Vinted zwroty i ich polityka - kiedy i jak dokonać zwrotu?

Bez wątpienia popularność aplikacji Vinted jest coraz większa. Platforma odpowiada za dużą liczbę transakcji dokonywanych przez kupujących i sprzedających nie tylko w Polsce, ale też w innych krajach. Jednak ostatecznie nie każdy przedmiot zakupiony w aplikacji spełnia oczekiwania klienta. W jaki sposób można przeprowadzić na Vinted zwroty i czy jest to bezpieczne? Dowiedz się więcej, czytając poniższy artykuł.

Czy można zwracać paczki na Vinted?

Oczywiście, że jest to możliwe! Zwroty na Vinted można wykonać w sytuacjach:

  • gdy przedmiot jest inny lub znacznie różni się od tego, który widnieje w ogłoszeniu
  • gdy paczka nie dotrze do osoby zamawiającej w wyznaczonym czasie
  • gdy przedmiot zostanie uszkodzony podczas drogi, przez kuriera, nadawcę lub warunki atmosferyczne

Aby złożyć reklamację, należy w ciągu 2 dni od otrzymania przesyłki zgłosić problem z transakcją i opisać go w szczegółach. Jak to zrobić? W oknie rozmowy ze sprzedającym nacisnąć “Mam problem” i tam opisać, co jest nie tak z zamówieniem. 

Warto pamiętać, że jeżeli do dwóch dni nie opisze się problemu lub naciśnie “Wszystko OK”, pieniądze zostaną przekazane sprzedającemu. Zwracany przedmiot musi być w stanie nienaruszonym i nie powinien posiadać żadnych oznak użytkowania. Zwrot wiąże się również z kosztami przesyłki, które ponosi kupujący. 

Czy można zwracać paczki na Vinted?

Vinted zwroty - co się dzieje po zgłoszeniu problemu?

W aplikacji Vinted zwroty oraz cała ich polityka jest prosta i przejrzysta. Jeżeli zgłosisz problem, ze względu na zgubienie Twojej paczki i zostanie to potwierdzone, niezwłocznie otrzymasz zwrot wpłaconych środków. Jednak w sytuacji, gdy otrzymasz swoje zamówienie, ale jest ono uszkodzone w transporcie, sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana. W takim wypadku musisz zgłosić szkodę do Centrum Pomocy Vinted i prawdopodobnie przesłać dowody uszkodzenia w postaci zdjęć. Jeżeli uszkodzenia zostaną potwierdzone, otrzymasz zwrot pieniędzy. Jeżeli zamawiasz oryginalny przedmiot, a po jego otrzymaniu masz wątpliwości co do autentyczności towaru, zgłoś problem. W tym momencie są trzy warianty działania. Jeżeli udowodnisz, że produkt jest podróbką, otrzymasz zwrot kosztów. Jeśli jednak sprzedający udowodni, że wystawił oryginalną rzecz, nie uda Ci się odzyskać pieniędzy. W ostatnim przypadku, jeśli nie uda się określić, czy przedmiot jest autentyczny, czy nie, będziesz musiał na własną rękę odesłać produkt.

Kolejną sytuacją, która wymaga zgłoszenia problemu jest otrzymanie produktu, który znacznie różni się tym, który był przedstawiony w opisie. Otrzymasz zwrot środków, gdy osoba sprzedająca potwierdzi, że otrzymała z powrotem paczkę, lub jeśli minie okres dwóch dni od nadania przesyłki.

Kiedy przedmiot znacznie różni się od tego z ogłoszenia?

Często zamawiamy przedmioty szybko, nie patrząc dokładnie na ogłoszenia. Czasami też zdjęcia robione są w złym świetle lub sprzedający celowo chce ukryć jakąś wadę produktu, który oferuje w aplikacji. 

Kiedy więc możemy mówić o różnicy w otrzymanym zamówieniu, a wystawionym ogłoszeniu? Najczęstsze scenariusze to całkowicie odmienny kolor, zły rozmiar lub źle podane wymiary. Może to obejmować także brak pewnych elementów w ubraniu, jak przykładowo urwany guzik, brak sznurówek w butach, czy mniejszy stan ozdobników czy cyrkonii na bluzce. Zamówienie może też być niekompletne. Przykładowo klient zamówił zestaw przedmiotów składający się z trzech bluzek, pary spodni i dwóch par kolczyków, jednak dotarły do niego tylko niektóre z tych rzeczy. W tej sytuacji również mamy prawo do zwrotu zestawu i wystawienia odpowiedniej opinii. 

Bardzo często zdarzają się także oszustwa odnośnie oryginalności produktów. Jeżeli zamówiłeś bluzę z Nike, a ogłoszeniodawca będzie zapewniał Cię, że jest oryginalna, a nie jest, także możesz zwrócić towar. 

Pozostałe czynniki, udowadniające różnicę pomiędzy ogłoszeniem a faktycznym stanem towaru, to:

  •  inny materiał
  • wszelkie wady na produktach, jak dziury, plamy czy uszkodzenia.

Sprawdź także:

Sprawdź, gdzie jest Twoja przesyłka

Śledzenie przesyłki

Cennik przesyłek
Przesyłki zagraniczne
Firmy Kurierskie
Usługi
Punkty nadań
start Śledzenie Przesyłka Konto