- AlleKurier
- Blog
- Czy można zmienić paczkomat odbiorczy?
Czy można zmienić paczkomat odbiorczy?
Czy można zmienić paczkomat odbiorczy? Paczkomaty dają ogromną swobodę korzystającym z tej formuły odbioru przesyłek. Odbiór paczki z paczkomatu przede wszystkim nie zmusza oczekującego na przesyłkę do obowiązkowego bycia tu i teraz o konkretnej porze, jak ma to miejsce w przypadku paczki dostarczanej osobiście przez kuriera na wskazany adres. Przesyłka kurierska do paczkomatu może być też dostarczona do dowolnie wybranej skrytki, a to pozwala wybrać najdogodniejsze miejsce odbioru paczki, np. w okolicy domu, miejsca pracy czy na trasie przemierzanej przy okazji zakupów.
Życie jednak płata figle i może się zdarzyć tak, że paczkomat pierwotnie wybrany jako miejsce odbioru przesyłki przestaje odbiorcy odpowiadać. Eksperci z serwisu AlleKurier.pl – brokera usług kurierskich oferującego przesyłki zagraniczne i krajowe taniej nawet o 70% niż bezpośrednio u przewoźników – zdradzają, że coraz częściej klienci w takich sytuacjach zgłaszają się do AlleKurier z pytaniem: czy można zmienić paczkomat odbiorczy na inny? Poniżej odpowiadamy więc na Wasze pytania i wyjaśniamy, kiedy przekierowanie paczki InPost jest możliwe i jak można to zrobić.
Zmiana paczkomatu odbiorczego – jak to działa?
Paczki dostarczane przez InPost można bezpłatnie przekierować na inny adres w sytuacji, gdy jako odbiorca wiesz, że nie będziesz dostępny w miejscu doręczenia. Niestety dynamiczne przekierowanie paczki jest na ten moment możliwe tylko w przypadku przesyłek dostarczanych przez kuriera. Tego rodzaju paczki możesz przekierować na inny adres (na tej samej ulicy), do wybranego paczkomatu InPost lub punktu odbioru InPost. Przekierowanie paczki jest wówczas możliwe z poziomu aplikacji lub przy wykorzystaniu linka umieszczonego w sms bądź mailu z informacją o statusie przesyłki. Warto jednak wiedzieć, że gdy status przesyłki zmieni się, a paczka trafi do sortowni, przekierowanie stanie się niemożliwe, trzeba więc zdecydować się na nie w określonym czasie.
Ponadto, niektóre przesyłki kurierskie InPost w ogóle nie mogą być przekierowane, np., te paczki, które ze względu na swój ciężar czy wymiary nie zmieszczą się w paczkomacie.
Co z paczkami już zamówionymi do paczkomatu?
Czy można zmienić paczkomat odbiorczy? Można, ale… Zmiana paczkomatu odbiorczego możliwa jest aktualnie tylko w przypadku, gdy paczkomat docelowy jest przepełniony. Kiedy w wybranej skrytce braknie miejsca na Twoją przesyłkę, zostaniesz o tym poinformowany przez InPost, a wiadomości lub komunikacie zamieszczonym w aplikacji dostępna będzie opcja umożliwiająca przekierowanie przesyłki do innego paczkomatu. Usługa przekierowania paczki do innego paczkomatu dostępna jest dla klientów indywidualnych i jest całkowicie darmowa.
Daje ona większe szanse dostosowania miejsca odbioru przesyłki do nowych okoliczności. Jeśli jednak nie możesz z niej skorzystać, bo warunek przepełnienia pierwotnej skrytki w Twoim przypadku nie jest spełniony, nie wszystko jest stracone. Odbiór paczki z paczkomatu można też m.in. odłożyć w czasie. InPost udostępnia możliwość jednorazowego przedłużenia terminu odbioru paczki z paczkomatu. By z tej opcji skorzystać, należy wysłać sms specjalny z odpowiednią komendą zawierająca m.in. numer paczki.
Pamiętaj też, że z paczkomatu może za Ciebie odebrać przesyłkę inna osoba, której udostępnisz kod odbioru, a jeśli i to rozwiązanie nie wystarczy, masz jeszcze szansę odebrać paczkę niepodjętą na czas ze skrytki w lokalnym punkcie InPost przez 3 kolejne dni robocze.
Czy można zmienić paczkomat odbiorczy i jak to zrobić?
Zmiana paczkomatu odbiorczego jeszcze nie zawsze jest możliwa, ale kiedy Twoja paczka nadaje się do przekierowania, paczkomat docelowy możesz zmienić w bardzo prosty sposób. Wystarczy, że wykorzystasz do tego komunikaty wysyłane przez InPost. Wiadomości mail i sms oraz notyfikacje z aplikacji potwierdzające nowy status przesyłki zawierają link do przekierowania paczki, gdy tylko taka opcja jest dostępna.
Po kliknięciu „Przekieruj paczkę” zobaczysz stronę, na której możesz wybrać nowe miejsce odbioru, tj. inny paczkomat odbiorczy, który aktualnie bardziej Ci odpowiada. Po całej operacji otrzymasz potwierdzenie zmiany miejsca odbioru w wiadomości od InPost.