- AlleKurier
- Poradniki
- Jak sprzedawać na Amazon?
Jak sprzedawać na Amazon?
Amazon jest zdecydowanie największym i najpopularniejszym sklepem internetowym, który został stworzony przez Jeffa Bezosa na początku lat 90 w Stanach Zjednoczonych. Początkowo Amazon był internetową księgarnią, która w późniejszym czasie rozszerzyła swój asortyment i oferowane usługi do tego stopnia, że obecnie jest to firma warta miliardy dolarów. Choć większość osób kojarzy Amazon głównie jako największy sklep internetowy o niesłychanie szerokim asortymencie, warto pamiętać, że oprócz tego Amazon jest firmą z ogromnymi możliwościami dla osób planujących własne przedsięwzięcia. Jak rozpocząć rozkręcanie swojej działalności na tej platformie? Sprawdź koniecznie nasz artykuł!
Jak sprzedawać na Amazon Polska?
Całkiem niedawno zaistniała możliwość sprzedawania produktów na platformie Amazon Polska. Aby móc sprzedawać i zarabiać na Amazon Polska, konieczne jest zarejestrowanie działalności gospodarczej. Amazon nie jest bowiem portalem ogłoszeniowym, a sklepem i platformą e-commerce. Każdy przedsiębiorca, który zarejestruje działalność w Polsce, ma możliwość wyboru platform pięciu europejskich krajów: Niemiec, Wielkiej Brytanii, Włoch, Francji i Hiszpanii, a od niedawna także Polski. Dostęp do tak dużej bazy klientów jest niesłychanie pomocny, zwłaszcza dla osób, które planują sprzedaż na Amazon na dużą skalę. A jeśli liczba sprzedawanych towarów będzie stale wzrastać, warto pomyśleć o współpracy z brokerem kurierskim. AlleKurier doskonale się tutaj sprawdzi. Dzięki bardzo dużej liczbie firm kurierskich, które u nas znajdziesz, możesz wysyłać paczki gdzie chcesz i kiedy chcesz! Naszym atutem są niskie ceny na przesyłki oraz szybkie i bezpieczne ich dostarczenie. Ile to kosztuje? Zobacz cennik kurierów i sam się przekonaj!
Warto pamiętać, że Amazon jest firmą, która nigdy nie zrezygnowała ze swojego pierwotnego profilu, którym była księgarnia internetowa. Amazon to zatem idealne miejsce dla osób, które chcą wydawać i sprzedawać swoje własne e-booki.
Jak wygląda założenie konta i obsługa strony?
Choć zarejestrowanie konta na platformie Amazon i przejście procesu rekrutacyjnego teoretycznie powinno być dziecinnie proste, w praktyce ten pierwszy krok sprawia wielu nowym przedsiębiorcom pewne trudności. Pierwszą decyzją, którą nowy przedsiębiorca musi podjąć jest to, na jakim rynku chce sprzedawać swoje produkty. Ten krok jest konieczny, bowiem konto musi być zarejestrowane na platformie Amazon dla danego kraju. Po wypełnieniu formularza dotyczącego podstawowych danych, następuje moment, w którym należy podać wszystkie informacje dotyczące typu prowadzonej działalności, miejsca jej zarejestrowania, nazwę firmy i numer NIP. Po zarejestrowaniu konta konieczne jest podanie informacji o osobie, która będzie miała dostęp do rachunku na platformie Amazon.
Weryfikacja danych osobowych może odbyć się na dwa różne sposoby. Jednym z nich jest połączenie telefoniczne z Amazon, drugim – wiadomość tekstowa z sześciocyfrowym PIN-em, który potwierdzi wiarygodność konta.
Ile kosztuje korzystanie z platformy Amazon?
Koszty użytkowania platformy Amazon są zróżnicowane i zależą od wielu różnych czynników. Największy wpływ na koszt korzystania z platformy Amazon ma plan sprzedaży, kategoria produktu oraz strategia realizacji. Amazon oferuje dwa różne plany sprzedaży. Plan indywidualny przeznaczony jest dla nowych przedsiębiorców, którzy sprzedają mniej niż 40 produktów miesięcznie. Ten plan dedykowany jest przedsiębiorcom, którzy nie do końca jeszcze wiedzą co tak naprawdę chcą sprzedawać, nie mają opracowanego marketingu i nie planują się reklamować. W planie indywidualnym od sprzedawcy pobiera się 4 złote od każdego sprzedanego produktu.
Z kolei plan profesjonalny dedykowany jest firmom, które chcą sprzedawać więcej niż 40 produktów miesięcznie, są zainteresowani reklamą swoich produktów i zależy im na możliwości korzystania z zaawansowanych narzędzi sprzedaży, dzięki którym mogą uzyskać najlepsze miejsce na stronach produktu. Sprzedawca, który pragnie działać na większą skalę, musi za plan profesjonalny zapłacić kwotę 165,91 złotych miesięcznie. Jest to miesięczna cena stała, ustalona bez względu na ilość sprzedawanych produktów. Ze sprzedażą nieodłącznie kojarzy się temat pakowania przesyłek dla Klientów. Warto robić to dokładnie i precyzyjnie, żeby później nie spodziewać się negatywnych komentarzy na naszym koncie! Jest to szczególnie istotne, jeśli będą to paczki zagraniczne, które mają do pokonania kawał drogi! Dbajmy o Klientów, a z pewnością będą oni wracać po kolejne zakupy!
Warto także pamiętać, że sprzedawcy są zobowiązaniu do odprowadzania prowizji za każdy produkt sprzedany za pośrednictwem platformy Amazon. Wysokość prowizji uzależniona jest od kategorii danego produktu.
Jak wygląda Amazon w Polsce?
Klienci z Polski mogą kupować produkty z całego świata za pośrednictwem platformy Amazon. W praktyce takie transakcje nie są jednak tak proste, jak mogłoby się wydawać. Jeszcze do niedawna każdy, kto chciał kupić produkt z Amazon, musiał znaleźć pośrednika, na przykład z Niemiec, który odbierze paczkę z USA, a następnie przekieruje ją dla odbiorcy w Polsce. Na szczęście czasy pośredników już minęły, a sposób dostarczania przesyłek klientom został udoskonalony.
Niemniej jednak Amazon Polska jako platforma e-commerce dla sprzedawców wystartowała stosunkowo niedawno. Po założeniu działalności gospodarczej i zarejestrowaniu konta na platformie, nowi przedsiębiorcy mogą kupować i sprzedawać swoje produkty pod oficjalną domeną lub za pośrednictwem mobilnej aplikacji. Pamiętaj, że do pełnej realizacji sprzedanych artykułów, będzie Ci niezbędny przewoźnik, który dostarczy je do Twoich Klientów. Zamów kuriera przez platformę allekurier.pl i ciesz się z wysyłek w niskich cenach!
Jakie są zalety korzystania z Amazon?
Dzięki dużej ilości narzędzi do zarządzania i sprzedaży, Amazon zdecydowanie wyróżnia się pośród wielu innych marketplaców takich jak choćby Allegro. Ogromną zaletą Amazon, która stanowczo przewyższa rodzime Allegro, jest zasięg, który pozwala dotrzeć do klientów z całego świata. Co prawda korzystanie z Amazon jest nieco droższe, ale szeroki wybór narzędzi i globalna baza klientów sprawia, że dla każdego ambitnego sprzedawcy jest to opłacalna inwestycja.