Fulfillment i obsługa sklepów internetowych przyszłością dla ecommerce? | AlleKurier.pl

Fulfillment i obsługa sklepów internetowych przyszłością dla ecommerce?

min czytania

Fulfillment stanowi rozwiązanie, które prowadzącym sklep internetowy pozwala na oszczędność czasu i pieniędzy i sprzyja rozwojowi. Jest to nic innego jak przekazanie obsługi logistycznej zamówień zewnętrznemu podmiotowi, czyli operatorowi. W zależności od wybranego modelu podwykonawca może zajmować się albo całym procesem zamówienia, albo jego częścią.

Fulfillment dla ecommerce, czyli sprawna obsługa sklepów internetowych

Towary, które zostają dostarczane w ramach współpracy do klienta poprzez firmę pośrednią cały czas znajdują się pod opieką fachowców. W ramach zawieranej umowy dokonują oni również obsługi reklamacji oraz zwrotów wliczając w to obsługę klienta. Dzięki temu właściciele sklepów internetowych znacząco oszczędzają czas.

Współpraca z partnerem pozwala na skupienie się na ważnych aspektach prowadzenia działalności w sieci i oddania w dobre ręce samego procesu wysyłania towarów. To znaczące odciążenie, pozwalające na oszczędność czasu i nakładu pracy.

Jakie korzyści daje fulfillment dla branży ecommerce?

Fulfillment przede wszystkim pozwala na sprawne skupianie się na marketingu i obsłudze sklepu w innych aspektach niż te związane z samą wysyłką, która jest czasochłonna i może być uciążliwa. Często też właściciele sklepów internetowych nie dysponują na tyle dużym magazynem, by móc w nim pomieścić niezbędne zaopatrzenie, które w postaci stałej występuje w asortymencie sklepu. Wówczas warto poszukać partnera biznesowego. Fulfillment sprawdza się także u osób, które mają zróżnicowany popyt na towary w sklepach internetowych. Np. w sezonie, kiedy jest on wysoki może okazać się, że powierzchnia magazynowa nie jest wystarczająco duża, a w okresie przestoju jest jej z kolei ponad normę. Jeśli za wynajem magazynu płaci się, to takie wahania mogą mieć wpływ na zyski i czasami mogą negatywnie oddziaływać na obroty. Optymalnym rozwiązaniem jest, więc wybór partnera, który zajmie się przechowywaniem towaru oraz jego amortyzacją, dzięki czemu koszty właściciela sklepu w sieci będą proporcjonalne do sprzedaży.

Zalety posiadania partnera, które są widoczne na co dzień

Korzyścią, jaką daje posiadanie partnera biznesowego jest fakt, że właściciel sklepu internetowego nie musi obawiać się o to, w jakich warunkach jest przechowywany jego towar. Z pewnością wszelki asortyment jest odpowiednio zabezpieczony i znajduje się we właściwej temperaturze, bez narażenia np. na wilgoć i inne, negatywne działanie czynników z zewnątrz. Ma to znaczenie zwłaszcza wówczas, kiedy asortyment sklepu jest dość kosztowny i ewentualne uszkodzenia mogłyby negatywnie wpłynąć na dochody sklepu. Co istotne, właściciel sklepu internetowego nie powinien też obawiać się o kradzież, gdyż i przed takim niebezpieczeństwem jest chroniony.

Inne, popularne zalety, związane z faktem posiadania partnera w ramach współpracy określanej jako fulfillment to fakt, że właściciel sklepu w sieci nie ma konieczności zatrudniania własnych pracowników do obsługi magazynu i troszczenia się o warunki pracy, kwestie prawne itp. zagadnienia. To partner logistyczny zatrudnia swój własny zespół i ponosi odpowiedzialność za jakość i efektywność jego pracy. Są to specjaliści, którzy szybko i dobrze zapakują towar i zadbają o jego właściwe zabezpieczenie. Dotyczy to nawet najbardziej wymagających właścicieli sklepów internetowych, np. z własnym brandingiem. Mogą oni liczyć na pełne konfekcjonowanie wraz z dołączaniem do paczek ulotek, gazetek firmowych i innych materiałów promocyjnych.

Fulfillment to rozwiązanie, które powala właścicielom sklepów internetowych bez obaw troszczyć się o swój biznes i nie obawiać się o przestrzeń magazynową. To wszystko wykona za nich partner biznesowy, który zadba o właściwe magazynowanie, pakowanie i obsługę zamówień łącznie z ich reklamacją, zwrotami i kontaktem z klientami. Zatroszczy się również o to, by dostawa przebiegała profesjonalnie i szybko, bo ma istotne znaczenie. W praktyce możliwe jest znacznie przyśpieszenia wysyłania towaru, który trafia do klienta już np. na drugi dzień od momentu wysyłki.

Komentarze
Wylogowanie po okresie nieaktywności

Podaj swoje dane aby zalogować się ponownie.

   Zapomniałem hasło

Porozmawiaj z nami