- AlleKurier
- Blog
- Fulfillment i obsługa sklepów internetowych przyszłością dla ecommerce?
Fulfillment i obsługa sklepów internetowych przyszłością dla ecommerce?
Fulfillment stanowi rozwiązanie, które prowadzącym sklep internetowy pozwala na oszczędność czasu i pieniędzy i sprzyja rozwojowi. Jest to nic innego jak przekazanie obsługi logistycznej zamówień zewnętrznemu podmiotowi, czyli operatorowi. W zależności od wybranego modelu podwykonawca może zajmować się albo całym procesem zamówienia, albo jego częścią.
Fulfillment dla ecommerce, czyli sprawna obsługa sklepów internetowych
Towary, które zostają dostarczane w ramach współpracy do klienta poprzez firmę pośrednią cały czas znajdują się pod opieką fachowców. W ramach zawieranej umowy dokonują oni również obsługi reklamacji oraz zwrotów wliczając w to obsługę klienta. Dzięki temu właściciele sklepów internetowych znacząco oszczędzają czas.
Współpraca z partnerem pozwala na skupienie się na ważnych aspektach prowadzenia działalności w sieci i oddania w dobre ręce samego procesu wysyłania towarów. To znaczące odciążenie, pozwalające na oszczędność czasu i nakładu pracy.
Jakie korzyści daje fulfillment dla branży ecommerce?
Fulfillment przede wszystkim pozwala na sprawne skupianie się na marketingu i obsłudze sklepu w innych aspektach niż te związane z samą wysyłką, która jest czasochłonna i może być uciążliwa. Często też właściciele sklepów internetowych nie dysponują na tyle dużym magazynem, by móc w nim pomieścić niezbędne zaopatrzenie, które w postaci stałej występuje w asortymencie sklepu. Wówczas warto poszukać partnera biznesowego. Fulfillment sprawdza się także u osób, które mają zróżnicowany popyt na towary w sklepach internetowych. Np. w sezonie, kiedy jest on wysoki może okazać się, że powierzchnia magazynowa nie jest wystarczająco duża, a w okresie przestoju jest jej z kolei ponad normę. Jeśli za wynajem magazynu płaci się, to takie wahania mogą mieć wpływ na zyski i czasami mogą negatywnie oddziaływać na obroty. Optymalnym rozwiązaniem jest, więc wybór partnera, który zajmie się przechowywaniem towaru oraz jego amortyzacją, dzięki czemu koszty właściciela sklepu w sieci będą
proporcjonalne do sprzedaży.
Zalety posiadania partnera, które są widoczne na co dzień
Korzyścią, jaką daje posiadanie partnera biznesowego jest fakt, że właściciel sklepu internetowego nie musi obawiać się o to, w jakich warunkach jest przechowywany jego towar. Z pewnością wszelki asortyment jest odpowiednio zabezpieczony i znajduje się we właściwej temperaturze, bez narażenia np. na wilgoć i inne, negatywne działanie czynników z zewnątrz. Ma to znaczenie zwłaszcza wówczas, kiedy asortyment sklepu jest dość kosztowny i ewentualne uszkodzenia mogłyby negatywnie wpłynąć na dochody sklepu. Co istotne, właściciel sklepu internetowego nie powinien też obawiać się o kradzież, gdyż i przed takim niebezpieczeństwem jest chroniony.
Inne, popularne zalety, związane z faktem posiadania partnera w ramach współpracy określanej jako fulfillment to fakt, że właściciel sklepu w sieci nie ma konieczności zatrudniania własnych pracowników do obsługi magazynu i troszczenia się o warunki pracy, kwestie prawne itp. zagadnienia. To partner logistyczny zatrudnia swój własny zespół i ponosi odpowiedzialność za jakość i efektywność jego pracy. Są to specjaliści, którzy szybko i dobrze zapakują towar i zadbają o jego właściwe zabezpieczenie. Dotyczy to nawet najbardziej wymagających właścicieli sklepów internetowych, np. z własnym brandingiem. Mogą oni liczyć na pełne konfekcjonowanie wraz z dołączaniem do paczek ulotek, gazetek firmowych i innych materiałów promocyjnych.
Fulfillment to rozwiązanie, które powala właścicielom sklepów internetowych bez obaw troszczyć się o swój biznes i nie obawiać się o przestrzeń magazynową. To wszystko wykona za nich partner biznesowy, który zadba o właściwe magazynowanie, pakowanie i obsługę zamówień łącznie z ich reklamacją, zwrotami i kontaktem z klientami. Zatroszczy się również o to, by dostawa przebiegała profesjonalnie i szybko, bo ma istotne znaczenie. W praktyce możliwe jest znacznie przyśpieszenia wysyłania towaru, który trafia do klienta już np. na drugi dzień od momentu wysyłki paczki.