Jak sprzedawać na rynku francuskim?

Francuski rynek e-commerce oceniany jest jako jeden z bardziej przyszłościowych, a jego potencjał dostrzeżony został już także w Polsce. Wielu sprzedawców, którzy już zadebiutowali we francuskim handlu i oferują swoje produkty lub usługi we Francji, liczy już swoje wcale nie małe zyski. Inni właśnie zaczynają rozwijać sprzedaż do Francji, dlatego przedsiębiorcy, którzy chcą zawalczyć o nowego zamożnego i otwartego na zakupy online klienta z zachodniej Europy, powinni już zacząć działać, by i dla nich na tym szybko rosnącym w siłę rynku znalazło się miejsce. Co sprzedawać do Francji? Jakie towary i usługi we Francji mają wzięcie? Jak dobrze wejść na rynek e-commerce we Francji i na co trzeba koniecznie się przygotować, by sprzedaż we Francji przyniosła profity?

Francja – gospodarka i kultura, które napędzają zakupy w sieci

Dlaczego właściwie Francja? Wielu polskich sprzedawców chętniej dotąd wybierało anglojęzyczne kierunki handlu, zapominając o ogromnym potencjale, jaki tkwi we francuskim rynku. Rynek e-commerce we Francji zajmuje według wielu raportów przynajmniej trzecią lokatę w Europie. Już ponad 80% Francuzów robi zakupy w sieci, zwłaszcza na dużych i dobrze znanych platformach zakupowych.

Statystyczny francuski kupujący wydaje też z roku na rok coraz większe kwoty na zakupy online, które już wkrótce przekroczą 3000 euro w skali roku, a pandemia dodatkowo przyspieszyła tempo pozytywnych zmian na tym rynku. Eksperci i analitycy mają też pewność, że Francja – gospodarka stabilna i świetnie się rozwijająca – to idealne podłoże do dalszego rozwoju e-sprzedaży. Nie bez znaczenia jest również fakt, że o ile Francuzi nie zbyt chętnie korzystają z zagranicznych platform sprzedażowych, nie mają oporów, by kupować towary pochodzące od sprzedawców spoza Francji. Szczególnie chętnie zaś kupują towary importowane poprzez Amazon, który bardzo dobrze jest już rozpoznany na naszej rodzinnej ziemi.

Zobacz także:

Dla polskich sprzedawców francuski rynek e-commerce jest też bardzo perspektywiczny ze względu na dobre relacje, jakie od wieków łączą naszą i francuską nację. Francuzom znane są dobre polskie marki, a polskie firmy z powodzeniem od lat sprzedają swoje usługi we Francji i nie chodzi tylko o sławne swego czasu usługi hydrauliczne. Innymi słowy, Polacy są postrzegani jako rzetelni partnerzy w biznesie, a to duży atut, który powinni wykorzystać polscy przedsiębiorcy rozpoczynający sprzedaż do Francji. Przesyłki międzynarodowe to także żadna trudność w dzisiejszych realiach.

Paczki do Francji nie kosztują dużo, a ich wysyłka nie jest skomplikowana. Tanie paczki zagraniczne można nadać nawet bez wychodzenia z domu poprzez serwis AlleKurier.pl, który w swoim zapleczu ma największe polskie i światowe firmy kurierskie. AlleKurier to broker usług kurierskich oferujący bezpieczne i sprawne dostawy towaru do Francji, ale także przesyłki krajowe w bardzo atrakcyjnych cenach, nawet 70% taniej niż bezpośrednio u przewoźników.

handel we francji

Gdzie i co sprzedawać na rynku francuskim?

Francuzi najchętniej kupują online bilety i wycieczki, ale zaraz po nich prym wiodą: odzież, obuwie, kosmetyki, biżuteria i gadżety elektroniczne. Dużą popularnością cieszą się także we francuskich serwisach sprzedażowych aukcje z kategorii dom i wyposażenie, artykuły dekoracyjne, sprzęt sportowy, zabawki, produkty kulinarne, dobra cyfrowe. Najwięksi sprzedawcy na francuskim rynku e-commerce to Amazon, Cdiscount, eBay, Vente-Privee, Priceminister, Fnac, Auchan, Apple, Showroomprive, La Redoute, Zalando, Carrefour, 3 Suisses.

Czołowe platformy sprzedażowe mogą pochwalić się zaś kilkunastoma milionami unikalnych odwiedzin w skali miesiąca. Z punktu widzenia polskiego sprzedawcy najatrakcyjniejsze francuskie platformy e-commerce to Amazon, eBay i otwarty już także dla sprzedawców z Polski Cdiscount, który zachęca do współpracy m.in., poprzez zerowe koszty za wystawienie produktu czy brak limitów sprzedażowych. Warto wiedzieć, że Francuzi bardzo chętnie korzystają podczas zakupów online z aplikacji, a nie każdy działający we Francji portal sprzedażowy taką opcję oferuje. To może być jeden z tych czynników, które dobrze jest wziąć pod uwagę, wybierając e-sklep, w którym planuje się rozpocząć sprzedaż towarów we Francji.

Konta na głównych francuskich platformach sprzedażowych można założyć w języku angielskim, jednak bez pomocy tłumacza sprzedaż na rynku francuskim raczej nie będzie możliwa. Francuzi wyjątkowo niechętnie posługują się innym językiem niż język ojczysty i oczekują sprawnej komunikacji podczas zakupów w języku francuskim. Konieczne więc będzie nie tylko zapewnienie im pełnej obsługi w narodowym języku, ale także opracowanie dobrej taktyki SEO na ten rynek i przygotowanie opisów produktów w języku francuskim.

jak sprzedawać na rynku francuskim?

Sprzedaż na rynku francuskim – co warto wiedzieć?

Francuski kupujący jest bardzo wymagający. Będzie oczekiwał dobrej jakości produktu i wysokich standardów obsługi. Oczywiście, jak wspomniano, obsługa klientów we francuskich e-sklepach musi odbywać w ojczystym języku kupującego i jednocześnie musi być bardzo sprawna. Dotyczy to zwłaszcza wszelkich zapytań kierowanych do sprzedającego. Większość platform sprzedażowych funkcjonujących na rynku francuskim bardzo tego przestrzega i obliguje sprzedawców do błyskawicznych reakcji.

Francuz kupujący w sieci niemal zawsze oczekuje terminowej dostawy do domu, a przynajmniej możliwości szybkiego odbioru produktu w formule „click and collect”. Ponieważ zwykle dobra kupowane u zagranicznych sprzedawców są dla Francuzów bardzo atrakcyjne cenowo w porównaniu z rodzimymi towarami, francuscy kupujący są skłonni dłużej poczekać na zamówiony towar, jednak wymagają oni tego, by przesyłka do Francji dotarła w umówionym terminie. Jeśli więc planujesz sprzedawać towary lub usługi we Francji, zadbaj o to, by Twoje paczki zagraniczne dostarczał sprawdzony i doświadczony przewoźnik. Rozpocznij współpracę z AlleKurier i zostań jednym z wielu naszych Klientów Biznesowych! Cennik przesyłek i poradnik jak zamówić kuriera znajdziesz na naszej stronie - https://allekurier.pl/przesylki-zagraniczne.

Sama oferta kierowana do mieszkańca kraju nad Sekwaną musi także spełniać liczne wymogi jakościowe. Kluczowe znaczenie mają opisy produktów i instrukcje obsługi, ale też wysokiej jakości zdjęcia przedstawiające wszystkie walory oferowanych towarów.

Sprawdź również:

Sprawdź, gdzie jest Twoja przesyłka

Śledzenie przesyłki

Cennik przesyłek
Przesyłki zagraniczne
Firmy Kurierskie
Usługi
Punkty nadań
start Śledzenie Przesyłka Konto