Jakie promocje warto stosować w sklepach online?


Promocje w sklepie internetowym są jednym z najskuteczniejszych narzędzi wspierających sprzedaż. Dobrze zaplanowana promocja czy akcja rabatowa to także fantastycznie działający instrument pozyskiwania rozgłosu i przyciągania nowych klientów, budowania siły marki i wzmacniania lojalności konsumentów. Nic dziwnego, że promocje i obniżki organizują wszystkie sklepy online bez wyjątku – czerpią z nich korzyści zarówno e-sprzedawcy, jak i konsumenci, dla których zakupy online z roku na rok stają się coraz atrakcyjniejsze. Istnieje też olbrzymia grupa kupujących w sieci, którzy z ogromnym zaangażowaniem „polują” na okazje. Jak liczna jest to grupa internautów, dowodzi popularność stron z informacjami o promocjach, witryn oferujących dostęp do kuponów zniżkowych czy wielki sukces takich serwisów jak Groupon. Jeśli więc prowadzisz sklep internetowy, nie masz wyboru – musisz organizować promocje i oferować zniżki na swoje produkty. Warto jednak byś wiedział, które z nich mają z punktu widzenia e-shopu największy potencjał i mogą mu przynieść największe korzyści. Oto kilka ważnych wskazówek, dzięki którym stosowane w Twoim sklepie online promocje i obniżki wzmocnią efektywność zaplanowanej przez Ciebie strategii sprzedaży i zwiększą Twoje zyski.

Promocje i zniżki w sklepie internetowym – jakie formy promocji masz do dyspozycji?

Promocje najczęściej sprowadzają się do upustu kwotowego lub procentowego, który obniża cenę oferowanego produktu. Tak działają najpopularniejsze i najchętniej stosowane przez wszystkie e-sklepy promocje cenowe, które wprowadza się zwykle okazjonalnie. W praktyce okazji, które mogą stać się pretekstem do zorganizowania promocji tego i innego rodzaju, jest niemal nieograniczona pula. Mogą to być: Black Friday, Dzień Matki i dowolne święto kalendarzowe, ale też urodziny sklepu, „wiosenne porządki” w magazynie e-shopu czy po prostu weekend… Obniżki dotyczyć mogą jednego produktu, pakietu produktów, wartości całego koszyka, ceny kolejnych zakupów lub np. kosztów dostawy. Nieco inny charakter mają promocje ilościowe, czyli popularne 2 w cenie 1 itp., ale też różne gratisy, prezenty i próbki dołączane do zamówień.

Prócz tego, że wszystkie powyższe promocje mogą mieć charakter okazjonalny, każdą z nich można zaplanować jako podstawę lub element programu lojalnościowego. Zniżki w ramach akcji promocyjnych możesz też przyznawać na wiele różnych sposobów. Możesz nagradzać danego dnia wszystkich klientów, tych, którzy zapełnili koszyk zakupowy na odpowiednio wysoką kwotę, kupili określoną ilość produktów lub w dowolnym innym terminie kupujących, którzy spełnili określone warunki, np. zapisali się do newslettera, zareagowali na wezwanie w social media, wzięli udział w konkursie, ocenili sklep lub produkt, stworzyli recenzję, uzbierali punkty (pieczątki, puzzle itp.) w programie lojalnościowym itd.

Możliwości jest naprawdę wiele, a to, na co ostatecznie się zdecydujesz, będzie mieć nie tylko istotny wpływ na skuteczność akcji promocyjnej, ale i na to, jakie sklep internetowy zyska dodatkowe profity, np. zwiększy bazę subskrybentów newslettera, poprawi rozpoznawalność marki, zwiększy średnią wartość koszyka, zwiększy dosprzedaż czy pozbędzie się nadwyżki towaru.

Pamiętaj też, że oparta na oryginalnym pomyśle promocja może skutecznie wyróżnić Cię na tle konkurencji i sprawić, że będzie o Tobie głośno albo informacja o Twoim sklepie online trafi do większej grupy klientów. W sieci doskonale sprawdzają się ponadto wszelkie promocje ograniczone czasowo oraz oferujące pierwszeństwo dostępu do deficytowych i limitowanych produktów.

jakie promocje warto stosować w sklepie online

Które promocje, rabaty i obniżki najlepiej działają w sklepie online?

Aby promocja w sklepie online była dla tego sklepu korzystna musi być dobrze nagłośniona, dobrana pod względem celu, jakiemu ma służyć, uwzględniać działania konkurencji, oczekiwania konsumentów i oczywiście dobrze policzona. Jej rodzaj warto dostosować w taki sposób, by pozwalała ona nie tylko zwiększyć doraźnie sprzedaż towarów dostępnych w sklepie online, ale też pozyskać dodatkowe korzyści, również te długofalowe. Z tego punktu widzenia niezwykle atrakcyjne dla e-shopów są wszelkie promocje nastawione na promowanie marki sklepu i docieranie do nowych grup kupujących, wzmacnianie lojalności klientów oraz zbywanie produktów zalegających na stokach magazynowych. Pozyskaniu nowych klientów najlepiej służą obniżki dedykowane tej konkretnej grupie konsumentów.

Może to być upust na pierwsze zakupy lub obietnica darmowej dostawy. Ważne jednak, by tego rodzaju akcja promocyjna wsparta była działaniami, które pozwolą zakomunikować pojawienie się promocji na możliwie szeroką skalę. Do zacieśniania relacji ze stałymi klientami oraz zachęcania ich do ponowienia zakupów idealnie nadają się wszystkie rodzaje promocji, ale warto pamiętać, że upusty i rabaty zarezerwowane tylko i wyłącznie dla stałych klientów sklepu są przez konsumentów lubiane i bardzo doceniane, a dodatkowo wzmacniają ich wierność w stosunku do sprzedawcy. Spersonalizowane i dopasowane do preferencji klienta promocje (obowiązkowo trzeba zdobywać i analizować wiedzę o kupujących w naszym e-sklepie) są zawsze strzałem w dziesiątkę. Jeśli dodatkowo uda nam się takiego klienta miło zaskoczyć, sukces akcji promocyjnej może być zwielokrotniony – klient dokona zakupu, będzie chciał do sklepu wracać, a może nawet zarekomenduje go innym!

promocje w sklepie online

Jaką promocję warto zorganizować dla stałych klientów sklepu online? Rewelacyjnie zadziała kod rabatowy na urodziny, imieniny, jubileusz pierwszych zakupów itp., upust dołączony do paczki z poprzednim zamówieniem, włożony do przesyłki katalog z limitowanymi towarami i specjalnymi cenami dla stałych klientów, ekstra rabat na kolejne zakupy za komentarz pozostawiony w social media, polubienie posta itp. Przy okazji warto zauważyć, że wszelkie akcje zniżkowe uzależniające otrzymanie upustu od jakiejś akcji klienta, która rozreklamuje sklep internetowy, są dla niego niezwykle wartościowe.

Sklep online może ponadto wiele skorzystać, organizując różnorodne promocje, które pomagają zwiększyć wartość koszyka (np. prezent do zamówienia powyżej określonej kwoty, progresja kwoty rabatu przy kolejnych produktach w koszyku), zwiększyć sprzedaż określonej grupy produktów, wzmocnić cross-selling (łączenie w zestawy).

Sprawdź także:

info

Serwis Allekurier.pl używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie.