Sprzedaż internetowa - czym zachęcić niezdecydowanego klienta?


Sprzedaż w Internecie przechodzi przez okres wyjątkowo dobrej passy i wszystko wskazuje na to, że jej potęga będzie w przyszłości niezmiennie rosła, aż do ostatecznej dominacji e-commerce nad tradycyjnym handlem stacjonarnym. E-sklepy już na trwałe zyskały sympatię konsumentów, którzy cenią komfort i dużą swobodę wyboru, jaki oferują zakupy w Internecie. Sprzedaż internetowa stała się więc łakomym kąskiem dla rodzimych biznesów, tych o ugruntowanej już pozycji i tych nowo powstających. Ten stan rzeczy oznacza niestety nie tylko same korzyści dla handlowców z branży e-commerce. Największą zaś bolączką e-sklepów jest ogromna konkurencja, która w praktyce wymaga walki o dosłownie każdego klienta.

W trakcie tego boju właściciel sklepu internetowego musi zadbać o wiele kwestii – promocję sklepu, jego bezproblemowe działanie, płynność dostaw itp., ale jedną z trudniejszych dla wielu sprzedawców okazuje się nie tyle przyciągnięcie do sklepu klienta, ile skuteczne przekonanie go do sfinalizowania transakcji. Jak radzić sobie z tym problemem? W jaki sposób zachęcić niezdecydowanego klienta do zakupu i zadbać o jego zadowolenie i lojalność?

Kiedy sprzedaż internetowa ma największe szanse na spore zyski?

Kluczowym elementem, którego nie może zabraknąć w strategii pozyskiwania klientów przez sklep internetowy, jest atrakcyjna cena oferowanego produktu. Może niektórym wydawać się to banałem, ale szybki przegląd witryn w sieci udowadnia, że nie wszyscy praktycy e-biznesu mają tego świadomość. W sieci niezwykle szybko można dziś przecież porównać ceny, a klienci są już doskonale wprawieni w korzystaniu z narzędzi przydatnych do wyszukiwania promocji i najniższych cen.

Nie łudźmy się, że nasz sklep będzie oblegany, jeśli ceny, które ujrzy potencjalny kupujący na naszej witrynie, będą rażąco wysokie. Dziś to już nie przejdzie. Drugą pokrewną kwestią są promocje, zniżki, rabaty. Nie bójmy się ich stosować. Klienci je lubią nie tylko dlatego, że szukają oszczędności. Złapanie okazji to nadal dodatkowa i kusząca wielu doza satysfakcji dla współczesnego klienta.

Akcje promocyjne oczywiście mogą mieć najróżniejszą formę: od kodów rabatowych dystrybuowanych w social media, promujących zapis do newslettera czy dołączanych do zamówień, na okazjonalnych kampaniach zniżkowych typu Black Friday czy świątecznym „rabatobraniu”, kończąc. Grunt, by klient wiedział o oferowanych przez nasz sklep zniżkach i faktycznie mógł z nich przynajmniej od czasu do czasu skorzystać.

sprzedaż internetowa

Czy wiesz, dlaczego klienci najczęściej uciekają z jednych e-sklepów do drugich?

W tym miejscu właściwie dochodzimy do sedna problemu. Otóż powody, którymi kieruje się klient rezygnujący z zakupu, bywają rozmaite i różne w zależności od konkretnego e-sklepu, ale zdecydowanie najczęściej na tej liście pojawiają się: zbyt długi czas dostawy oraz problemy ze zwrotami produktów. Skuteczna sprzedaż w Internecie musi iść w parze z atrakcyjnym terminem dostawy, ponieważ współczesny klient nie chce czekać i gotowy jest zapukać do konkurencji i nawet dopłacić kilka złotych, byle upragniony przedmiot trafił do jego rąk wcześniej.

Organizując sprzedaż w sieci, warto zadbać o szybki czas realizacji zamówienia i dostawy towaru oraz różne jej formy, co zresztą znacznie ułatwić może nam umowa z solidnym brokerem usług kurierskich. Podobnie rzecz się ma ze sprawą dobrej polityki zwrotów konsumenckich, która przy sprzedaży na odległość ma szczególnie istotne znaczenie. Jeśli kupujący nie uzyska wyraźnej gwarancji ze strony Twojego e-sklepu, że może w razie problemów bez trudu i szybko zwrócić towar, istnieje wielkie prawdopodobieństwo, że z niego ucieknie.

Nie bójmy się zwrotów – można je łatwo zorganizować, a kupujący, któremu nawet zdarzy się odesłać zakupy, ale szybko i bez komplikacji zamknie z nami ten temat, nabierze pewności, że dokonał wyboru właściwego sprzedawcy i dokończy zakupy, a potem wróci na następne. W tym miejscu warto też wspomnieć ogólnie o obsłudze klienta i jej jakości. To kolejny element, który pozwala dziś zyskiwać przewagę nad konkurencją w sieci.

Klienci pamiętają, gdzie zostali źle potraktowani lub zlekceważeni i dzielą się swoimi doświadczeniami. Perfekcyjna obsługa klienta na całym etapie procesu sprzedaży i po nim to gwarancja sukcesu nie tylko w branży e-commerce.

sprzedaż online

Pamiętaj: prezentacja produktu w sprzedaży internetowej ma ogromną moc!

Sprzedaż internetowa bazuje na obrazie. Wiadomo – klient nie może dotknąć produktu, przymierzyć go, ani obejrzeć z każdej strony. Dlatego Ty jako sprzedający musisz zrobić to za niego i to w taki sposób, by mógł dostrzec wszystkie realne cechy produktu, ale zwrócił uwagę przede wszystkim na jego walory. Właściwa prezentacja towaru w sklepie internetowym to bardzo skuteczna broń w walce o zainteresowanie klienta i doskonałe narzędzie do eliminowania tych wątpliwości klienta, które utrudniają mu podjęcie decyzji zakupowej.

Na stronie e-sklepu powinny więc znaleźć się naprawdę dobrej jakości dokładne i zachęcające do zakupu zdjęcia produktu (fotografia produktowa na białym tle i zdjęcia „lifestylowe”), wyczerpujące opisy ze wskazaniem wszelkich istotnych właściwości, specyfikacje, instrukcje obsługi, poradniki etc. Kupujący musi równie wyraźnie widzieć to co, kupuje, jak i to, ile za to płaci, jakie są koszty wysyłki, warunki i termin dostawy.

Jeśli nie będzie miał tych informacji przed oczyma, a zostanie zmuszony do ich mozolnego poszukiwania, może porzucić swój koszyk zniechęcony, niepewny lub wciągnięty do innych zajęć.

sprzedaż przez internet

Sprzedaż internetowa, a niezdecydowanie klienta – podsumowanie

Finalizacja zakupu w sieci bywa zagrożona znacznie częściej niż w tradycyjnym procesie zakupowym. W internecie zmiana sklepu to czasem jedno, dwa kliknięcia, więc możemy mieć naprawdę niewiele czasu, by przekonać kupującego do złożenia zamówienia na naszej witrynie. Trzeba wówczas skoncentrować wszystkie wysiłki na to, by produkt z naszej oferty wydawał się klientowi tym najtrafniejszym zakupem, a sam sklep zaufanym i sprawnie działającym punktem handlowym, który w dodatku dba pod każdym względem o swoich klientów – sprawnie odpowiada na zapytania, aktualizuje stany magazynowe, przyjmuje zwroty, oferuje różne formy płatności i dostawy, sprawnie przeprowadza postępowanie reklamacyjne, docenia lojalność rabatami itp.

To podstawy, o których warto pamiętać, by sprzedaż internetowa szybko nie okazała się chybioną inwestycją lub nawet dramatycznym fiaskiem.

Zobacz również:

info

Serwis Allekurier.pl używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie.