- AlleKurier
- Blog
- Inmedio franczyza
Inmedio – franczyza bez wkładu własnego dla prowadzących własną działalność
Inmedio to popularne i lubiane, nowoczesne saloniki prasowe. Taka forma działania z powodzeniem zastąpiła tradycyjne znane nam kioski i rozszerzyła zakres dostępnych towarów. W punktach Inmedio można również skorzystać z wielu dodatkowych usług. Co ciekawe, marka ta nie musi być jedynie obiektem, który się odwiedza w charakterze klienta. Dzięki możliwości podjęcia współpracy, jaką jest franczyza, Inmedio może stać się sposobem na życie i zdobycie co miesiąc sporych dochodów. Sprawdź, na czym polega model franczyzowy i stwórz swój własny indywidualny salonik prasowy z pełnym wsparciem tej popularnej marki.
Na czym polega franczyza?
Franczyza to jeden z modeli biznesowych, który z powodzeniem stosowany jest na całym świecie. To doskonały sposób na rozpoczęcie własnego biznesu i zarabianie na własny rachunek. Forma franczyzowa ogranicza ryzyko poniesienia klęski praktycznie do minimum. Jest to możliwe dzięki korzystaniu z uznanych i funkcjonujących już na rynku patentów. Dany obiekt handlowy czy usługowy stanowi bowiem jedną z wielu placówek działalności dużej i popularnej już firmy.
Szanse na zysk są możliwe do osiągnięcia już od pierwszego miesiąca działalności. To jednak niejedyne zalety, jakie posiada franczyza. Inmedio i wiele innych znanych marek nie wymaga też wkładu własnego na początku współpracy. Dzięki temu rozpoczęcie własnego biznesu pod znaną marką jest dostępne dla większej ilości potencjalnych przedsiębiorców.
W ramach umowy franczyzowej marka zobowiązana jest do przekazania franczyzobiorcy materiałów niezbędnych do prowadzenia firmy, wskazania wytycznych co do organizacji danej placówki, a także udostępnienia przewodnika prowadzenia firmy i wskazówek typu know-how. To również nieustanne wsparcie i serwisowanie w przypadkach problematycznych lub awaryjnych. Franczyzobiorca natomiast w ramach podpisanej umowy zwiększa zasięg obecności marki na rynku oraz sprzedaż oferowanych przez nią produktów lub usług.
Inmedio – franczyza stabilnej, światowej marki
Zarówno sklepy prasowe Inmedio, jak i równie dobrze znane kioski Relay czy takie sklepy jak 1Minute i Hubiz należą do jednej dużej firmy istniejącej pod nazwą Lagardere Travel Retail. Przedsiębiorstwo to już od 20 lat prężnie działa na rynku polskim. Na świecie jednak istnieje od 1852 roku, będąc właścicielem kilkudziesięciu różnych brandów.
W Polsce Lagardere Travel Retail to ponad 800 sklepów, a ich liczba stale rośnie. Jest tak za sprawą bardzo korzystnej i owocnej współpracy, jaką umożliwia franczyza. Inmedio to pod tym względem sprawdzony i bardzo dobry pomysł na zwiększenie swoich dochodów w sposób nieograniczony i zależny jedynie od franczyzobiorcy oraz polityki wspólnie prowadzonej z działem wsparcia franczyzodawcy.
Jak działa franczyza Inmedio?
Osoba podpisująca umowę z Lagardere Travel Retail w celu prowadzenia salonu prasowego Inmedio nazywana jest ajentem. Musi prowadzić własną działalność gospodarczą i wyrazić chęć prowadzenia punktu należącego do firmy. Franczyza Inmedio może również polegać na przekształceniu prowadzonego już własnego saloniku prasowego czy kiosku w Inmedio.
Ajent rozpoczynający współpracę otrzymuje od marki w pełni gotowy, zaaranżowany i wyposażony we wszystkie towary sklep. Do zadań franczyzobiorcy należy w dalszej kolejności realizacja wyników sprzedażowych profesjonalna obsługa klienta, a także budowa i zarządzanie zatrudnionym zespołem. W przypadku jakichkolwiek problemów lub potrzeby poradzenia się, specjaliści z Lagardere Travel Retail służą pomocą i wsparciem.
Inmedio – co oferują te saloniki prasowe?
Inmedio to jednak nie tylko możliwość zakupu prasy zarówno krajowej, jak i zagranicznej, książek czy podstawowych, drobnych artykułów. W ponad 450 salonikach w całej Polsce można też doładować telefon, nabyć produkty higieniczne, drogeryjne, tytoń oraz zabawki. Można też napić się świeżo przygotowanej kawy czy kupić gorącą i świeżą przekąskę. Ich przyrządzenie również należeć będzie do franczyzobiorcy lub zatrudnionych przez niego pracowników. Inmedio obsługuje ponadto różne gry losowe oraz liczbowe. Można tu kupić popularne zdrapki, jak i wysłać kupon Lotto.
Z Inmedio współpracuje również kurier DHL, co generuje dodatkowe możliwości dochodu. Dzięki temu zwiększa się też ruch w saloniku prasowym. Istnieje więc możliwość nadania lub wygodnego odebrania zamówionej paczki. To także przesyłki realizowane w ramach usług dostępnych na naszej platformie kurierskiej AlleKurier.
Franczyza Inmedio – jakie wymagania należy spełnić?
Posiadanie własnej działalności gospodarczej to nie jedyny warunek, który jest niezbędny, aby stworzyć własny salonik Inmedio. Franczyza dedykowana jest również osobom, które dotąd nie pracowały lub miały etat w innej firmie, ale są gotowe założyć własną działalność gospodarczą na potrzeby saloniku prasowego. To rodzaj współpracy o charakterze długofalowym.
Dość istotnym kryterium działania na zasadzie franczyzy Inmedio jest również posiadanie doświadczenia w pracy w handlu, szczególnie w kwestii prowadzenia lub obsługi sklepu. Ważne jest również pełne zaangażowanie się w prowadzenie saloniku i codzienne staranie o maksymalizację zysków. Dobrze jest, kiedy potencjalny franczyzobiorca potrafi budować relacje i zarządzać własnym zespołem. Niezbędnym wymogiem jest również obsługa komputera oraz urządzeń mobilnych. Franczyza Inmedio przeznaczona jest też dla osób odpowiedzialnych i rzetelnych.
Co otrzymuje od marki franczyzobiorca?
W ramach umowy franczyzowej z Lagardere Travel Retail franczyzobiorca otrzymuje w pełni przygotowany i wyposażony salon prasowy. Jest to zarówno towar na sprzedaż, jak i niezbędne urządzenia czy elementy wystroju wnętrz. Dodatkowo za taki lokal płaci franczyzodawca. Podobnie jest z produktami oferowanymi na sprzedaż.
Prowadzenie własnego biznesu to również wiele pracy papierkowej, której trzeba pilnować. Wśród najważniejszych zadań, jakie musi wykonać kierownik bądź właściciel sklepu, jest zorganizowanie korzystnych umów z dostawcami. W ramach franczyzy Inmedio jednak obowiązki te przejmuje franczyzodawca, co na początkowym etapie budowania i funkcjonowania biznesu stanowi duże ułatwienie dla prowadzącego sklep. Ponadto Lagardere Travel Retail w ramach umowy franczyzowej profesjonalnie przygotowuje franczyzobiorcę do pełnienia obowiązków osoby zarządzającej sklepem. Przeprowadza profesjonalne szkolenia oraz analizuje i obserwuję praktykę odbywaną w sklepie pod okiem tzw. ajenta szkolącego.