- AlleKurier
- Poradniki
- Zalando zwroty od A do Z
Zalando zwroty od A do Z
Nie zawsze zakupy są udane - wtedy na pomoc przychodzą zwroty lub reklamacje. Zalando to popularny i chętnie wybierany przez polskich konsumentów sklep, istniejący już od 2008 roku. Od tego czasu zdobył ogromne rzesze fanów. Dla miłośników tego sklepu przedstawiamy poniżej poradnik: Zalando zwroty od A do Z.
Zwroty Zalando bez tajemnic
Kiedy Zwroty Zalando są możliwe? W teorii wszystkie artykuły zakupione w tym miejscu podlegają zwrotowi i jest na to aż 100 dni. W praktyce są wyjątki od tej reguły. Używany i noszony artykuł lub bez metek nie zostanie przyjęty. Podobnie wygląda sprawa z produktami Beauty - nieotwarte, nieużywane i w oryginalnym opakowaniu podlegają zwrotom. Warto pamiętać o wszystkich elementach, instrukcjach i opakowaniach, żeby niczego nie brakowało.
Zalando zwroty i sposoby, jak je nadawać
Zalando zwroty są możliwe między innymi za pomocą partnera tego sklepu, czyli firmę DHL. Można więc nietrafiony zakup zwrócić, zamawiając pod wskazany adres kuriera DHL. Drugi sposób to nadanie paczki w DHL Parcel. To sieć prawie 10 tysięcy punktów, jak Żabka czy salony prasowe Inmedio. Ciekawe rozwiązanie, jakie pojawiło się niedawno na rynku, to Wygodne Zwroty. Za pomocą ich strony można szybko i bezproblemowo nadać zwrot do Zalando i setek innych sklepów.
Zalando zwroty krok po kroku
- Krok 1: Zalando zwroty są banalnie proste - z listy sklepów na stronie Wygodne Zwroty wybierz Zalando.
- Krok 2: Uzupełnij formularz i zapłać za paczkę ze zwracanymi produktami. Nie trzeba wpisywać adresu sklepu czy drukować etykiety.
- Krok 3: Przesyłkę ze zwrotem zanieś do punktu nadania - do dyspozycji jest ich ponad 40 tysięcy. Poza popularnymi paczkomatami inPost także Żabki, Stokrotki i inne.
- Krok 4: Zwrot pieniędzy za nieudany zakup nastąpi do 14 dni od momentu odstąpienia od umowy.
Adres do zwrotu
Adres do zwrotu to:
Zalando
ul. Inwestycyjna 1
90-777 Głuchów
Jednak co istotne nie trzeba znać adresu do zwrotu Zalando, bo w rozwiązaniu Wygodne Zwroty te dane są automatycznie zaciągane z ich systemu. Podobnie działa to, kiedy zwrot nadaje się przez sklep Zalando - generuje się etykietę w systemie, a zamówiony po odbiór kurier DHL będzie wiedział, gdzie ją dostarczyć.
Jak zapakować przesyłkę do zwrotu?
W przypadku zamówień z Zalando wymagane jest, by włożyć oryginalnie zapakowany produkt do kartonu i zamknąć paczkę. W przypadku zwrotu na stronie Zalando należy też wydrukować etykietę do zwrotu przez firmę kurierską DHL Polska. W przypadku zwrotu na stronie Wygodne Zwroty w większości przypadków drukowanie etykiety nie jest potrzebne.