Omnichannel - czym jest i jak można wykorzystać?

Osiągnięcie pożądanego poziomu sprzedaży nie jest prostym zadaniem, szczególnie w dobie wysokiej konkurencyjności. Z tego powodu wiele osób decyduje się na wdrożenie strategii omnichannel, która zapewnia wiele korzyści. Przede wszystkim dzięki niej możliwe jest dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów. Oczywiście wymaga to również większego zaangażowania, a także dobrej organizacji. W innym przypadku mogą zaistnieć poważne nieprawidłowości, które nie tylko nie przyczynią się do zwiększenia zysków z prowadzonej działalności, ale również negatywnie wpłyną na wizerunek marki. Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Koniecznie zapoznaj się z dalszą częścią wpisu.

Czym jest omnichannel?

Strategia sprzedażowa omnichannel zakłada wykorzystywanie różnych kanałów dystrybucji. Produkty mogą być oferowane w punktach stacjonarnych, katalogach wysyłkowych, sklepach internetowych, portalach aukcyjnych itd. Im więcej kanałów dystrybucji, tym lepiej! Niezwykle istotna jest jednak ich synchronizacja. Bez niej dojdzie do licznych pomyłek występujących już na etapie składania zamówienia. Niedopuszczalną sytuacją są braki magazynowe, o których dowiadujemy się dopiero podczas kompletowania zamówienia. To prosty sposób do tego, aby zniechęcić klienta, a tym samym sprawić, że w przyszłości nie skorzysta on już z naszej oferty.

Absolutną podstawą omnichannel jest to, aby wszystkie kanały sprzedażowe działały równocześnie i w tym samym czasie. Niektórzy sprzedawcy prowadzą dwa odrębne biznesy - posiadają osobny magazyn dla sklepu stacjonarnego oraz online. Ponadto, wszystkie niezbędne formalności muszą realizować dwukrotnie, co przekłada się na większą ilość obowiązków. Nie jest to korzystne! Omnichannel definicja wyjaśnia, że jest to sprzedaż wielokanałowa, która zakłada synchronizację wszystkich kanałów dystrybucji. Tylko wtedy możliwe jest wypracowanie oczekiwanych korzyści.

omnichannel

Do czego służy omnichannel?

Strategia sprzedaży wielokanałowej omnichannel ma na celu zwiększenie zainteresowania klientów. Mogłoby się wydawać, że jest to opcja wyłącznie dla tych, którzy posiadają rozwiniętą sieć placówek stacjonarnych. Nic bardziej mylnego! To prawdziwy strzał w dziesiątkę również dla posiadaczy jednego sklepu stacjonarnego - nie należy więc obawiać się ograniczeń z tym związanych. Priorytetem jest to, aby zagwarantować konsumentom możliwie najkorzystniejsze warunki współpracy.

Przykładem udogodnień dla klienta jest np. możliwość odebrania zamówienia złożonego przez internet w sklepie stacjonarnym. Pozwala to uniknąć kosztów wysyłki, a tym samym zachęca do zakupu. Dobrze, jeśli istnieje również opcja zwrotu osobistego we wskazanej placówce. Ma to szczególne znaczenie dla tych, którzy z różnych powodów nie lubą/nie chcą zamówić kuriera.

W jaki sposób możesz realizować wysyłki do Klientów? Skorzystaj z platformy AlleKurier i zintegruj się z nami! Zaoszczędź sobie kłopotów z podpisywaniem umów z różnymi firmami kurierskimi i miej najważniejsze firmy przewozowe na wyciągnięcie ręki! Co ważne, spakowane przesyłki nadasz do 70% taniej niż bezpośrednio na stronach przewoźników. Zaoszczędź już teraz!

System omnichannel zakłada także ujednolicenie programów lojalnościowych np. punkty za zakupy zostaną przypisane użytkownikowi niezależnie od tego, czy transakcja została zrealizowana online, czy stacjonarnie. Rabat oferowany za dołączenie do newslettera powinien obowiązywać również podczas składania zamówienia przez telefon.

Omnichannel - czym jest i jak można wykorzystać?

Jak wdrożyć omnichannel?

Nieprawdą jest, że omnichannel marketing jest bardzo trudny we wdrożeniu. Konieczne jest jednak dokładne przemyślenie strategii, a także określenie, jakie narzędzia przyniosą największe zyski. Poniższe wskazówki będą stanowić spore wsparcie dla tych, którzy nie posiadają doświadczenia.

1. Swoboda realizacji transakcji - dobrze, jeśli klient może zakupić produkt zarówno przez telefon/internet, jak i osobiście. Dzięki temu zyska on poczucie swobody, co przełoży się na poprawę samopoczucia. Wiadomym jest, że dzięki temu będzie on miał większą ochotę na skorzystanie z oferty. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że podejmie on spontaniczną decyzję zakupową, co działa na korzyść sprzedawcy.
2. Mobilna wersja sklepu online - w obecnych czasach to smartfon stanowi podstawowe narzędzie komunikacyjne. Właśnie dlatego tak ważne jest to, aby sklep internetowy był dostępny także w wersji internetowej. Złożenie zamówienia powinno być równie intuicyjne, co w pozostałych przypadkach.
3. Liczne kanały komunikacji - kontakt z klientem jest na wagę złota. Strategia omnichannel zakłada możliwość rozmowy różnymi kanałami. Należy podkreślić, że jest to sposób na pozyskanie cennych informacji o konsumentach.
4. Integracja sprzedaży online i offline - jest to zdecydowanie najtrudniejsze zadanie. Ważne jest, aby ceny oraz warunki zakupu nie różniły się od siebie drastycznie (powinny być one identyczne). Organizacja jest kluczem do sukcesu,
5. Spersonalizowane oferty - na podstawie zebranych informacji o klientach możliwe jest przygotowanie spersonalizowanych ofert, które skłonią odbiorcę do zapoznania się z asortymentem.

omnichannel-strategia

Jakie są korzyści z omnichannel?

Strategia omnichannel pozytywnie wpływa na wizerunek marki. Kilka kanałów dystrybucji skutkuje tym, że klient czuje się bezpieczniej, a tym samym chętniej dokonuje zakupu. Ogrom udogodnień sprawia, że podjęcie ostatecznej decyzji o skorzystaniu z oferty trwa krócej. Wzrost zainteresowania e-sklepem jest równoznaczny z większą ilością klientów.

Interesują Cię artykuły związane z branżą e-commerce? Poznaj najciekawsze poradniki od AlleKurier! Znajdziesz w nich wiele informacji, które mogą Ci się przydać, jeśli prowadzisz swój własny biznes!

Sprawdź także:

Sprawdź, gdzie jest Twoja przesyłka

Śledzenie przesyłki

Cennik przesyłek
Przesyłki zagraniczne
Firmy Kurierskie
Usługi
Punkty nadań
start Śledzenie Przesyłka Konto