Aby zamówić kuriera po odbiór przesyłki należy wykonać kilka prostych kroków. Cały proces odbywa się poprzez stronę internetową - szybko i bez dzwonienia.
Na stronie nadawania przesyłki podajemy podstawowe parametry na temat przesyłki (rodzaj przesyłki, kraj nadania i doręczenia, wagę, wymiary). Możemy także zdecydować czy przesyłka ma być za pobraniem oraz określić kwotę ubezpieczenia.
Na tym etapie wybierasz przewoźnika, który będzie realizował przesyłkę. Po najechaniu na ofertę, zobaczysz opis usługi.
Przy kolejnych przesyłkach dane nadawcy będą automatycznie wczytywane oraz będziesz miał możliwość skorzystania z wcześniej podanych danych. Wystarczy, że zaczniesz wpisywać tekst w polu odbiorcy (AlleKurier będzie starał się dopasować nazwę do wcześniej wprowadzonych danych).
Po potwierdzeniu danych, dokonaj ostatecznej korekty, gdyby rozpoznanie nie było do końca poprawne.
Określ kiedy kurier ma przyjechać po odbiór przesyłki. Przesyłka będzie odbierana pod adresem nadawcy. Określ dzień i godzinę kiedy towar będzie spakowany i gotowy do wysyłki. Pamiętaj, że potrzebujesz jeszcze chwilę na dokonanie płatności i wydrukowanie dokumentów. Różni przewoźnicy mają różne godziny odbiorów oraz minimalny przedział czasowy (który standardowo wynosi od 2 do 3 godzin). Przykładowo przesyłka będzie gotowa na godzinę 11, więc ustal czas przyjazdu między 11 a 14 lub później.
Godziny odbiorów zależą od kodu pocztowego nadawcy. Po wpisaniu AlleKurier wyświetli możliwe terminy. Wybierz opcję Nie zamawiam kuriera jeśli np. tworzysz kolejną przesyłkę, a kurier został już wcześniej zamówiony.
Wybierz tą opcję również wtedy, jeśli chcesz samodzielnie dostarczyć przesyłkę do terminalu/punktu przewoźnika. Opcja przydatna w sytuacji gdy jest zbyt późno aby kurier mógł przyjechać po przesyłkę tego samego dnia, a koniecznie chcesz ją jeszcze nadać. Możesz wtedy samodzielnie dowieźć przesyłkę do oddziału (ich lista dostępna oraz godziny przyjmowania są dostępne na stronach przewoźników). Zazwyczaj godzina do której przesyłki są przyjmowane w oddziale to 18 lub 19.
Gdy wszystkie dane będą poprawne kliknij przycisk WYŚLIJ ZLECENIE. Jeśli wszystkie pola zostały poprawnie wypełnione zostaniesz po chwili przeniesiony do strony potwierdzenia. Jeśli pojawią się komunikaty popraw błędy i ponownie wyślij zlecenie.
Termin przyjazdu zależy od wybranej usługi oraz adresu nadawania. Ważne jest czy nadajesz paczkę zagraniczną (np. paczki Polska Holandia) czy paczkę krajową.
Twoje zlecenie zostało przyjęte i oczekuje na płatność. Możesz zapłacić przy pomocy szybkich przelewów on-line. Informacja o wpłacie dotrze do nas po kilku minutach i zamówienie zostanie automatycznie przekazane do firmy kurierskiej.
Możesz zapłacić także zwykłym przelewem bankowym. Każdy użytkownik AlleKurier-a posiada własny numer konta do wpłat. Księgowanie przelewu trwa od jednego do dwóch dni roboczych (wynika to ze specyfiki systemu bankowym, na który nie mamy wpływu).
Jeśli jest to Twoja pierwsza przesyłka, na adres e-mail nadawcy zostanie wysłana wiadomość zawierająca hasło dostępu do AlleKurier. Logowanie możliwe jest po podaniu tego hasła oraz adresu e-mail. Po autoryzacji użytkownik ma możliwość śledzenia przesyłek oraz korzystania z innych przydatnych narzędzi.
Gdy płatność wpłynie na nasze konto kurier powiadamiany jest o przesyłce do odbioru. Równocześnie musisz wydrukować dokumenty przewozowe. Są one automatycznie wysyłane na adres e-mail nadawcy. Można je także pobrać po zalogowaniu ze strony AlleKurier.pl
Przypominamy, że przesyłka musi być odpowiednio przygotowana do transportu. Zapoznaj się najlepszymi metodami pakowania, które pozwalają zminimalizować ryzyko uszkodzeń podczas transportu. Pamiętaj, że po stronie nadawcy leży obowiązek należytego zabezpieczenia na czas dostawy. W przypadku niedostatecznego zabezpieczenia przesyłki przewoźnik ma prawo odmówić wypłaty odszkodowania.
Kurier w momencie odbioru przesyłki od nadawcy skanuje kod kreskowy znajdujący się na wydrukowanym liście. Jest to informacja o fizycznym wprowadzeniu przesyłki do systemu przewozowego.
Nadawca ma możliwość śledzenia przesyłki. Informacja o zmianie statusu już po kilkunastu minutach (maksymalnie do godziny) trafia do systemu AlleKurier. Również kolejne etapy dostawy takie jak wejście na sortowanie, wydanie kurierowi doręczającemu czy też samo doręczenie do adresata są widoczne w panelu po zalogowaniu.
Doręczenie przesyłki zależy od wybranej usługi. Zazwyczaj jest to następnego dnia roboczego po nadaniu (lub w sobotę, jeśli wybrano taką usługę).