Jak sprzedawać na rynku chińskim? | AlleKurier.pl

Jak sprzedawać na rynku chińskim?

min czytania

Rynek chiński ma wiele do zaoferowania polskim przedsiębiorcom i każdy, kto trzyma rękę na pulsie i choć w niewielkim stopniu patrzy w przyszłość, już szuka sobie na nim miejsca. Wszak Chiny to rynek przeogromny, liczący sobie niemal 1,5 miliarda ludzi. Co więcej, Chińczycy to z jednej strony spragnieni wielu dóbr konsumenci, dla których zakupy online są chętnie wykorzystywaną szansą na zaopatrzenie się w towary niedostępne w lokalnych sklepach, a z drugiej najprężniejsi wytwórcy dóbr wszelakich, które oferują w wyjątkowo atrakcyjnych cenach, przyciągających zainteresowanie całej Europy i świata.

O ile ogromny potencjał, jaki skrywa w sobie import z Chin, nie umknął uwadze wielu polskich przedsiębiorców i można nawet mówić o wykształceniu się w Polsce specyficznego modelu sprzedaży opartego na handlu towarami kupionymi na rynku Chińskim po okazyjnych cenach, o tyle sprzedaż do Chin dopiero zaczyna pobudzać wyobraźnię sprzedawców poszukujących nowych rynków zbytu. Czy sprzedaż do Chin może w ogóle być opłacalna? Co i gdzie sprzedawać na rynku Chińskim i jak zabrać się za eksport i import z Chin?

Czy opłaca się handel z Chinach?

O tym, że importowanie towarów z Chin może być bardzo zyskowne, nie trzeba chyba nikogo już dziś przekonywać. Na zdobywającym błyskawiczną popularność w Europie Aliexpress kupują na potęgę zarówno polscy konsumenci, jak i przedsiębiorcy. Nawet czasochłonna wysyłka towaru z Chin do Polski stała się akceptowalna w obliczu wyjątkowo kuszącej ceny i atrakcyjnie wysokiej marży.

A jak to wygląda w drugą stronę? Okazuje się, że Chińczycy są spragnieni kontaktów handlowych z resztą świata i zdradzają silne zainteresowanie zakupami transgranicznymi. W dodatku chiński kupujący jest dobrze zaprzyjaźniony z e-commerce i chętnie robi zakupy online, a to znaczne ułatwienie dla przedsiębiorców z Polski i Europy, którzy w sieci mogą poszukiwać swoich azjatyckich klientów. Jednak aby sprzedaż do Chin stała się dla polskiego przedsiębiorcy opłacalna, musi on dobrze wytypować produkt, z którym wejdzie na chiński rynek, a potem odpowiednio do tam zaprezentować i zareklamować, a na koniec wysłać towar do Chin bez komplikacji i w rozsądnej cenie.

Często sprzedaż towarów do Chin nie obędzie się bez pomocy dobrego tłumacza i bez współpracy ze specjalistą zorientowanym w specyfice chińskiego e-commerce. Nieodzowny jest też rzetelny partner, który zorganizuje bezpieczny i niedrogi transport towarów do Chin.

Interesuje Cię handel w innych państwach? Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi poradnikami dotyczącymi sprzedaży usług i towarów poza granicami Polski. Oto one!

sprzedaż towarów i usług do chin

Sprzedaż do Chin – co i gdzie sprzedawać?

Trudno oczywiście wskazać jedną grupę produktów, których sprzedaż do Chin zagwarantuje polskiemu sprzedawcy sukces. Można jednak z całą pewnością stwierdzić, że chiński kupujący poszukuje jakości i potwierdzenia oryginalności, dlatego dobrej jakości towary i markowe produkty: odzież, obuwie, kosmetyki, sprzęt sportowy, zabawki, elektronika mogą być dla polskiego sprzedawcy dobrym tropem.

Jeśli ktoś zastanawia się, co sprzedawać w Chinach, powinien dobrze przyjrzeć się ofercie dostępnej na Aliexpress i Alibaba.com. Tam znaleźć można wiele podpowiedzi dotyczących tego, co podoba się chińskiemu kupującemu, ale przede wszystkim, czego mu brakuje. Chińskie platformy sprzedażowe mogą też być dobrym miejscem do poszukiwania klientów zainteresowanych zakupem naszych produktów i półproduktów wśród chińskich producentów i sprzedawców. Polscy przedsiębiorcy, którzy preferują tradycyjną sprzedaż do Chin, mogą natomiast szukać kontrahentów na ogromnej liczbie targów, bardzo popularnych w Państwie Środka. Internetowa sprzedaż towarów do Chin wiąże się z kolei z wejściem we współpracę z chińskimi portalami sprzedażowymi.

Chińczycy najchętniej kupują w dobrze im znanych serwisach, do których prócz Aliexpress należą: tmall.com, yhd.com, suning.com, koala.com, jd.com, gome.com, jumei.com i wiele innych. Tmall.com to otwarty na zachodnich sprzedawców portal sprzedażowy należący do grupy Alibaba. Funkcjonuje on w dwóch wersjach, przy czym Tmall Global nie wymaga od rozpoczynającego sprzedaż do Chin zarejestrowania firmy w Chinach, posiadania lokalnego rachunku bankowego ani magazynowania towarów w Chinach. Tmall Global działa ponadto w angielskiej wersji językowej.

Sprzedaż towarów do Chin można także dość łatwo prowadzić poprzez JD Worldwide, gdzie handlować mogą właściciele marek, franczyzobiorcy i handlarze detaliczni zarejestrowani poza granicami Chin i oferujący towary pochodzące spoza tego kraju. Sprzedawcy po rejestracji w serwisie mogą zdecydować się na wysyłkę towaru do Chin z własnych magazynów lub korzystać z pomocy logistycznej platformy. Sprzedaż w Chinach poprzez serwisy zakupowe wymaga oczywiście wprowadzania na rynek jedynie produktów dozwolonych przez chińskie prawo. Muszą one posiadać opisy sporządzone w języku chińskim, a sprzedawca powinien zapewnić swoim klientom obsługę w ich ojczystym języku.

Często od rozpoczynającego sprzedaż towarów do Chin wymaga się również różnorodnych certyfikatów, opłacenia depozytu oraz wskazania chińskiego adresu, pod który kupujący mogą kierować zwroty towarów.

jak sprzedawać w Chinach

Jak zorganizować sprzedaż towarów do Chin?

Po rejestracji na wybranej platformie sprzedażowej polski przedsiębiorca może rozpoczynać sprzedaż do Chin i poza kwestiami marketingowymi, czeka na niego jeszcze zadanie związane z dostawą sprzedawanych produktów do chińskiego klienta lub kontrahenta. Zarówno eksport, jak i import do Chin może odbywać się na wiele sposobów.

Wysyłka do Chin może odbywać się z wykorzystaniem kolei, spedycji morskiej, transportu lotniczego, jak i poprzez międzynarodowe przesyłki kurierskie. Wysyłka towarów do Chin za pośrednictwem firm kurierskich, chociaż nie jest najtańszą metodą transportu, ma z punktu widzenia polskiego sprzedawcy najwięcej atutów. Przesyłki kurierskie do Chin trafiają do celu stosunkowo sprawnie i zdecydowanie szybciej niż transportowane drogą morską, a wybór dobrego partnera do zadań logistycznych często pozwala polskiemu przedsiębiorcy uniknąć wielu formalności związanych z odprawą i dodatkowym kosztem przesyłki.

Paczki do Chin wygodnie i bez komplikacji można nadać z Polski poprzez serwis AlleKurier.pl. AlleKurier to prężnie działający pośrednik usług kurierskich, w którego zapleczu można znaleźć wszystkie liczące się firmy przewozowe, ale za nadanie paczek zapłacić mniej. AlleKurier pomaga również polskim sprzedawcom zorganizować import towarów z Chin oraz wysyłkę paczek do chińskich kupujących, a koszt odprawy celnej i związanych z nią formalności jest już wliczony w cenę usługi.

A może kurier do innego kraju? Nie ma problemu! Z allekurier możesz wysłać przesyłki do większości państw na całym świecie! Zobacz kierunki, które cieszą się największą popularnością!
Wylogowanie po okresie nieaktywności

Podaj swoje dane aby zalogować się ponownie.

   Zapomniałem hasło

Porozmawiaj z nami