Reklamacja bez zawirowań - o protokole reklamacyjnym


Zamówienia internetowe, przesyłki, odbiorcy. W ostatnich latach niesamowicie wzrósł popyt na zamawianie przez Internet. W sieci nie tylko robimy zakupy, ale również sprzedajemy lub wymieniamy się niepotrzebnymi rzeczami. Jest to szybka i łatwa opcja, bez potrzeby wychodzenia z domu, a nawet ruszenia się z kanapy. Wszystko wykonujemy dzięki kilku kliknięciom i w ciągu paru dni zamówiona paczka jest gotowa na odebranie.

Brzmi to świetnie,  jednak trzeba zauważyć, że czasem paczki i zamawiany produkty ulegają zniszczeniu. Dlatego też często takim transakcjom towarzyszą reklamacje. Reklamacja przesyłki to nie czarna magia. Wyjaśnimy Ci jak przebiega proces reklamacji oraz jak wygląda protokół reklamacyjny. Protokół reklamacyjny wzór - poznaj go już teraz! Z nami reklamacja przesyłki zagranicznej i krajowej jeszcze nigdy nie była tak łatwa.

Czym jest reklamacja?

Reklamacja to konkretne żądanie klienta kierowane do sprzedawcy lub wykonawcy usługi. Żądanie to może dotyczyć wymiany, naprawy bądź całkowitego zwrotu. W Polsce procedury i wszelkie kwestie związane z reklamacją normują przepisy Kodeksu Cywilnego. Reklamacja przesyłki jest możliwa w momencie stwierdzenia wadliwości lub uszkodzenia paczki. Według prawa czas reklamacji produktu lub usługi to 12 miesięcy. Protokół reklamacyjny powinien zostać sporządzony w momencie stwierdzenia uszkodzenia przesyłki w obecności kuriera. Jeśli jednak wadliwość towaru została stwierdzona później, czas na złożenie reklamacji to 7 dni. Jest kilka powodów składania reklamacji kurierskiej, a do najczęstszych należą:

  • Uszkodzenie przesyłki podczas doręczenia
  • Nieterminowe doręczenie przesyłki
  • Zaginięcie przesyłki
  • Nieuzasadniony zwrot przesyłki
  • Naliczenie dodatkowej opłaty za przesyłkę

Reklamacja przesyłki zagranicznej

Jeśli zakupiłeś produkt online w sklepie zagranicznym i nie jesteś z niego zadowolony, to możesz skorzystać z reklamacji. Poniżej znajdują się informacje o tym, jak przebiega reklamacja przesyłki zagranicznej, jeśli została ona uszkodzona podczas transportu lub zgubiona.

Jeśli Twoja przesyłka zagraniczna zostanie zgubiona lub uszkodzona podczas transportu, możesz złożyć reklamację w firmie przewozowej, z której usług skorzystałeś. Proces składania reklamacji różni się w zależności od przewoźnika, ale prawdopodobnie będziesz musiał wypełnić formularz i dostarczyć dokumentację dotyczącą uszkodzenia lub utraty. Firma przewozowa następnie zbada reklamację i przedstawi rozwiązanie. Jeśli przedmiot został uszkodzony podczas transportu, możesz otrzymać od sprzedawcy zwrot pieniędzy lub wymianę. Natomiast, jeśli przedmiot zostanie zgubiony, możesz otrzymać zwrot pieniędzy od sprzedającego, tylko pod warunkiem, że zapłaciłeś za ubezpieczenie przesyłki. Jeśli nie skorzystałeś z tej opcji, to prawdopodobnie nie będziesz w stanie uzyskać zwrotu pieniędzy od sprzedawcy.

Protokół reklamacyjny i jego wzór

Dynamika wysyłki paczek kurierskich sprawia, że niekiedy przesyłka może zostać uszkodzona. Jeżeli Twoja przesyłka uległa zniszczeniu możesz ją zareklamować. Podpowiemy Ci co powinien zawierać protokół reklamacyjny. Na początku musisz pamiętać, że protokół reklamacyjny musi zostać spisany od razu po stwierdzeniu uszkodzenia przesyłki i stanowi podstawę procesu reklamacyjnego. Najlepiej sporządzić ten dokument w momencie doręczenia jeszcze w obecności kuriera. Protokół reklamacyjny powinien zawierać szczegółowy opis pierwotnego stanu przesyłki wynikającego z listu przewozowego. Następnie opis faktycznego stanu paczki i rodzaju naruszeń jej opakowania. Konieczne jest zawarcie informacji o wartości przesyłki potwierdzona paragonem lub fakturą. Aby reklamacja przesyłki została uznana do protokołu musisz dołączyć zdjęcia, które udokumentują uszkodzenie przesyłki. Na rynku dostępnych jest wiele różnych przewoźników. Jednak wymienione punkty protokołu reklamacji są najważniejszymi i decydują o zasadności przyjęcia reklamacji.

Protokół reklamacyjny i jego wzór

Reklamacja i co dalej?

Czas rozpatrzenia reklamacji rozpoczyna się w momencie wpłynięcia wniosku i trwa 30 dni. Jeżeli przewoźnik poinformuje, że dokumentacja nie jest kompletna, czas na jej uzupełnienie to 14 dni. Po takim czasie powinieneś otrzymać odpowiedź o sposobie uregulowania należności z tytułu realizowanej reklamacji. Zdarza się, że reklamacja może zostać odrzucona. To żaden, problem ponieważ klient ma prawo odwołać się od takiej decyzji. Czas na odwołanie to 14 dni, a przewoźnik w ciągu kolejnych 30 dni jest zobowiązany do odpowiedzi. Gdy po takim czasie nie otrzymasz informacji zwrotnej od przewoźnika, oznacza to dla Ciebie pozytywne rozpatrzenie reklamacji.

Poznałeś najważniejsze punkty protokołu reklamacyjnego. Jak widać złożenie reklamacji kurierskiej nie jest takie trudne. Choć nie da się w pełni uchronić przed uszkodzeniem paczki, warto zwrócić uwagę na formę doręczenia przesyłki. Szczerze polecamy oraz radzimy wybierać sprawdzone i tanie przesyłki kurierskie. To gwarancja sprawnej wysyłki oraz kompleksowej obsługi!

Zobacz także:

info

Serwis Allekurier.pl używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie.