Przekierowanie paczki - Co zrobić gdy nie możesz czekać na kuriera? | AlleKurier.pl

Przekierowanie paczki - Co zrobić gdy nie możesz czekać na kuriera?

min czytania

Zakupy online są niezwykle wygodne, łatwe, tanie i bezpieczne. Można je zrobić bez konieczności wychodzenia z domu, w dowolnym miejscu i czasie. Nie ma też żadnego problemu ze zwróceniem towaru i to nawet bez podawania przyczyny swojej rezygnacji. Na odesłanie go do sprzedawcy mamy aż 14 dni. Obecnie możliwe stało się też przekierowanie paczki, jeśli z jakichś powodów nie będziemy w stanie jej odebrać w ustalonym wcześniej terminie. Dokonamy zmiany nie tylko adresu, ale można również przekierować przesyłkę do konkretnego punktu, aby potem odebrać ją w dogodnym dla siebie czasie. Tego typu usługi ma w swojej ofercie większość firm kurierskich, chociaż cała procedura może wyglądać nieco inaczej, w zależności od przewoźnika.

Zamówiłeś paczkę, ale nie będzie Cię w domu? Nic straconego! Przekieruj ją i po problemie

Po złożeniu zamówienia, będziemy na bieżąco informowali o jego realizacji. Zwykle firmy kurierskie wysyłają nie tylko wiadomość mailową z planowaną datą dostarczenia paczki, ale też wiadomość tekstową na telefon w formie SMS-a. Kupujący będzie dzięki temu wiedział, że następnego dnia roboczego kurier podejmie próbę doręczenia jego przesyłki pod wskazany adres. Do tego czasu może się jednak wiele zmienić, łącznie z naszymi planami. Nierzadko nie jesteśmy w stanie odebrać paczki z różnych powodów, co stwarza problem. Na szczęście jest na to rozwiązanie, niezwykle wygodne i praktyczne. Obecnie możliwe stało się dokonanie zmiany terminu i nawet adresu dostawy już wysłanego zamówienia, które znajduje się w doręczeniu. Unikniemy w ten sposób znienawidzonego awizo i zwrotu paczki do nadawcy po nieudanej próbie doręczenia. Tego typu usługi są dostępne u większości przewoźników i co najważniejsze – korzystając z nich, nie ponosimy zwykle żadnych dodatkowych opłat. Jeśli wobec tego nie pasuje nam wyznaczona data dostawy, warto dokonać zmiany, zgodnie ze swoimi aktualnymi potrzebami i preferencjami.

DPD przekierowanie paczki

Dużą popularnością cieszy się firma kurierska DPD, która świadczy kompleksowe usługi, łącznie z możliwością zmiany terminu dostawy zamówionego towaru. Została nawet stworzona specjalna aplikacja Moja Paczka, do zainstalowania na urządzenia mobilne. Za jej pomocą otrzymujemy informacje o pierwszej próbie doręczenia paczki drogą SMS-ową lub mailową. Można ją śledzić w czasie rzeczywistym i przekierować. Do wyboru jest opcja zmienienia adresu doręczenia lub przekierowania przesyłki do jednego z tysięcy punktów DPD Pickup. Klient ma pełną kontrolę nad tym, gdzie i kiedy ma zostać dostarczona jego paczka. W dniu doręczenia przesyłki dostajemy też maila z przybliżoną godziną przyjazdu kuriera, w której znajduje się odnośnik z opcją zmienienia daty dostawy. 

DHL przekierowanie paczki

Zmiana daty doręczenia paczki, która ma zostać doręczona kurierem DHL jest banalnie prosta. Wystarczy wejść na specjalną stronę https://przekieruj.dhlparcel.pl/, po czym wypełnić rubrykę z numerem paczki i podać kod Pin otrzymany droga SMS-ową lub mailową. Pozostaje nam tylko potem wybrać dla siebie najlepszą w danym momencie formę i datę dostawy. Co więcej, nie trzeba wcale czekać do planowanego dnia doręczenia przesyłki przez kuriera. Istnieje możliwość przekierowania jej już w tym samym dniu, w którym została ona nadana. 

przekierowanie paczki dhl

UPS przekierowanie paczki 

Kurier UPS oferuje swoim klientom możliwość dokonania zmiany dostawy paczki dla odbiorców przed próbą jej doręczenia. Można zmienić adres doręczenia i datę lub odbiór paczki w centrum obsługi klienta UPS. Wystarczy być użytkownikiem usługi UPS My Choice, aby wygodnie i bez opłat dokonywać modyfikacji odnośnie przekierowania zamówionego towaru. Istnieje nawet opcja wstrzymania wszelkich dostaw na czas naszej nieobecności w domu, po czym można odebrać je w dogodnym miejscu lub zlecić ich doręczenie kurierem. 

Inpost przekierowanie paczki

Kurier Inpost dostarczy naszą paczkę do dowolnego miejsca, nie tylko na adres zamieszkania, ale też do pracy lub tam, gdzie będzie nam najwygodniej. Jeśli dostaniemy informacje odnośnie tego, że kurier ma zjawić się u nas w godzinach, w których znajdujemy się właśnie poza domem, zawsze można przekierować go np. do swojego miejsca w pracy. Dobrym rozwiązaniem będzie też wybór dostawy w postaci Paczkomatu Inpost, dzięki czemu można odebrać przesyłkę w dogodnym dla siebie dniu, czasie. Istnieje nawet możliwość przedłużenia terminu odbioru, jeśli nie zdążymy jej odebrać na czas. Paczkomaty Inpost są czynne całodobowo, mamy też do dyspozycji Punkt Obsługi Paczek. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przekierować swoją paczkę nawet do sąsiada. Zdarza się tak, że brakuje wolnej skrytki w wybranym Paczkomacie, dlatego opcja jej przekierowania okazuje się być idealnym rozwiązaniem w takim przypadku. Unikniemy w tej sposób niechcianych opóźnień. 

GLS przekierowanie paczki

W przypadku firmy kurierskiej GLS również istnieje możliwość przekierowania paczki, jeśli nie ma możliwości pozostawienia jej u odbiorcy ani u sąsiada lub w pobliskim puncie Szybkiej Paczki/Parcel Shop. Za skorzystanie z usługi nie poniesiemy żadnych dodatkowych kosztów. Istnieje też możliwość przekierowania przesyłki po nieudanej próbie jej doręczenia, jeśli kurier pozostawi awizo. 

Poczta Polska przekierowanie paczki

Poczta Polska przy nieudanej próbie doręczenia paczki pozostawia awizo, co oznacza, że przesyłka będzie czekała na odbiór w placówce przez siedem dni. Jeśli do tego czasu nie zostanie odebrana, zostanie podjęta druga próba dostarczenia. Przy powtórnym zawiadomieniu o awizowaniu paczki trzeba liczyć się już z odesłaniem jej do nadawcy. Istnieje jednak opcja dokonania zmiany miejsca odbioru przesyłki terminu, ale wymaga to wypełnienia stosownego formularza znajdującego się na stronie www.eformularze.poczta-polska.pl/zadanie-dosylania/. Jeśli przekierowania paczki dokonamy drogą elektroniczną, nie poniesiemy żadnych dodatkowych opłat. Trzeba jednak pamiętać o tym, że zgłoszenie takiego żądania przez Internet wymaga uwierzytelnienia tożsamości, a do tego potrzebny jest już profil zaufany. Można też zrobić to osobiście w placówce oddawczej. 

Fedex przekierowanie paczki

Nieco trudniej z przekierowaniem paczki jest w przypadku firmy kurierskiej FedEx, bo można to robić wyłącznie przez skontaktowanie się z Biurem Obsługi Klienta. Pierwszym sposobem będzie wypełnienie i wysłanie elektronicznego formularza zgłoszeniowego, a drugim zadzwonienie na infolinię. Ewentualnie można wybrać kontakt w formie FedEx Chat Live.

Wylogowanie po okresie nieaktywności

Podaj swoje dane aby zalogować się ponownie.

   Zapomniałem hasło

Porozmawiaj z nami