Ubezpieczenie przesyłek - dlaczego warto ubezpieczyć swoją paczkę?

Wysyłka paczek (zarówno tych krajowych, jak i przesyłek międzynarodowych) w znacznej mierze przebiega prawidłowo i bez żadnych komplikacji. Zdarzają się jednak losowe zdarzenia i w trakcie transportu nasza przesyłka kurierska może ostatecznie nie dotrzeć do miejsca docelowego lub zostać uszkodzona. Co wtedy zrobić? Najlepiej wykupić dodatkowe ubezpieczenie przesyłki! Co prawda w kwocie paczki kurierskiej mamy wliczone podstawowe ubezpieczenie, ale jeśli rzeczy, które wysyłamy są wartościowe, warto mieć w zanadrzu fakultatywną pomoc i z niej skorzystać. W jaki sposób można zakupić ubezpieczenie przesyłki? Ile to kosztuje i jak postępować, kiedy chcemy odzyskać środki z ubezpieczenia? O tym w naszym najnowszym artykule, do którego gorąco zapraszamy!

Co gwarantuje dodatkowe ubezpieczenie?

Dodatkowe ubezpieczenie to świetne rozwiązanie przede wszystkim dlatego, że w razie zagubienia paczki lub gdyby uległa ona znacznemu uszkodzeniu (czego nikomu nie życzymy), możemy liczyć na znacznie wyższe odszkodowanie niż to, gwarantowane w podstawowym ubezpieczeniu od firm kurierskich. Przy stosunkowo niedużo wyższej kwocie, jaką przyjdzie nam zapłacić, będziemy mieć naprawdę mniej zmartwień! Nie warto ryzykować utratą pieniędzy i zawartości swojej przesyłki. Swoje wartościowe przesyłki ubezpiecz bez żadnego zawahania!

ubezpiecz swoje paczki do wysyłki

Ile kosztuje dodatkowe ubezpieczenie przesyłki i jak je wybrać?

Wysokość dodatkowego ubezpieczenia jest zależna od danego przewoźnika i jego oferty. Każda firma kurierska ma swój cennik, w którym można znaleźć niezbędne informacje dotyczące kosztów za samą przesyłkę, jak i za ubezpieczenie. Zazwyczaj jest to kwota od kilku do kilkunastu złotych, więc suma ta nie powinna znacznie wyszczuplić naszego portfela. Jak konkretnie uda się sprawdzić ile będzie kosztować ubezpieczenie? Dowiesz się tego w momencie wyboru konkretnego kuriera. Możesz to jednak zrobić inaczej niż bezpośrednio na stronie firmy kurierskiej i przejść do serwisu AlleKurier.pl.

Na naszej stronie, po wpisaniu danych o swojej przesyłce (wymiary, waga oraz kraj doręczenia paczki) i kliknięciu wyceny przesyłki, pojawią się wszystkie, dostępne firmy kurierskie. Gdy wybierzesz już tą, która najbardziej Ci pasuje, zostaniesz przeniesiony do wypełnienia szczegółowego formularza nadania przesyłki, który należy uzupełnić.

W polu “usługi dodatkowe” i zobaczysz okienko z ubezpieczeniem. Należy przy tym elemencie wpisać kwotę dodatkowego ubezpieczenia, będącą realną wartością wysyłanego przedmiotu. Po akceptacji regulaminu wyślij zlecenie, zamów kuriera i czekaj na odbiór przesyłki!

dodatkowe ubezpieczenie wysyłanych paczek

Jaką kwotę należy wpisać w polu “ubezpieczenie”?

Jeśli nie wiesz co wpisać w okienku, o którym przed chwilą wspomnieliśmy, już spieszymy z pomocą! W przypadku serwisu AlleKurier.pl, decydujesz osobiście jaką kwotę przeznaczysz na dodatkowe ubezpieczenie. Najlepiej wpisać wartość będącą realnym kosztem zawartości Twojej przesyłki. Kwoty tej nie powinno się ani zaniżać, ani zawyżać, gdyż w razie kontroli, będziemy musieli przedstawić dowód na wartość paczki (fakturę lub paragon). Wpisana wyższa kwota niż wartość towaru, nie jest gwarantem wypłacenia odszkodowania na deklarowaną sumę. Warto zdecydowanie mieć to na uwadze i ocenić rzetelnie poniesione koszty.

dodatkowe ubezpieczenie wysyłanych przesyłek

Jakie przesyłki warto ubezpieczyć?

Nie każdą paczkę, którą wysyłamy musimy ubezpieczać dodatkowo, chociaż, jeśli tylko mamy taką potrzebę, to nic nie stoi na przeszkodzie. Jest to jednak najbardziej opłacalne w momencie, kiedy chcemy nadać paczkę o znacznej wartości. Ekskluzywne obuwie, ubrania, czy po prostu cenne dla nas przedmioty - na pewno będą wymagać większej troski niż mniej wartościowe, tańsze rzeczy. Ich utrata wiązałaby się ze sporymi kosztami, gdybyśmy musieli zakupić je ponownie, dlatego lepiej w tym przypadku dokupić ubezpieczenie i nie bać się o transport. Kiedy jeszcze może się ono sprawdzić?

Dodatkowe ubezpieczenie warto zlecić także wtedy, gdy decydujemy się na przesłanie ważnych dokumentów, umów itd. Często zawierają one zgody z różnych urzędów, istotne podpisy, których załatwianie po raz kolejny nie tylko przysporzyłoby nam dodatkowych kosztów, lecz również straty cennego czasu. Jeśli chcemy skorzystać z opcji ubezpieczenia, konieczne będzie w tym wypadku nadanie dokumentów w formie paczki, a nie listu. Ubezpieczenie dodatkowe dobrze sprawdzi się też podczas wysyłki sprzętu elektronicznego, który w transporcie mógłby się uszkodzić.

przesyłki do dodatkowego ubezpieczenia

Gdzie ubezpieczane są paczki?

Skoro mowa o ubezpieczaniu przesyłek, to warto dowiedzieć się, gdzie faktycznie są one ubezpieczane. Firm ubezpieczeniowych jest wiele i w zależności od danej firmy kurierskiej, mogą być one różne. W przypadku wysyłek paczek przez serwis AlleKurier.pl, przesyłki ubezpieczane są w towarzystwie ubezpieczeń i reasekuracji Warta. Podobnie w przypadku firmy kurierskiej DHL. Kurier DPD ubezpieczenie przesyłek oferuje z firmy AXA, natomiast przewoźnik InPost ma umowę na ubezpieczenie paczek podpisaną z Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Może nie ma to dla nas, Klientów tak ogromnego znaczenia, ponieważ to nie my “załatwiamy” sprawę zwrotu środków z ubezpieczenia, a firma kurierska, z której korzystaliśmy, niemniej jednak, dobrze jest mieć na oku takie dodatkowe informacje.

ubezpieczenie paczki dodatkowe

Czy odszkodowanie z wykupionego ubezpieczenia jest wypłacane automatycznie?

Jeśli zdarzy się właśnie nam sytuacja z niezrealizowaną lub uszkodzoną przesyłką, zadajemy sobie często pytanie czy środki z ubezpieczenia zostaną nam wypłacone od razu. Otóż niestety nie. Żadna z firm kurierskich nie gwarantuje natychmiastowego zwrotu pieniędzy. Musimy zacząć od złożenia reklamacji i dopiero jej pozytywne rozpatrzenie będzie zielonym światłem do wypłacenia odszkodowania. Warto podejść do tego tematu na spokojnie, żeby cały proces reklamacji przebiegł pomyślnie i bez zbędnego stresu. Na stronie firmy kurierskiej znajdziesz specjalny formularz reklamacyjny, który należy uzupełnić i wysłać do działu zajmującego się reklamacjami. Na pewno w najkrótszym, możliwym czasie dostaniesz wiadomość zwrotną, dotyczącą Twojej sprawy.

wypełnienie dokumentów do zwrotu odszkodowania ubezpieczenia

Kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie, zostaniesz o tym poinformowany, a środki z wykupionego ubezpieczenia trafią na Twoje konto.

Jak jest procedura odzyskania środków z ubezpieczenia?

Sama procedura nie należy do skomplikowanych, gdyż nie wymaga od nas bardzo wielu działań. Większość z nich opisaliśmy powyżej, ale dla uproszczenia i sprecyzowania, prześledźmy ten proces krok po kroku!

  • Wejdź na stronę przewoźnika lub na allekurier.pl i znajdź formularz reklamacyjny.
  • Wypełnij formularz prawidłowo, wpisując wszystkie, niezbędne dane.
  • Wyślij formularz.
  • Poczekaj na informację zwrotną od działu reklamacji.
  • Jeśli Twoja reklamacja zostanie pozytywnie rozpatrzona, środki zostaną zwrócone na konto.

Pamiętaj, aby załączyć wszystkie wymagane dokumenty! Należą do nich: potwierdzenie wartości paczki, potwierdzenie nadania oraz protokół szkody (w stosownym przypadku).

Sprawdź także:

Sprawdź, gdzie jest Twoja przesyłka

Śledzenie przesyłki

Cennik przesyłek
Przesyłki zagraniczne
Firmy Kurierskie
Usługi
Punkty nadań
start Śledzenie Przesyłka Konto