- AlleKurier
- Blog
- DPD czy DHL?
DPD czy DHL?
Kiedy wysyłamy paczkę, chcemy mieć pewność, że korzystamy z najbardziej atrakcyjnej oferty, jaka jest dostępna na rynku. W do tej pory sporządzonych rankingach przewoźników, podobnie jak w opiniach konsumentów, dominują dwie duże marki – DPD i DHL. Dylemat czy wybrać DPD, czy DHL jest stosunkowo trudny do rozwiązania, jednak dzisiaj przeanalizujemy ofertę obu firm transportowych i dowiemy się, z czyich usług najlepiej korzystać.
Oferta DPD a DHL
Cena wysyłki przez DPD jest niższa nierzadko o ponad 6 złotych, 1/3 ceny w przypadku dostarczania paczek w soboty oraz nawet 2 razy w odniesieniu do wysyłki pakunków niestandardowych. Za pobranie w obu firmach nie zapłacimy więcej niż 10 złotych, jednak ponownie – to kurier DPD okazuje się tańszy. Ubezpieczenie na paczki w DPD za darmo otrzymujemy dopiero wtedy, gdy jej wartość przekracza tysiąc złotych. DHL z kolei nie określa minimalnej wartości paczki, żeby nadać jej odgórne (darmowe) ubezpieczenie.
Zarówno jedna, jak i druga marka oferuje powiadomienia sms lub e-mail. DPD przesyłki w soboty dostarcza do godziny 14, natomiast kurier DHL do 13. Różnią się jednak godziny pracy kurierów w ciągu tygodnia. W przypadku DPD ci wyruszają w trasę o 8, a wracają do domu po godzinie 18. W DHL widełki czasowe mają o wiele większą rozpiętość – od 8 do 22. W drugim przypadku można wybierać, czy chcemy, by paczka została dostarczona rano (przed 12), po południu (do 18) czy też wieczorem (do 22).
Opinie o markach – DPD czy DHL?
Według opinii z serwisu Opineo obie firmy oceniane są przez konsumentów w sposób dość podobny. DPD wysuwa się na prowadzenie w przypadku:
- możliwości i dokładności opcji śledzenia przesyłki,
- dostępności kontaktu do kuriera,
- szans dopasowania godzin odbioru do preferencji konsumenta.
Obie firmy dysponują przeważającą ilością pozytywnych opinii. Uzyskały dobre wyniki w zakresie dbałości o przesyłki czy ogólnego zadowolenia z usług. Zarówno DPD, jak i DHL dostarczają paczki w maksymalnie krótkim czasie – te dwie firmy przodują na całym rynku usług kurierskich w tym zakresie, według badań z 2020 i 2021 roku.
Trudności metodologiczne i pozycja marek na rynku
Warto pamiętać, że pewne kwestie związane z oceną przewoźników są subiektywne oraz związane z czynnikiem ludzkim. Często zdarza się, że na nasze odczucia związane z postrzeganiem danej firmy wpływa tylko jej jeden pracownik, jakim jest kurier dostarczający paczki w naszym rejonie – gdy się zmieni, diametralnie mogą się zmienić także odczucia klientów. Według badań udostępnionych przez Gemius aż 26% paczek zamawianych przez Internet trafia do klientów za pośrednictwem DPD, natomiast 25% przy pomocy kurierów DHL. W bardzo trafny sposób obrazuje to, jak zbliżona jest pozycja obu przewoźników na rynku. DPD od kilku lat notuje nieznaczne tendencje wzrostowe, a DHL – spadkowe. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić, że wynika to z kosztów, które trzeba przeznaczyć na wysłanie paczki za pośrednictwem DHL. Często jednak cena zależna jest od rozmiarów i wagi konkretnej przesyłki, zatem warto sprawdzać oferty przed podjęciem decyzji.
Wartości, którymi kierują się marki
DPD znane jest z inicjatyw, które mają na celu ochronę środowiska naturalnego. Wśród nich można wymienić:
- optymalizowanie tras w taki sposób, by ograniczać ślad węglowy,
- korzystanie z odnawialnych źródeł energii w punktach logistycznych,
- stosowanie biodegradowalnych opakowań,
- rozwijanie sieci DPD Pickup i korzystanie z pojazdów zeroemisyjnych.
Marka DHL rozwija z kolei możliwość odbioru i wysyłki paczki w punktach DHL POP – w kioskach Inmedio, Żabkach, Biedronkach, Kauflandach, na stacjach Shell czy w Lewiatanie. DHL dążył do maksymalnego ułatwienia procesu wysyłania paczek i można z całą pewnością stwierdzić, że strona internetowa marki to umożliwia. Witryna nie jest przeładowana nadmierną ilością informacji, a jednocześnie łatwo nawiguje użytkownika. Obie marki oferują bardzo korzystne oferty dla firm oraz dają możliwość wysyłania paczek bez konieczności podpisywania umowy osobom prywatnym.