową.

Dostępność innych metod płatności na stronie sklepu staje się wówczas jedyną szansą na to, że kupujący nie opuści witryny i ostatecznie sfinalizuje transakcję, wybierając inną formę zapłaty.

info

Serwis Allekurier.pl używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie.