Black Friday - jak przygotować swój sklep online na tę promocję? | AlleKurier.pl

Black Friday - jak przygotować swój sklep online na tę promocję?

min czytania

Czarny Piątek doskonale przyjął się w polskich realiach i już przynajmniej od kilku lat zainteresowanie wielką akcją obniżkową przeniesioną do Europy zza oceanu nieustająco wzrasta. Black Friday, czyli piątek następujący po Święcie Dziękczynienia tradycyjnie rozpoczyna gorący sezon zakupowy, którego finałem jest wyjątkowo atrakcyjny dla handlu okres bożonarodzeniowy. Sam Czarny Piątek jako jego huczna inauguracja jest jedną z najbardziej dogodnych okazji dla sklepów internetowych, dzięki której mogą nie tylko maksymalnie powiększyć obroty i podkręcić bieżącą sprzedaż. Black Friday w e-commerce to szansa, z którą wiąże się multum korzyści. Trzeba tylko wiedzieć jak obowiązujący w tym dniu konsumencki zapał i wielki głód zniżek wykorzystać. Mamy dla właścicieli sklepów internetowych kilka cennych wskazówek. Nie wahajcie Cię z nich skorzystać i przygotujcie się na Black Friday lepiej niż inni!

Co e-sklep może zyskać na przemyślanej promocji w Czarny Piątek?

Dzień gigantycznych obniżek, rabatów i wyprzedaży jest momentem, który możesz wykorzystać nie tylko do podkręcenia poziomu sprzedaży. To oczywiście bardzo pożądany i dość oczywisty cel – badania pokazują, że sklepy internetowe są w stanie w Black Friday zwiększyć swoje obroty kilkukrotnie. Jednak dobrze skrojona akcja promocyjna w Czarny Piątek to również niepowtarzalna okazja, by zwiększyć zasięg swojego oddziaływania i przyciągnąć do sklepu nowych klientów, poprawić rozpoznawalność marki, odnotować długotrwały wzrost konwersji, wzmocnić lojalność aktualnych klientów czy pozbyć się zalegających w magazynie produktów.

Ponieważ jednak Czarny Piątek organizuje już praktycznie każda marka obecna w sieci, musisz swój e-sklep naprawdę dobrze do całej kampanii przygotować i, co najistotniejsze, zabrać się do tego odpowiednio wcześnie.

black friday

Bądź dobrze widoczny w Black Friday i kilka dni przed nim!

Nim nadejdzie Czarny Piątek, koniecznie poinformuj jak najszersze grono ludzi, że przygotowujesz akcję promocyjną, której nie mogą przegapić. Najprostszym sposobem na to jest mailing czy kampania w social media, którą powinieneś uruchomić przynajmniej kilka dni wcześniej. Doskonale sprawdza się tu formuła odliczania do startu promocji i przypominania o wielkim finale każdego dnia. Dobrze jest, rozgłaszając wieść o organizowanym przez e-sklep Black Friday, korzystać z formuły omnichannel i różnych form reklamy (w przeglądarce, w kanałach społecznościowych, remarketing w sieci, sms itd.) oraz obowiązkowo trzeba postawić na oryginalność pomysłu i nadać akcji promocyjnej angażujący charakter.

Takie zadanie doskonale spełnić może np. plebiscyt pozwalający klientom wybrać produkty, które znajdą się w promocji czy konkurs, dzięki któremu kupujący będą mogli zyskać dodatkowy rabat na zakupy w Black Friday.

czarny piątek

Postaraj się, by Twój Czarny Piątek wyróżnił Cię od konkurencji

W Black Friday prawie każdy sklep internetowy będzie starał się skusić klienta swoją kampanią, więc musisz postarać się czymś odróżnić, zwłaszcza od swojej bezpośredniej konkurencji. Bardzo ważny jest dla powodzenia Black Friday w Twoim e-sklepie będzie więc miał sam pomysł na całą kampanię. Mogą to być nie tylko przykuwające oko swoją oryginalnością banery, chwytliwe hasła czy intrygujący tytuł wiadomości w mailingu poświęconym kampanii Black Friday.

Czarny Piątek możesz uświetnić wielką loterią, która pozwoli zdobyć jakiejś niewielkiej grupie kupujących w ten dzień zwrot pieniędzy za całe zakupy (np. w formie bonu do wykorzystania na Twojej witrynie) czy transmisją na żywo z interesującego eventu. Zastanów się też, a najlepiej zbadaj, jaka forma promocji będzie najatrakcyjniejsza dla Twoich klientów i przy okazji opłacalna dla Ciebie. Mogą to być: zniżka kwotowa, rabat procentowy od całości zakupów, zakup dwóch produktów w cenie jednego, ekstra punkty w programie lojalnościowym, kody rabatowe na kolejne zakupy, prezent dla limitowanej grupy zakupowiczów, darmowa wysyłka itd.

W tym obszarze również warto się jakoś wyróżnić, ale najważniejsze jest to, by trafić w oczekiwania klienta, a te z powodu dużej już popularności Czarnego Piątku w Polsce są całkiem spore.

black friday sklepy online

Przygotuj swój e-sklep na Czarny Piątek pod względem technicznym

Pamiętaj też, by w Czarny Piątek Twój sklep był przygotowany na szturm klientów, o który tak intensywnie zabiegałeś. Zadbaj o stany magazynowe i koniecznie upewnij się, że Twoja witryna sklepowa działa, jak należy. Strona musi działać szybko, bezawaryjnie i wspomagać klienta na każdym etapie transakcji. Pomóż klientowi, stosując banery z odsyłaczami do produktów w promocji, zastosuj oznaczenia przy towarach objętych zniżkami, klarownie zakomunikuj zasady promocji.

Na koniec nie zapomnij zrobić podsumowania akcji i przeanalizuj, co przyniosło dobre rezultaty, a co zawiodło – będziesz mógł z tej wiedzy skorzystać w kolejny Black Friday, Black Weekend, Cyber Monday czy Dzień Darmowej Dostawy.
Wylogowanie po okresie nieaktywności

Podaj swoje dane aby zalogować się ponownie.

   Zapomniałem hasło

Porozmawiaj z nami