Co zrobić gdy zaginie paczka w transporcie? | AlleKurier.pl

Co zrobić gdy zaginie paczka w transporcie?

min czytania

Co zrobić, gdy zaginie paczka? Przesyłki kurierskie nadawane za pośrednictwem różnych kurierów mogą niestety zaginąć. Warto dowiedzieć się nieco więcej na temat takiej sytuacji, a także poznać etapy postępowania, jeśli nadana paczka rzeczywiście ulegnie zagubieniu.

Gdzie należy zgłosić zaginięcie paczki?

W obecnych czasach zdarza się, że nadawane paczki giną w drodze do adresata. Dotyczy to przesyłek w każdym rozmiarze, zarówno małych, jak i dużych. Dlatego warto przygotować się na taką możliwość oraz poznać najważniejsze etapy postępowania podczas poszukiwania zaginionej przesyłki. Częstotliwość gubienia paczek zależna jest przede wszystkim od wyboru konkretnego kuriera. W niektórych przypadkach ryzyko zagubienia paczki jest większe, dlatego warto przemyśleć swój wybór odnośnie konkretnego operatora. Wiele osób zastanawia się, gdzie dokładnie można zgłosić zaginięcie swojej paczki. Najlepszym rozwiązaniem będzie zawiadomienie o tej sprawie operatora, u którego paczka została nadana. Dzięki temu kurier będzie miał możliwość sprawdzenia, co konkretnie wydarzyło się z daną przesyłką.

W jaki sposób należy zgłosić zaginięcie paczki?

Zaginięcie paczki można zgłosić na różne sposoby. Wśród nich wymienia się reklamację realizowaną osobiście, a także reklamację za pośrednictwem takich kanałów jak e-mail lub formularz na stronie danego operatora, jeśli tylko taka możliwość jest dostępna. Podczas składania reklamacji powinno się podać wszystkie istotne informacje, które w bezpośredni sposób umożliwią zidentyfikowanie danej paczki. Wśród nich można przede wszystkim wymienić swoje dane osobowe, przedmiot reklamacji, datę i miejsce nadania przesyłki oraz datę reklamacji.

Dodatkowo warto również podać takie informacje jak numer przesyłki oraz okoliczności, które uzasadniają reklamację, czyli na przykład zaginięcie przesyłki.

Jak można sprawdzić, co się dzieje z przesyłką?

W obecnych czasach wielu operatorów udostępnia taką usługę jak śledzenie paczek, która ma szereg korzystnych aspektów. Każda paczka wysyłana przez kuriera otrzymuje swój unikalny numer. Dzięki temu można na bieżąco obserwować jej drogę od nadawcy do odbiorcy. Najczęściej możliwe jest to przez stronę internetową danego operatora, jednak niektóre firmy kurierskie umożliwiają również sprawdzenie statusu paczki przez swoją aplikację lub specjalnie do tego celu przeznaczony czat. Dzięki temu sprawdzenie, co się dzieje w danym momencie z przesyłką, jest bardzo proste i szybkie. Nie powinno nikomu sprawić problemów.

W jakich sytuacjach może się zdarzyć zagubienie przesyłki?

Zgubienie przesyłki podczas transportu może zdarzyć się z bardzo wielu zróżnicowanych powodów. Zagubiona paczka staje się sporym problemem dla firm transportowych, a taki stan rzeczy może pojawić się na wielu etapach transportu. Wśród nich można wymienić zarówno przeładunki, sortowania oraz inne procesy manipulacyjne, które są związane z transportowaniem paczki.

Zaginiona paczka może również pojawić się po nieprawidłowym jej nadaniu, dlatego warto zwrócić uwagę na ten niezwykle istotny aspekt.

Zagubienie przesyłki u poszczególnych kurierów

W Polsce w obecnych czasach działa bardzo wiele firm kurierskich. Warto dowiedzieć się, jak wygląda sytuacja z takim elementem jak zaginiona przesyłka u poszczególnych operatorów.

  • DPD

W przypadku zgubienia paczki przez kuriera DPD niezbędne jest złożenie stosownej reklamacji. Możliwe jest to w formie pisemnej lub drogą elektroniczną, a do samej reklamacji należy dołączyć wszystkie niezbędne elementy.

  • InPost

Jeśli przesyłka zostanie zgubiona przez kuriera InPost to polecane jest złożenie reklamacji najszybciej jak to jest możliwe. Reklamację można złożyć między innymi poprzez kontakt na infolinii.

  • DHL

Reklamację związaną z zagubieniem paczki w firmie DHL można złożyć za pośrednictwem strony internetowej. W tym celu wykorzystuje się specjalnie przygotowany formularz, w którym należy wypełnić wszystkie niezbędne informacje.

  • GLS

W firmie GLS również należy złożyć reklamację po zagubieniu przesyłki. Możliwe jest to między innymi poprzez skorzystanie ze strony internetowej.

  • Pocztex

W przypadku kuriera Pocztex reklamację można złożyć po 14 dniach od nadania przesyłki. Możliwe jest to zarówno w formie pisemnej, ustnej, jak i elektronicznej.

Wylogowanie po okresie nieaktywności

Podaj swoje dane aby zalogować się ponownie.

   Zapomniałem hasło

Porozmawiaj z nami