- AlleKurier
- Blog
- Konfekcjonowanie towaru - co to znaczy?
Konfekcjonowanie towaru - co to znaczy?
Konfekcjonowanie towaru - co to znaczy? W dobie rosnącej popularności handlu przez internet nie dziwi wzrost popularności usługi, jaką jest konfekcjonowanie towaru. To ciekawe rozwiązanie, które pozwala sprzedawcom oszczędzić sporo czasu i sił, ponieważ zlecamy tę usługę na zewnątrz, poza swoją firmę. Dzięki tej usłudze sprzedawca nie musi zatrudniać dodatkowych osób do przygotowywania produktów, które mają zostać nadane do sklepów i bezpośrednio do klientów. Na czym polega konfekcjonowanie produktów? Ile może kosztować i co można mu poddać, by firma mogła sprawniej oraz szybciej funkcjonować? Przyjrzyjmy się temu bliżej, bo to bardzo ciekawy temat!
Czym jest konfekcjonowanie towarów?
Pomimo dość wyszukanej nazwy jaką niewątpliwie jest konfekcjonowanie towarów w rzeczywistości nie jest bardzo skomplikowaną czynnością. To generalnie rzecz biorąc ponowne pakowywanie produktów, kompletowanie ich, układanie ich w opakowaniach zbiorczych oraz tworzenie zestawów z półproduktów. Często konfekcjonowanie nazywa się też co-packingiem. Zdarza się, że właśnie pod tą nazwą jest łatwiej znaleźć informacje dotyczące tej usługi, dlatego warto wpisywać również ten angielski odpowiednik. Jeśli bierzesz pod uwagę usługę konfekcjonowania, to może również Cię zainteresować współpraca dotycząca przesyłek kurierskich. AlleKurier to doskonały partner! Jako broker usług kurierskich, posiadamy wielu najlepszych przewoźników, a ceny za wysyłki są bardzo konkurencyjne. Sprawdź nasz cennik, w którym znajdziesz wszystkie informacje na temat kosztów, związanych z zamawianiem kuriera.
Co wchodzi w zakres konfekcjonowania?
Tutaj musimy zaznaczyć, że jest to ściśle uzależnione od oferty firmy, która zajmuje się konfekcjonowaniem. Jest to ściśle związane z dostępnym w firmie miejscem, możliwościami technologicznymi oraz ilością personelu. Skupmy się jednak na tym, co w ogóle jest możliwe w ramach tej usługi.
- przepakowywanie - zastąpienie fabrycznego kartonu (najczęściej zbiorczego i nieestetycznego) opakowaniem jednostkowym. Co ważne, nie mówimy tu wyłącznie o włożeniu towaru do pudełka. W ramach usługi opakowania mogą być sklejane, montowane i składane. Do tego też dochodzi problem umocowania towaru w opakowaniu. Wbrew pozorom często pojawia się potrzeba zabezpieczenia go przed przesuwaniem się. Produkt może być wklejany, przymocowywany wkrętem, stickerem lub przymocowywany przy pomocy drucika.
- insertowanie - ta usługa polega na dokładaniu do opakowania dodatkowych elementów. Najczęściej są to instrukcje obsługi, ulotki, kupony rabatowe, rzadziej próbki kosmetyku wklejane np. na ulotkę.
- kompletowanie - to przygotowywanie zestawów z dostępnych produktów. Ta usługa jest niezbędna przy przygotowywaniu się do promocji typu 2+1 lub 2+2. W kompletowaniu łączy się ze sobą takie same produkty np. trzy szampony, trzy proszki do pieczenia itd.
- kompletowanie z matchowaniem - to bardziej zaawansowana forma kompletowania. W tej usłudze łączy się ze sobą produkty, które są sparowane według określonego kryterium. Mogą to być zestawy np. odżywka i szampon do włosów, folder imienny z dedykowanym kodem rabatowym, koszulka ze spodenkami.
- etykietowanie - to przyklejanie na opakowania etykiet informujących o ich zawartości.
- przyklejanie kodów kreskowych - obecnie każdy sprzedawany towar powinien mieć kod kreskowy.
- foliowanie - zabezpieczanie opakowań dodatkową warstwą folii.
- paletowanie - układanie przesyłek na palecie i zabezpieczanie ich na czas transportu, najczęściej wykorzystuje się do tego specjalną folię.
- zabezpieczanie towaru przed uszkodzeniem w transporcie - wkładanie wypełniaczy do opakowań, styropianowych zabezpieczeń i kształtek.
- zarządzanie stanami magazynowymi - firma, która prowadzi konfekcjonowanie, może także czuwać nad aktualnym stanem magazynowym danych produktów.
W niektórych wypadkach firma ta wysyła przepakowane towary bezpośrednio do odbiorców. Dzięki temu unika się dodatkowego transportu, który zajmowałaby czas i niósł ze sobą dodatkowe koszty.
Ile może kosztować konfekcjonowanie towarów?
Ceny konfekcjonowania są bardzo zróżnicowane, bo są uzależnione od wielu parametrów. Przede wszystkim na cenę ma wpływ termin, w jakim mają być pakowane paczki. Jeśli termin jest bardzo krótki i potrzebny jest priorytet, to z pewnością wpłynie to na ostateczną cenę usługi. Pod uwagę trzeba też wziąć skomplikowanie zadania - im więcej pracy, wysiłku i czasu trzeba włożyć w jego wykonanie, tym cena usługi jest wyższa. Na jej obniżenie może z kolei mieć wpływ wielkość zamówienia. Im większe zamówienie, tym lepsze warunki można negocjować. Przykładowo - koszt zapakowania koszulki do foliowej torebki wynosi około 50 groszy. Jednak dokładana cena jest uzależniona od wielu czynników, więc podawanie jej byłoby oparte jedynie na spekulacjach i domysłach.
Co nadaje się do konfekcjonowania?
Warto odpowiedzieć sobie też na pytanie, co można konfekcjonować, a co się do tego nie nadaje. Odpowiedź może być odrobinę zaskakująca - konfekcjonować można prawie wszystko. Najczęściej spotyka się pakowanie w zestawy kosmetyków, artykułów papierniczych, ubrań, prostych narzędzi. Konfekcjonować można także przyprawy, sprzęt elektroniczny, artykuły gospodarstwa domowego. Konfekcjonowanie bardzo często sprawdza się w przypadku zastawy stołowej, garnków, sztućców i zabawek dla dzieci. Jak łatwo zauważyć przepakowywanie towarów można zastosować właściwie w każdej branży.
To usługa, która się nie tylko przydaje, ale zdecydowanie upraszcza proces produkcyjny i pozwala na pakowanie towarów w finalne opakowania na krótko przed ich otrzymaniem przez konsumentów. To wszystko sprawia, że cały proces z perspektywy producenta i sprzedawcy jest po prostu prostszy. Na pewno warto rozważyć konfekcjonowanie towarów, jeśli prowadzi się swój własny biznes.