Awaria InPost – co to oznacza i co zrobić w takiej sytuacji?

Wszystkim nam zależy, aby wykonywanie codziennych zadań i wszelkich czynności odbywało się w sposób bezproblemowy, sprawny i skuteczny. Niestety niekiedy zdarza się, że nie wszystko idzie jak z płatka i przytrafia się awaria. InPost to firma kurierska, która zapewnia swoim klientom wiele udogodnień i usprawnień, jednak i one niekiedy zawodzą, co może mieć różne przyczyny. Co zrobić w takiej sytuacji i jak dowiedzieć się, czy paczka została nadana, jeśli awaria InPost przydarzy się w kluczowym momencie całego procesu?

Awaria inPost – czy zawsze należy ją zgłaszać?

Nie wszystkie sytuacje związane z niepomyślnym załatwieniem sprawy dotyczącej paczek InPost związane są z awarią i wymagają zgłoszenia. Wśród najpopularniejszych przypadków, w których wiele osób zastanawia się, co zrobić, jest przepełniony paczkomat w przypadku, gdy chcemy nadać przesyłkę. W takiej sytuacji jednak nawet jeżeli na etykiecie nadania wpisane jest oznaczenie konkretnego urządzenia, przesyłkę z powodzeniem można nadać w sąsiednim, wolnym paczkomacie.

Niekiedy też korzystając z aplikacji InPost podczas opłacania etykiety za nadawaną paczkę, pojawia się nieznany błąd, a dana osoba nie może zakończyć całego procesu sukcesem. Przyczyną takiego problemu może być brak połączenia z Internetem. Przed zgłoszeniem awarii warto dokładnie sprawdzić ten stan.

W jakich sytuacjach zgłaszać awarię InPost?

W jakich sytuacjach zgłaszać awarię InPost?

Czasami zdarza się, że uszkodzeniu ulega system odpowiedzialny za działanie paczkomatów InPost i niemożliwe jest nadanie lub odebranie paczek. Wówczas ten fakt można zgłosić, dzięki czemu obsługa przedsiębiorstwa kurierskiego zajmie się jak najszybszym usunięciem usterki. Jednocześnie zgłoszenie awarii InPost umożliwia przedłużenie terminu odbioru swojej paczki o kolejne 24 godziny. Nie trzeba się wówczas martwić, że termin przepadnie, a przesyłka zostanie odesłana z powrotem do nadawcy.

Awaria InPost może być zgłoszona za pośrednictwem infolinii pod dwoma numerami telefonu czynnymi od poniedziałku do piątku od godz. 7:00 do 22:00, w soboty od 8:00 do 20:00, w niedziele od 8:00 do 18:00 i w święta od 8:00 do 16:00. Zgłoszenia przyjmowane są pod numerami 722 444 000 lub 746 600 000. Inną preferowaną formą zgłoszenia awarii InPost jest messenger InPost, a także formularz kontaktowy dostępny na stronie internetowej InPost.

Jak przebiega zgłoszenie awarii InPost za pomocą formularza?

Zgłoszenie awarii InPost na stronie kuriera jest proste i szybkie. Na głównej stronie należy kliknąć w przycisk Formularz kontaktowy, a następnie wybrać z listy jeden z dostępnych tematów zgłoszenia. W przypadku problemu z paczkomatem należy zaznaczyć opcję Zgłoszenie awarii urządzenia Paczkomat i wybrać poniżej przycisk Dalej.

Następnie podać trzeba datę oraz godzinę zdarzenia, oraz powód zdarzenia, wybierając z dostępnej listy lub opisać sytuację, jeżeli jest ona inna niż proponowane. W kolejnym kroku należy wpisać numer przesyłki lub kod zwrotu i załączyć maksymalnie trzy zdjęcia komunikatu, który wyświetla się na ekranie paczkomatu, jeśli dana osoba ma taką możliwość lub jest to kluczowe dla sprawy. Ostatni krok to wysłanie zgłoszenia.

Awaria InPost – jak sprawdzić, czy inne osoby też mają podobne problemy?

Niekiedy awaria InPost może potrwać chwilę lub dłuższy czas. W tym czasie osobie, która zgłasza niedogodności, mogą towarzyszyć różne wątpliwości m.in. dotyczące tego, czy zaistniały problem dotyczy też innych osób i czy zostanie rozwiązany po zgłoszeniu awarii. W takich okolicznościach warto odwiedzić stronę https://downdetector/status/inpost/, gdzie można znaleźć informacje na temat bieżących zgłoszeń odnośnie do awarii InPost zgłaszanych przez użytkowników.

Niedogodności w funkcjonowaniu śledzenia przesyłek, działania strony internetowej, podsumowań, jak i innych funkcji InPost można zgłaszać na bieżąco, a następnie przeanalizować,  gdzie w ciągu ostatnich 24 godzin była zgłaszana awaria InPost, czego dotyczyła, o jakiej porze wysłano zgłoszenie i czego konkretnie dotyczyło. Wśród znajdujących się na stronie komentarzy i informacji można też znaleźć informacje o powodach awarii, a także zaobserwować zgłaszane niedogodności na prezentowanej mapie.

Zobacz także:

Sprawdź, gdzie jest Twoja przesyłka

Śledzenie przesyłki

Cennik przesyłek
Przesyłki zagraniczne
Firmy Kurierskie
Usługi
Punkty nadań
start Śledzenie Przesyłka Konto