Co to jest Facebook Business i komu może się przydać?

Facebook to dzisiaj nie tylko najpopularniejszy serwis społecznościowy, który skupia miliony użytkowników na całym świecie, ale także miejsce w sieci, będące doskonałym sposobem dotarcia do potencjalnych klientów. Obecnie wiele firm rezygnuje z prowadzenia swoich sklepów stacjonarnych, jak i witryn internetowych, przenosząc się jedynie do sfery Facebook. Serwis w tym zakresie oferuje użytkownikom szereg nowoczesnych rozwiązań i możliwości skupionych w Facebook Business Manager. Czym jest to miejsce, jakie daje możliwości i komu może się przydać w sposób szczególny? Sprawdź i rozwijaj swój biznes w sieci.

Co to jest Facebook Business Manager?

Facebook Business Manager to specjalne narzędzie biznesowe skupiające wszystkie opcje dedykowane rozwojowi i zarządzaniu prowadzeniem konta firmowego lub fanpage’a w serwisie Facebook. Narzędzie to określane jest również jako Facebook Business Suite i umożliwia przejrzyste zorganizowanie działań reklamowych i marketingowych w jednym miejscu, niezależnie od ilości prowadzonych profili, ale bez łączenia z kontem prywatnym.

Facebook Business Manager to wyjątkowo przydatna aplikacja zwłaszcza dla działań prowadzonych w ramach Facebook Marketplace. Dzięki temu narzędziu o wiele łatwiej można zorganizować reklamę poszczególnych przedmiotów, utrzymać kontrolę nad prowadzonymi działaniami i przeanalizować zasięgi wykupionych reklam oraz efekty wykonywanych czynności.

Choć początkowo korzystanie z Business Facebook może wydawać się dość skomplikowane, każdemu użytkownikowi z funkcjonowaniem narzędzia pomaga zapoznać się samouczek. To pomoc zarówno w poprawnym skonfigurowaniu konta, przejściu przez poszczególne etapy i ustawienia, dodaniu posiadanych kont, jak i umieszczeniu w sieci pierwszej reklamy.

Co to jest Facebook Business Manager?

Do czego służy Facebook Business Suite?

W ramach Facebook Business Manager można zarządzać nie tylko reklamami, ale też różnymi narzędziami biznesowymi, zasobami, dostępem do pracowników i ich rolami w prowadzeniu danego profilu. W Business Facebook można nadzorować wstawiane treści, kreować wizerunek swojej marki, ale też odpowiadać na wiadomości i reagować na zainteresowanie klientów. W ramach narzędzia Facebooka możliwe jest również kontrolowanie takich zasobów jak Instagram oraz katalogi i opisy produktów.

Facebook Business Suite informuje też o wszelkich interakcjach w postaci powiadomień, co umożliwia bieżące orientowanie się w uzyskanych efektach reklamowych, dostępnych kosztach poniesionych na reklamę czy opiniach wystawionych przez klientów. Dzięki narzędziu można też na bieżąco monitorować, nad czym aktualnie pracują osoby współpracujące przy danym profilu. Facebook Suite jest też narzędziem bezpiecznym. Możliwe jest włączenie uwierzytelniania dwuskładnikowego, zarządzanie dostępem do konta, dodanie kolejnego administratora czy sprawdzenie statusu weryfikacji firmy.

Facebook Business Manager a Meta Business Suite

Od pewnego czasu Facebook do zarządzania kontami firmowymi oraz reklamowymi proponuje nową aplikację i wersję Business Facebook, jaką jest Meta Business Suite. Jest to narzędzie, które umożliwia prowadzenie tych samych działań, co wcześniej, choć w nowej formie. Podobnie jak w przypadku każdego nowego przeobrażenia danego narzędzia, tak i w tym przypadku trzeba się przyzwyczaić i zapoznać z nowym sposobem organizacji. Po paru chwilach okazuje się, że zarządzanie kontem, a w niektórych przypadkach wieloma stronami czy sklepami jest bardziej przejrzyste i sprawniejsze.

W sytuacji jednak, gdy dla kogoś poprzednia wersja była bardziej klarowna, Facebook umożliwia powrót do standardowego Facebook Business Manager, co można zrobić w ustawieniach, w zakładce Pomoc. Nie wiąże się to z utratą dostępu do żadnych funkcji. Dla potencjalnych klientów marki nadal konto widnieje w ten sam sposób, mogą oni komentować lub prowadzić interakcje jak wcześniej.

Co można zyskać, korzystając z Business Facebook?

Korzystając z Facebook Business Suite, możliwe jest nie tylko dotarcie do ogromnego grona odbiorców, a także utworzenie całej kampanii reklamowej, dopasowanej ściśle do preferowanej grupy docelowej oferowanych produktów. W tym celu można zdać się na narzędzie Facebook, które samo dopasuje optymalne parametry i przeanalizuje oferowane w naszym sklepie czy firmie produkty i usługi. Jednak również osoba planująca reklamę ma opcję dopasowania indywidualnych ustawień i kierowania reklamy do osób o określonej płci, wieku, zainteresowaniach czy danym miejscu zamieszkania.

Dzięki dostępowi do analizy efektów reklamy dokładnie widać, jaka grupa odbiorców była najbardziej zainteresowana danymi produktami i dokonała określonej reakcji, co pozwala jeszcze lepiej dopasować poszczególne oferty i odpowiedzieć na konkretne potrzeby klientów. W efekcie rosną zyski i baza stałych klientów marki, a także jej rozpoznawalność. 

Każda reklama ma również z góry określony budżet, który można ustalić zgodnie z własnymi możliwościami lub zdać się na sugestie proponowane przez Facebook Business Manager. Dzięki przejrzystości i prostej formie zarządzania działaniami z prowadzeniem konta firmowego w Business Facebook poradzi sobie każda osoba, której zależy na rozwoju swojego biznesu w sieci.

Zwiększenie sprzedaży w Internecie to również konieczność wysyłki kupionych przez klientów produktów. W bardzo korzystnych cenach można tego dokonać za pośrednictwem platformy usług kurierskich AlleKurier.

Zobacz także:

Sprawdź, gdzie jest Twoja przesyłka

Śledzenie przesyłki

Cennik przesyłek
Przesyłki zagraniczne
Firmy Kurierskie
Usługi
Punkty nadań
start Śledzenie Przesyłka Konto