- AlleKurier
- Poradniki
- Zwrot do 4F - jak dokonać zwrotu?
Zwrot do 4F - jak dokonać zwrotu?
Marka 4F posiada w swojej ofercie wysokojakościową odzież sportową dla kobiet, mężczyzn oraz dzieci. Produkty dostępne są w przystępnych cenach, co zachęca do dokonania zakupu. Towary w e-sklepie podzielone są na wiele kategorii, dzięki czemu znalezienie wariantu odpowiedniego dla siebie to tylko kwestia czasu. Przesyłka kurierska dotarła, jednak nie jest zadowolony z zakupu? Nic nie szkodzi! Wystarczy wykonać zwrot 4F! Mogłoby się wydawać, że jest to proces skomplikowany, który generuje ogromną ilość formalności, jednak nie jest to prawdą. Poniżej umieszczono szczegółową instrukcję, która z pewnością będzie stanowić spore wsparcie.
Procedura zwrotu do sklepu 4F: krok po kroku
Zwroty 4F obejmują towary nieużywane, więc należy pamiętać o tym, aby nie odrywać metek, ani pozostałych zabezpieczeń. W innym przypadku można utracić prawo do oddania produktów, a tym samym odzyskania gotówki. Klienci sklepów internetowych mają aż 30 dni na dokonanie zwrotu towaru. Jest to prawdziwy strzał w dziesiątkę dla osób niezdecydowanych, które nie mają pewności, czy dane artykuły spełniają ich oczekiwania. Miesiąc to optymalny czas na to, aby przemyśleć decyzję.
Wiele osób ma problem z doborem odpowiedniego rozmiaru odzieży lub obuwia w sklepie 4F. Oczywiście warto jest skorzystać z tabeli wymiarowej, jednak nie zawsze okazuje się ona pomocna. W takim przypadku najrozsądniej zamówić produkt w kilku rozmiarach, a po przymiarkach odesłać niepotrzebne towary. Jest to skuteczny sposób na zaoszczędzenie czasu oraz pieniędzy. Nie masz pojęcia, jak wykonuje się 4F zwroty? Wszystko opisano poniżej!
1. Pierwszym krokiem jest przesłanie zgłoszenia - na oficjalnej stronie sklepu 4F można znaleźć niezbędny formularz. Osoby, które posiadają własne konto użytkownika mają ułatwione zadanie. Mogą one na bieżąco śledzić etap realizacji zgłoszenia. Niezarejestrowani użytkownicy także mogą odesłać zakupione artykuły. Ważne jest, aby nie przekroczyć terminu 30 dni od otrzymania paczki.
2. Osoby, które posiadają konto w e-sklepie 4F muszą przejść do zakładki "Moje zgłoszenia", a następnie "Wnioskuj o odstąpienie od umowy/reklamację". Z listy należy wybrać odpowiednie zamówienie - jest ono oznaczone numerem, datą oraz kwotą, co zmniejsza ryzyko pomyłki. Konieczne jest również podanie numeru bankowego, na który zostanie przelana gotówka. Ponadto, należy zaznaczyć artykuły do zwrotu.
3. Osoby niezarejestrowane muszą wskazać wybraną formę dostawy oraz płatności. Na podstawie udzielonych odpowiedzi zostaną przedstawione możliwe opcje zwrotu (np. osobisty, poprzez paczkomat InPost). Na stronie pojawi się link do rejestracji zgłoszenia, więc wystarczy w niego kliknąć, a następnie uzupełnić formularz.
4. W obu przypadkach należy zaczekać na wiadomość mailową z numerem zwrotu oraz adresem do wysyłki. Adres zwrotu do sklepu 4F to:
OTCF S.A Park Logistyczny Panattoni
ul. Gdańska 12
41-250 Czeladź
Ważne jest to, aby w paczce umieścić oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Bez tego dokumentu niemożliwe jest zwrócenie artykułów! Wzór można pobrać z oficjalnej strony sklepu 4F.
5. Bardzo ważne jest to, aby nie wysyłać paczki za pobraniem, gdyż opisywana marka nie akceptuje takiej formy wysyłki! Zadaniem klienta jest znalezienie najkorzystniejszej oferty dla siebie. Sklep nie narzuca konkretnego przewoźnika, co stanowi spory plus.
Jak spakować paczkę ze zwrotem do sklepu 4F?
Paczka powinna zostać kompleksowo zabezpieczona przed potencjalnymi uszkodzeniami, które mogłyby pojawić się w transporcie. Nie zaszkodzi zapoznać się z poniższymi poradami.
1. Zwracane towary muszą posiadać metki oraz elementy zabezpieczające. W innym przypadku zostaną one uznane za używane, więc nie można ich odesłać, a tym samym odzyskać gotówki.
2. Artykuły należy umieścić w kopercie/kartonie zbiorczym. Wszystko zależy od tego, jaka ilość produktów jest zwracana. Istotne jest, aby opakowanie zostało trafnie dopasowane do gabarytów.
3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy umieścić wewnątrz koperty/kartonu! Po stronie zewnętrznej powinien znajdować się wyłącznie numer zwrotu, który został przesłany wiadomością e-mail.
4. Klient musi zdecydować, jaka forma nadania paczki jest najkorzystniejsza. Należy zaznaczyć, że sklep nie odpowiada za zamówienie kuriera. Średni czas oczekiwania na zwrot środków to 14 dni.
Czy zwrot do 4F jest darmowy?
Zwrot do 4F jest darmowy w przypadku jednej formy wysyłki (paczkomaty InPost). Na stronie opisywanego sklepu znajduje się link do formularza, który należy uzupełnić, aby wygenerować niezbędną etykietę. W innym przypadku konieczne jest opłacanie przesyłki kurierskiej. Właśnie dlatego tak ważne jest to, aby porównać kilka ofert, a następnie wybrać najkorzystniejszą. Wbrew pozorom nie trzeba wydawać ogromnej ilości gotówki.
Zwrot do 4F - jakim kurierem?
Osoba zwracająca towar do 4F może wybrać dowolną firmę kurierką, więc warto jest znaleźć najtańszą opcję. Platforma AlleKurier wydaje się być prawdziwym strzałem w dziesiątkę dla tych, którzy chcą zaoszczędzić. Koszt przesyłki może być nawet 70% niższy! Z tego względu nie opłaca się korzystać z oficjalnych stron przewoźników. Wystarczy jedynie uzupełnić krótki formularz, aby wycenić przesyłkę. Zamów kuriera już dzisiaj i ciesz się z tanich przesyłek!