PaczkoPunkt InPost – co to jest i czym różni się od Paczkomatu?


InPost to jedna z czołowych firm na polskim rynku rozwijająca się w ekspresowym tempie i zyskująca coraz szersze grono korzystających z jej usług Klientów. O ile Paczkomat jest pojęciem doskonale znanym, z którego powszechnie bardzo często korzystamy, o tyle PaczkoPunkt to stosunkowo nowa opcja, która wprowadza dla klientów InPost szereg dodatkowych udogodnień związanych z nadawaniem i odbiorem przesyłek. Sprawdź, czym jest PaczkoPunkt InPost i czym różni się od Paczkomatu. 

Czym jest Paczkomat InPost i jakie udogodnienia oferuje swoim Klientom?

Paczkomat InPost to znane większości z nas miejsce odbioru i nadawania przesyłek. Urządzenia tego typu znajdują się zazwyczaj w najczęściej odwiedzanych podczas wykonywania codziennych obowiązków miejscach, takich jak okolice sklepów, urzędów itp. Dzięki specjalnemu i łatwemu w obsłudze oprogramowaniu każdy Klient już w około 10 sekund z powodzeniem może nadać lub odebrać swoją przesyłkę. 

Ceny usług wysyłkowych oferowanych przez InPost są konkurencyjne i atrakcyjne, a dostarczenie paczek tą metodą możliwe jest często już następnego dnia od daty nadania. Do pobrania jest również aplikacja mobilna InPost, w której można opłacić przesyłkę i wygodnie wysłać ją za pośrednictwem Paczkomatu bez konieczności drukowania etykiety. Odbiór natomiast odbywa się za pośrednictwem panelu lub bezdotykowo, za pomocą zdalnego otwierania skrytek dostępnych w trzech rozmiarach.

Co to jest PaczkoPunkt InPost?

PaczkoPunkt InPost to punkt nadania i odbioru paczek nadanych za pośrednictwem InPost. Tego typu placówki obsługują zarówno odbiory paczek nadawanych w Paczkomatach, jak i wysyłanych za pośrednictwem kuriera. W takim punkcie można również nadać przesyłkę, która może zostać dostarczona pod wskazany adres przez kuriera do innego PaczkoPunktu lub standardowego Paczkomatu InPost

PaczkoPunkty to doskonałe uzupełnienie działających już na terenie kraju Paczkomatów InPost. Usługa funkcjonuje w ramach innych działających lokali usługowych na terenie całego kraju. Poza zakupem konkretnych produktów lub korzystaniem z usług w danym sklepie czy firmie, można więc jednocześnie wygodnie nadać lub odebrać przesyłkę InPost. Obsługę tego procesu prowadzi zatrudniony na miejscu pracownik. 

PaczkoPunkt InPost to doskonała alternatywa w sytuacji, gdy w danej okolicy nie ma akurat Paczkomatu InPost, lub dana osoba woli nadać czy odebrać przesyłkę z pomocą wykwalifikowanej osoby. Aby odebrać paczkę, wystarczy podać numer telefonu oraz unikalny kod, który odbiorca otrzymuje w momencie umieszczenia przesyłki w punkcie odbioru.

PaczkoPunkt InPost - czym jest. zalety i różnice w porównaniu do paczkomatu

Zalety korzystania z PaczkoPunktów InPost

PaczkoPunkty InPost stanowią maksymalne ułatwienie korzystania z usług nadawania i odbioru przesyłek. Jednocześnie możliwe jest zaoszczędzenie czasu w sytuacji, gdy na miejsce odbioru wybierzemy np. odwiedzany często kiosk ruchu czy ulubiony sklep. 

Ponadto w przypadku wyboru Paczkomatów InPost, które są systemem w pełni zautomatyzowanym, może zdarzyć się, że w chwili umieszczania przez przewoźnika paczki do odbioru nie będzie wolnej skrytki, by umieścić przesyłkę. Wówczas kurier może odwieźć ją do pobliskiego PaczkoPunktu, gdzie można odebrać ją jeszcze tego samego dnia. W przeciwnym wypadku, gdy dodatkowo nie ma w okolicy innego wolnego Paczkomatu InPost, przesyłki odwożone są do dość oddalonych magazynów i wydawane do ponownego doręczenia dopiero kolejnego dnia. Tego typu opóźnienie bywa dla wielu osób kluczowe. PaczkoPunkt stanowi więc całkowite rozwiązanie problemu.

Dzięki wybraniu na miejsce odbioru PaczkoPunktu nie ma również potrzeby, aby oczekiwać kuriera przez cały dzień w domu, ponieważ kurier dostarcza ją bezpośrednio do PaczkoPunktu. To oszczędność czasu i wygoda dla pracownika InPost, ale też szybsze dostarczenie i możliwość odbioru o dowolnej porze oczekiwanej przesyłki przez adresata.

PaczkoPunkty otwarte są co najmniej przez 8 godzin dziennie, zgodnie z czasem, w jakim czynny jest dany usługodawca czy sklep.  

PaczkoPunkt InPost a możliwość zwiększenia własnego dochodu

InPost umożliwia osobom posiadającym własny biznes dodatkowy zarobek przy minimalnych nakładach. Jeżeli dany przedsiębiorca prowadząc firmę czy sklep chce dodatkowo zwiększyć swój dochód bez inwestowania, czy rozszerzania własnej działalności, może podjąć współpracę z InPostem i stworzyć w swojej placówce PaczkoPunkt. To niezwykle prosta procedura, które nie wymaga skomplikowanych szkoleń czy nabywania dodatkowych, specjalistycznych umiejętności. Wymaga głównie chęci i pewnej przestrzeni na terenie firmy czy sklepu, by móc przechowywać nadawane i czekające na odbiór paczki. 

Dzięki odbiorowi i nadawaniu poszczególnych przesyłek właściciel placówki otrzymuje prowizję, co pozwala niewielkim kosztem zwiększyć dochód swojej firmy już po pierwszym miesiącu działania punktu. Obsługa Klientów jest prosta dzięki wyposażeniu właścicieli i pracowników w proste w obsłudze specjalne terminale skanujące opłacone wcześniej przesyłki. Proces ten jest więc w całości zautomatyzowany i prosty.

Dzięki rozszerzeniu oferty swojego lokalu handlowego lub usługowego o PaczkoPunkt InPost zyskać można nie tylko dodatkowy przychód, ale też całkowicie darmową reklamę, oznaczenie firmy na mapie Google oraz w dostępnej aplikacji InPost. To również szersze grono potencjalnych klientów, którzy przy okazji nadania lub odbioru przesyłki z danego lokalu mają możliwość zapoznania się z oferowanymi przez danego przedsiębiorcę produktami i skorzystania z ich zakupu. 

Zobacz także:

info

Serwis Allekurier.pl używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie.