Zwrot towaru do e-sklepu bez paragonu


W zabieganiu dnia codziennego dość mało czasu pozostaje nam na zakupy, dlatego coraz więcej takich transakcji dokonywanych jest w sklepach internetowych. Popularność tej formy nabywania różnych przedmiotów wynika również ze znacznie szerszego asortymentu oraz możliwości wybrania najkorzystniejszej oferty. Dzięki rozwojowi usług kurierskich i coraz atrakcyjniejszych opcji wysyłki również koszt dostawy staje się niewielki, co dodatkowo zachęca nabywców. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy chcemy zwrócić towar do sklepu internetowego, a nie posiadamy tradycyjnego paragonu? Czy jest to możliwe?

Czy towar z e-sklepu można zwrócić?

Zakupy dokonywane w Internecie pod względem procedury ewentualnej reklamacji lub zwrotu zasadniczo nie różnią się od tych, obowiązujących w ramach zakupów stacjonarnych. Osobie kupującej dany przedmiot przysługuje prawo zwrotu towaru w terminie do 14 dni od momentu otrzymania przesyłki kurierskiej lub odebrania jej z miejsca odbioru (np. jednej z placówek stacjonarnych sklepu). Nie jest obowiązkowe również podawanie przyczyny takiej decyzji.

Niektóre sklepy wychodzą pod tym względem naprzeciw konsumentom i oferują wydłużone terminy zwrotu, np. do 30 dni, co często ma miejsce w przypadku marek odzieżowych. Zgodnie z prawem jednak termin na dokonanie zwrotu nie może być krótszy niż wspomniane 14 dni.

Zwracane produkty nie muszą być odsyłane w opakowaniach oryginalnych. Wyjątkiem są jednak przedmioty, w przypadku których naruszenie opakowania wiąże się z możliwą utratą jakości towaru. Jest tak np. przy artykułach higienicznych, bieliźnie czy smoczkach. Jeżeli sprzedający dokonywał zakupu, wybierając najtańszą opcję, kwota zwrotu otrzymanego za odesłany towar powiększona zostaje o należność przesyłki. Koszt odesłania zwracanego produktu zazwyczaj leży po stronie rezygnującego z towaru, chociaż i w tej kwestii wiele sklepów oferuje opcję darmowych zwrotów, np. w sytuacji, gdy należą do klubu stałego klienta.

Zwrotowi nie podlegają produkty spersonalizowane, leki, rzeczy wykonane na zamówienie i z krótkim terminem przydatności. Nie można zwracać też gazet oraz czasopism i dzienników. Zwrot nie będzie  uwzględniony również w sytuacji, gdy przekroczony zostanie termin dokonania takiego działania.

zwrot towaru bez paragonu

Zwrot towaru bez paragonu – czy to możliwe?

Niekiedy zdarza się, że chcąc zwrócić dany towar zakupiony w e-sklepie, nie możemy znaleźć paragonu lub po prostu nie będzie on przesłany wraz z zakupem. Czy możliwy jest wówczas zwrot towaru bez paragonu? Na szczęście nie wszystko stracone. Sklepy internetowe często w momencie zakupu i dokonania płatności na podany adres mailowy przesyłają fakturę, paragon lub inny dokument pełniący rolę potwierdzenia zakupu w wersji elektronicznej, która stanowi podobnie jak paragon potwierdzenie dokonania transakcji.

W wielu przypadkach zwrot towaru zakupionego w e-sklepie nie wymaga dołączenia paragonu. Niekiedy wystarczy wypełnić otrzymany wraz z przesyłką formularz zwrotu i dołączyć go do paczki zawierającej zwracany przedmiot. Czasem jednak jedynym otrzymanym wraz z zakupem dowodem przeprowadzenia transakcji bywa tradycyjny paragon fiskalny, który może się zgubić.

Brak paragonu nie oznacza jednak, że zwrot będzie niemożliwy, choć wiele firm umieszcza w swoim regulaminie zapis o możliwości zwrotu towaru wyłącznie za okazaniem paragonu lub faktury VAT. Zapis ten jest niezgodny z prawem i umieszczony został w Rejestrze Klauzul Niedozwolonych w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jak odesłać zwrot do e-sklepu?

Jak odesłać zwrot do e-sklepu?

W większości przypadków towar zwracany do e-sklepu odesłać trzeba na własny koszt pod wskazany adres. Aby na tej procedurze stracić jak najmniej, warto wybrać przewoźnika oraz formę wysyłki, która będzie bezpieczna i korzystna finansowo. Szybkie i proste nadanie przesyłki zwrotnej na możliwie najkorzystniejszych warunkach, warto wykonać, korzystając z platformy wysyłkowej allekurier.pl. Po podaniu wymiarów i wagi paczki, możliwe będzie natychmiastowe porównanie dostępnych opcji wysyłki wraz z podaną ceną, spośród których można wybrać najtańszą.

Dokonując zakupu w danym sklepie internetowym, warto zapoznać się z polityką wymiany i zwrotów produktów, dzięki czemu w przypadku niezadowolenia z otrzymanego towaru, wiadomo będzie jak spakować lub odesłać produkt, aby zwrot został uwzględniony.  

Sprawdź także:

info

Serwis Allekurier.pl używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie.