Co zrobić, gdy zawiódł paczkomat? Reklamacja InPost i jej zasady

Raz na jakiś czas zdarza się, że paczka zaginie lub zostanie uszkodzona podczas transportu przez kuriera. Wówczas można złożyć reklamację. Ale co zrobić, gdy wybieramy inne formy nadania? Jednym z najpopularniejszych wariantów przesyłania paczek jest InPost paczkomat. Reklamacja jednak może zdarzyć się także w tym przypadku i faktycznie można ją wygodnie złożyć. Przypadki losowe, takie jak zgubienie paczki, przypadkowe uszkodzenie czy awaria paczkomatu mogą zdarzyć się zawsze. Dobrze wiedzieć, że każdy klient może uzyskać wówczas zadośćuczynienie. Jak przebiega taka reklamacja?

Paczkomat InPost – jakie sytuacje podlegają reklamacji?

Chociaż coraz częściej do realizacji przesyłek wybierany jest kurier InPost, popularność słynnych paczkomatów nie słabnie. Jednak warto pamiętać, że są to tylko urządzenia i zawsze mogą one ulec różnym awariom lub innym nieoczekiwanym zdarzeniom.

Niekiedy może się też zdarzyć, że paczka zostanie uszkodzona podczas transportu, zanim dotrze do punktu docelowego, jakim jest InPost paczkomat. Reklamacja to sposób na zgłoszenie tego problemu, uzyskanie zadośćuczynienia i zasygnalizowanie InPostowi, że doszło do podobnego zdarzenia. Dzięki temu firma ma szansę udoskonalić zarówno swoje urządzenia, jak i przyjrzeć się procesowi transportu paczek na danym terenie.

Wiele osób zastanawia się, w jaki sposób może zawieść paczkomat. Reklamacja może zostać zgłoszona z takich powodów jak:

  • uszkodzenie przesyłki,
  •  ubytek zawartości przesyłki,
  • opóźnienie w doręczeniu przesyłki,
  • utrata przesyłki (np. kradzież ze skrytki).

Istnieją jeszcze niewymienione wyżej możliwe opcje reklamacji rozpatrywane indywidualnie przez InPost. Paczkomat Reklamacja to opcja, gdzie w stosownym formularzu można zaznaczyć wariant „inne” i szczegółowo opisać swój przypadek.

InPost paczkomat – reklamacja i sposoby jej złożenia

InPost umożliwia trzy drogi, za pomocą których można złożyć reklamację. Można tego dokonać, kontaktując się telefonicznie z infolinią InPost pod numery podane na stronie internetowej InPost. Koszt połączenia jest zgodny ze stawką operatora. Drugim sposobem na złożenie reklamacji jest wysłanie listu i tym samym napisanie do InPost, do działu reklamacji. Szczegółowy adres również podany jest na stronie internetowej InPost.

Jednak najwygodniejszą metodą reklamacji paczkomatu jest dostępny na stronie internetowej InPost formularz online. To zdecydowanie najszybsza i najwygodniejsza forma, w jakiej zareklamować można dany paczkomat. Reklamacja i cały proces odbywa się zgodnie z podanymi opcjami do wyboru i gotowymi polami do uzupełnienia. Z taką procedurą poradzi sobie każdy, kto na co dzień obsługuje też paczkomat InPost.

InPost paczkomat – reklamacja i sposoby jej złożenia

InPost paczkomat – reklamacja krok po kroku

Podstawą do złożenia reklamacji na usługę InPost paczkomat jest sporządzenie elektronicznego protokołu szkody, co możliwe jest do wykonania na stronie internetowej InPost. Dokument ten jest niezbędny do rozpatrzenia reklamacji z powodu uszkodzenia lub ubytku przesyłki.

W takim protokole należy podać numer przesyłki lub listu przewozowego, dane kontaktowe oraz zawartość danej paczki. Następnie wybrać trzeba, w jakim opakowaniu nadana była paczka, jaki był jego rodzaj, a także jakiego typu szkodę zauważono w przesyłce. Pojawia się też prośba o dodanie stosownych dokumentów w postaci zdjęć ukazujących uszkodzenie przesyłki.

W przypadku wyboru opcji Paczkomat Reklamacja niezbędne jest podanie, kto dokonuje zgłoszenia (nadawca/adresat/płatnik), uzupełnienie danych kontaktowych oraz określenie informacji odnośnie do reklamowanej przesyłki. Trzeba będzie podać numer przesyłki lub listu przewozowego oraz datę nadania, a także wskazać powód reklamacji, wybierając z listy dostępnych wariantów i uzupełnić szczegóły reklamacji.

W formularzu znajduje się również miejsce na określenie zawartości przesyłki, opis uzasadnienia reklamacji oraz roszczenie finansowe. Podobnie jak w przypadku protokołu, należy dodać też zdjęcia uszkodzonej przesyłki, a następnie zatwierdzić formularz, wybierając opcję „Złóż reklamację”.

Niedogodności związane z paczkomatami InPost lub usługami kurierskimi zdarzają się stosunkowo rzadko. W sposób wygodny, łatwy i szybki możesz taką usługę z ubezpieczeniem paczki zrealizować za pomocą naszej platformy usług kurierskich AlleKurier. W przypadku zaginięcia czy uszkodzenia paczki świadczymy fachową pomocą w korzystnym dla adresata rozwiązaniu sprawy.

Zobacz także:

Sprawdź, gdzie jest Twoja przesyłka

Śledzenie przesyłki

Cennik przesyłek
Przesyłki zagraniczne
Firmy Kurierskie
Usługi
Punkty nadań
start Śledzenie Przesyłka Konto