DPD – franczyza ze stałym zyskiem

Usługi kurierskie to branża, która rozwija się niezwykle dynamicznie. Coraz więcej osób korzysta z możliwości zrobienia zakupów w Internecie i tym samym dostarczenia zakupionych towarów do domu lub ustalonego punktu. Stworzenie marki kurierskiej od podstaw jest niezwykle trudne, ponieważ obecna na rynku konkurencja i międzynarodowe firmy cieszą się już doskonałym zaufaniem. Jednak z tej sytuacji jest bardzo korzystne wyjście, którym jest franczyza. DPD rozszerza w ten sposób obszar swojego działania, a osoby, które chcą zwiększyć swoje dochody w formie pewnej i bezpiecznej, mają możliwość podjęcia bardzo korzystnej współpracy. Sprawdź, na czym polega franczyza. DPD to uznana marka, która pomoże Ci stworzyć dochodowy biznes przy minimalnych nakładach.

Na czym polega franczyza?

Franczyza to jeden z modeli biznesowych, który wykorzystywany jest na całym świecie. System ten polega na udzieleniu przedsiębiorcom licencji i niezbędnych porad co do prowadzenia danej marki przez uznane firmy. Dzięki temu zwiększa się ich zasięg i zakres sprzedaży. Franczyzobiorcy natomiast otrzymują gotowy pomysł na sprawdzony biznes, który przy niewielkich nakładach finansowych może przynieść im spory dochód.

Każda franczyza uregulowana jest stosowną umową. W jej ramach franczyzodawca zobowiązuje się pomagać i ściśle współpracować z franczyzobiorcą w celu prowadzenia biznesu. Franczyzobiorca natomiast dokłada wszelkich starań, aby biznes ten rozwijał się i przenosił jak największy zysk. Istnieje wiele branż na rynku, które oferują taką współpracę jak franczyza. DPD i usługi kurierskie to jedna z nich.

Aby franczyza przyniosła dochód, wcale nie trzeba być specjalistą w danej branży. Określona marka oferuje pełne wsparcie oraz szeroki zakres szkoleń, co pozwala wdrożyć się potencjalnemu przedsiębiorcy w charakterystykę danej dziedziny.

Czy franczyza DPD to dobry pomysł?

Na rynku istnieje wiele różnych branż. Jedne z nich są wręcz pewniakami, inne natomiast obarczone czynnikami ryzyka. Usługi kurierskie to bez wątpienia branża przyszłościowa, w którą warto zainwestować i mieć udział w jej rozwoju. Wśród wielu obecnych na rynku firm istnieje DPD. Marka ta posiada w Polsce ponad 2400 placówek, w których możliwe jest nadanie lub odebranie przesyłki. To doskonałe uzupełnienie standardowej oferty DPD Polska, które skierowane jest do klientów indywidualnych. Naszą paczkę może więc dostarczyć kurier DPD, ale równie dobrze możliwe jest odebranie jej w jednym z punktów.

Za solidnością marki DPD stoją korzystne statystyki. Usługi te realizowane są w 23 krajach, na co składa się ponad 46 tys. punktów. Świadczy to o stabilności marki. Jednocześnie jest też sygnałem, że taka franczyza to dobry pomysł na biznes, który w krótkim czasie stanie się dochodowy. W ramach takiej współpracy można w prowadzonym punkcie usługowym otworzyć DPD Pickup, czyli punkt nadań i odbiorów paczek.

Czy franczyza DPD to dobry pomysł?

Jakie korzyści płyną z prowadzenia franczyzy DPD?

Franczyza DPD to gwarancja otrzymywania atrakcyjnych wynagrodzeń w postaci prowizyjnej. Dzięki większej ilości osób odwiedzających dany punkt zwiększa się także ilość potencjalnych klientów, co gwarantuje większy zysk całej placówki. Prowadzony dotąd biznes zostaje poszerzony o dodatkowe usługi. Jest to darmowa reklama, dzięki której kolejne osoby mogą zapoznać się z oferowanym towarem lub usługami i z nich skorzystać.

Ponadto DPD nie wymaga od franczyzobiorcy żadnych opłat licencyjnych. Gwarantuje też reklamę prowadzonej działalności wspólnie z DPD Pickup. Połączenie prowadzonego dotąd biznesu z marką o ugruntowanej pozycji na rynku powoduje również zwiększenie zaufania i lojalności klientów. Jest to doskonały zabieg reklamowy i wizerunkowy.

Sama umowa współpracy jest bardzo elastyczna i dopasowana zarówno do panujących warunków, jak i potrzeb i możliwości danego franczyzobiorcy. Marka DPD zapewnia również profesjonalne szkolenia produktowe, dzięki czemu prowadzenie działalności kurierskiej nie będzie sprawiało żadnych problemów. Każda placówka franczyzowa podlega również opiece kierownika obszaru. To najwyższe standardy biznesowe oraz współpraca z firmą o ugruntowanej marce.

Na czym polega franczyza DPD?

Franczyza DPD skierowana jest do osób posiadających własny sklep, firmę czy punkt usługowy, które chcą zwiększyć comiesięczny dochód bez nakładów finansowych i modernizacji prowadzonego dotąd biznesu.

W ramach prowadzenia punktu franczyzowego do franczyzobiorcy należy sprzedaż usług DPD w serwisie zarówno krajowym, jak i międzynarodowym. To sprzedaż gotówkowa przesyłek krajowych i międzynarodowych ważących do 31,5 kg, ale też nadawanie i odbiór paczek opłaconych online. Placówka franczyzowa DPD Pickup realizuje również odbiory własne w danym punkcie oraz organizuje sprzedaż firmowych opakowań DPD.

Prowizyjny system wypłat bazuje na atrakcyjnych cenach przesyłek i jest uzależniony od obrotu netto danego punktu DPD Pickup. Jest to jednak minimum 20% prowizji co miesiąc za nadania gotówkowe. W pierwszych miesiącach działania franczyzy obowiązuje podwyższona prowizja sięgająca nawet 40%. Ponadto każdy franczyzobiorca otrzymuje stałe wynagrodzenie za każdą paczkę obsłużoną w danym punkcie, które wynosi 1 zł netto za sztukę. Dotyczy to zarówno paczek wydanych w danej placówce, jak i przyjętych od klientów nadających przesyłki.

Dodatkowo każdy franczyzowy punkt DPD Pickup otrzymuje wynagrodzenie wynoszące 20% prowizji za każdą paczkę nadaną w punkcie, ale opłaconą internetowo na stronie dpdpickup.pl. W punktach franczyzowych DPD Pickup można także nadać lub odebrać paczki, które zrealizowano z pomocą naszej platformy usług kurierskich AlleKurier.

Kto może zostać franczyzobiorcą DPD?

Aby możliwa była współpraca z DPD na zasadzie franczyzy, niezbędne jest prowadzenie własnej działalności gospodarczej. Dany lokal powinien być też położony w miejscu o łatwym dostępie i sporym przepływie ludzi. Niezbędne jest też, by znajdował się on na parterze, a w pobliżu punktu dostępne były miejsca parkingowe. Ponadto takie miejsce musi posiadać osobne wejście i być wyposażone w dobrze widoczną witrynę. Punkt powinien być czynny minimum 40 godzin w tygodniu.

W określonym lokalu powinno również znaleźć się bezpieczne miejsce do magazynowania paczek. Musi to być minimum 2 metry kwadratowe. Niezbędne jest też posiadanie zaplecza biurowego, gdzie znajdować się będzie komputer, drukarka, waga, sprawne łącze internetowe i miejsce do przechowywania gotówki, takie jak zabezpieczona kasetka. Potencjalny franczyzobiorca musi także wykazać gotowość i chęć do pracy w oparciu o funkcjonujące standardy DPD Pickup.

Co dostarcza franczyzobiorcy marka DPD?

Franczyza DPD to nie tylko wsparcie serwisowe i szkoleniowe, ale też reklama i dostarczenie odpowiednich materiałów. Franczyzodawca dostarczy do danego punktu dopasowane banery, ale także małą flagę reklamową, tablicę i komplet naklejek. Dzięki temu dany punkt będzie doskonale oznaczony i widoczny z daleka. Będzie też zachęcał do skorzystania z usług.

Specjaliści DPD przygotują również aktualne ulotki z cennikiem oraz stojak do nich, cennik krajowy i międzynarodowy, a także inne opcjonalne produkty reklamowe za dodatkową, niewielką opłatą. Może to być na przykład tabliczka parkingowa, tablica kierunkowa czy też popularny potykacz. Aby dowiedzieć się więcej o warunkach rozpoczęcia współpracy franczyzowej, należy skontaktować się mailowo lub telefonicznie z firmą DPD. Dane kontaktowe dostępne są na stronie internetowej firmy kurierskiej.

Zobacz także:

Sprawdź, gdzie jest Twoja przesyłka

Śledzenie przesyłki

Cennik przesyłek
Przesyłki zagraniczne
Firmy Kurierskie
Usługi
Punkty nadań
start Śledzenie Przesyłka Konto