Dlaczego warto podpisać umowę z brokerem kurierskim?

Prowadząc e-sklep lub jakąkolwiek działalność, musimy czasem nadać paczkę - wysłać towar do klienta lub kontrahenta, nadać dokumenty do partnera biznesowego, urzędu lub biura podatkowego. Niejednokrotnie zdarza się, że musimy skorzystać z usługi międzynarodowej lub po prostu mieć pewność, że paczka dotrze kolejnego dnia roboczego. Przy pojedynczej wysyłce raczej nie patrzymy na koszty, gdyż to, czy kurier będzie kosztował 15, czy też 20 zł, nie gra dla nas większej roli. Kiedy jednak wysyłamy kilkanaście lub kilkaset, a nawet kilka tysięcy paczek, zaczynamy kalkulować, które rozwiązanie jest dla nas najwygodniejsze i - co najważniejsze - najkorzystniejsze cenowo. Co wybrać?

Zacznij od znalezienia dobrego partnera

Skupmy się na przykładzie e-sklepu, który wysyła miesięcznie różny wolumen przesyłek. W niektórych branżach są sezonowe skoki, w innych przez cały rok liczba nadawanych paczek jest podobna. W sklepach internetowych często koszt wysyłki przerzucany jest na klienta, ale powinno zależeć nam, by nie był on wyższy niż średnia cena paczki w branży, a jeszcze lepiej, by był on niższy niż u konkurencji.

Pierwsza myśl, jaka przychodzi do głowy, to znalezienie kuriera i podpisanie z nim umowy. Problem, który pojawia się w tym rozwiązaniu, jest jeden - nasz wolumen przesyłek. Jeśli jest on zbyt niski, to nie możemy wynegocjować interesującej nas ceny. Warto też przeglądać wszystkie zapisy umowy, bo może się okazać, że jeśli nie spełnimy minimum, to cena paczek podskoczy. Nie jest tak, że demonizujemy, jednak przedsiębiorcy - a zwłaszcza ci, którzy dopiero zaczynają swoją działalność w e-commerce - powinni wiedzieć, że cena paczki w firmie kurierskiej może być wyższa niż u brokera.

Broker kurierski, czyli kto?

Broker kurierski to firma, która obsługuje logistycznie wiele podmiotów. Z racji dużej liczby nadawanych miesięcznie paczek ma większe możliwości negocjacji cen u firm kurierskich. Dodatkowo broker skupia w jednym miejscu wiele firm, dzięki czemu każdy klient będzie mógł wybrać, którą z nich nada paczkę. Może się bowiem okazać, że małe przesyłki lepiej wysłać przy pomocy jednej firmy kurierskiej, a niestandardowe - drugiej.

Korzystając z brokera kurierskiego, takiego jak na przykład AlleKurier.pl, możemy wysłać tanie przesyłki kurierskie między innymi za pomocą DPD, DHL, UPS, InPost, Geis, GLS i FedEx. Jeśli więc w naszym e-sklepie nadajemy towary o różnych gabarytach i różnej wadze, to mamy pewność, że łatwiej dopasujemy tę ofertę do naszych wymagań.

Jak rozliczać się z brokerem?

Najprostszy sposób to po prostu zamawianie kolejnych paczek poprzez panel online. Wystarczy założyć sobie konto, dodać adres nadawcy do książki adresowej i zacząć nadawać przesyłki. Jest to jednak o tyle problematyczne, że po pierwsze - musimy zapłacić za paczkę z góry i dopiero wtedy otrzymamy dokumenty przewozowe, po drugie - przy dużym wolumenie dodawanie ręczne może być bardzo uciążliwe.

Warto wiedzieć, że broker pozwala na skorzystanie z wielu usług dodatkowych, takich jak nadanie paczki gabarytowej, czy też paczek pobraniowych. Dodatkowo wszystkie nadania są ubezpieczone, można także monitorować ich drogę. Wszystko dlatego, że nadal korzystamy z firm kurierskich, tylko pod parasolem innego podmiotu. Warto zwrócić uwagę, że dla e-sklepów ważne są szybkie wypłaty pobrań za paczki. Dzięki temu mogą one swobodnie funkcjonować i nie martwić się o płynność finansową. Allekurier.pl jest jednym z tych brokerów, który pobrania wypłaca w ciągu 1 dnia roboczego. Warto się tym sugerować podczas wyboru partnera logistycznego.

Podpisanie umowy z brokerem - co daje?

Różnicę pomiędzy korzystaniem z usługi brokera bez umowy i z umową można zauważyć już na samym początku współpracy. Po pierwsze - im więcej przesyłek będziemy nadawać, tym niższa będzie ich cena. Wzrost wolumenu przekłada się na to, jak dużo będziemy płacić za paczki. Po drugie - mamy możliwość płacenia za usługę z dołu. Na koniec miesiąca otrzymujemy fakturę z kwotą do zapłaty, którą należy opłacić w ustalonym wcześniej terminie. Po trzecie - wielu brokerów pozwala na integrację z systemem nadawania paczek, która bardzo ułatwia wprowadzanie danych do panelu administracyjnego. Automatyzacja tego procesu pozwala na duże przyśpieszenie pakowania i nadawania paczek, a to bardzo ważne w e-commerce. Warto jeszcze wspomnieć o tym, że brokerzy nie wymagają od nas minimum logistycznego, czyli minimalnej ilości paczek, które musimy nadać w każdym okresie rozliczeniowym.

Jakie są minusy?

Tak naprawdę podczas współpracy z brokerami kurierskimi możemy mówić o jednym minusie, który związany jest z reklamacjami przesyłek. Zdarzy się czasem tak, że paczka dojedzie zniszczona lub też zaginie. W przypadku brokerów jest tak, że każdy kurier ma inną procedurę reklamacyjną, przez co może ona się wydłużyć. Oczywiście cały proces zostanie zakończony, a każda sprawa wyjaśniona, ale może to potrwać dłużej. Nie można mówić, że jest to ogromny minus, ale czasami może nam zależeć na czasie, dlatego jeśli dojdzie do takiej sytuacji, najlepiej do razu dzwonić do Biura Obsługi Klienta brokera. W tym miejscu otrzymamy bowiem szczegółowe informacje, jak postępować w każdym przypadku.

Jak widać, korzystanie z brokera nie jest trudne i ma wiele plusów, które są bardzo ważne szczególnie dla początkujących e-biznesów. Dzięki brokerowi możemy zaoferować klientom niższe ceny przesyłek, co może wpłynąć na wybór właśnie naszej oferty, a przecież o to nam chodzi.

Sprawdź również:

Sprawdź, gdzie jest Twoja przesyłka

Śledzenie przesyłki

Cennik przesyłek
Przesyłki zagraniczne
Firmy Kurierskie
Usługi
Punkty nadań
start Śledzenie Przesyłka Konto