- AlleKurier
- Blog
- Handel w Niemczech - jak wygląda rynek niemiecki?
Handel w Niemczech - jak wygląda rynek niemiecki?
Niemcy posiadają jedną z największych gospodarek w całej Europie i są jednym z najludniejszych krajów na kontynencie. Dostęp do Internetu na terenie kraju ma ponad 80% społeczeństwa. Niemal połowa z mieszkańców Niemiec jest w wieku produkcyjnym i czynnie spędza czas online, robiąc zakupy łącznie na kwoty rzędu kilkudziesięciu miliardów euro. Rynek handlowy w Niemczech jest trudny, bardzo konkurencyjny, a jego konsumenci przywiązani są mocno do rodzimych produktów. Jednak jego bliskość oraz potencjał sprawiają, iż jest niezwykle obiecujący, a także daje ogromne możliwości rozwoju.
Wymiana handlowa na linii Polska-Niemcy - jak wygląda?
Niemcy handlują najróżniejszymi dobrami i towarami niemal z całym światem. Jako ich najbliżsi sąsiedzi, prowadzimy ścisłą współpracę gospodarczą, zarówno na poziomie ogólnopaństwowym, jak i pojedynczych przedsiębiorstw. Wymiana pomiędzy naszymi krajami skupia się przede wszystkim na kilku sektorach. Wśród nich znajdują się towary, takie jak m.in. urządzenia elektryczne i mechaniczne (zwłaszcza samochody oraz maszyny przemysłowe), wyroby premium, a także produkty spożywcze, takie jak: mięso, soki owocowe. Z niesłabnącym zainteresowaniem również sprowadzamy i kupujemy samochody oraz akcesoria do nich, jak i sprzedajemy je po zachodniej stronie granicy. Hitem polskiego eksportu na rynku niemieckim są z nasze rodzime meble, odzież, obuwie oraz artykuły budowlane, a także elementy wyposażenia wnętrz.
E-commerce w Niemczech - jak Niemcy radzą sobie w handlu elektronicznym?
Niemcy spędzają na zakupach internetowych bardzo wiele czasu. Dotyczy to zwłaszcza ludzi w przedziale wiekowym 20-40 lat. 30% z nich deklaruje, że robi zakupy przynajmniej raz w miesiącu. W 2020 roku średnie wydatki Niemców w sieci wyniosły prawie ok. 1200 dolarów rocznie. Kwota ta w najbliższych latach ma wzrosnąć do aż 1500 dolarów. Przez Internet Niemcy najchętniej kupują ubrania, elektronikę, zabawki, meble oraz wyposażenie wnętrz, a także produkty spożywcze i lekarstwa. Dane za poprzedni rok handlowy jasno wskazują, iż największy wzrost w sektorze e-commerce na niemieckim rynku odnotowały artykuły odzieżowe, cyfrowe, a także komputery i akcesoria do nich oraz oprogramowanie. Prognozy na kolejne lata mogą ulec wahaniom. Jednak z racji obecnie panującego kryzysu i jeszcze szybszej cyfryzacji społeczeństwa, najprawdopodobniej sektor e-commerce w Niemczech będzie się umacniać.
Dostawy towaru w Niemczech - jakimi firmami można wysłać swój towar?
Z racji, iż razem z Niemcami jesteśmy w strefie UE swoboda przepływu towarów jest dość spora. Możemy skorzystać z usług prywatnych firm przewozowych bądź wynająć kuriera z ramienia znanych firm kurierskich. Na terenie Niemiec funkcjonuje bowiem m.in. DPD, FedEx, UPS oraz GLS. Obywatele niemieccy, mimo istnienia dość dużego wyboru firm przewozowych, narzekają na brak możliwości wyboru dostawy nawet w znanych sieciach sklepowych. Pojawia się tutaj możliwość dla niewielkich firm z Polski, które dostarczają swoje towary za pośrednictwem przedsiębiorstw kurierskich. By wykorzystać ich potencjał, warto skorzystać z usług platform bądź aplikacji, które umożliwiają kontakt z kilkoma firmami kurierskimi na raz. W ten sposób prędko można wycenić przesyłkę i błyskawicznie ją nadać. Sprawdź cennik od AlleKurier i zobacz ile kosztowałaby Twoja przesyłka do Niemiec!
Handel w Niemczech – jak wysłać towary z i do Polski?
Z racji dość częstych problemów, jakie spotyka niemiecki e-commerce w kwestii wyboru dostawy, warto korzystać z usług renomowanych firm kurierskich. Dotyczy to zarówno funkcjonowania przedsiębiorstw, jak i możliwości dostarczania prywatnych paczek oraz listów. Kurier przewożący towary z i do Niemiec cieszy się największym zaufaniem znacznej liczby klientów. Kontakt z największymi przedsiębiorstwami dostawczymi może się odbyć m.in. za pomocą platformy AlleKurier. Dzięki niej w szybki, prosty, bezpieczny i przede wszystkim tani sposób można zamówić kuriera, który dostarczy naszą paczkę do wybranego punktu. Pod uwagę brane będą gabaryty przesyłki, jej wymiary oraz ewentualne ubezpieczenie, jakim będzie objęta. Do Niemiec możemy wysłać za pomocą platformy AlleKurier zarówno paczkę, jak i list bądź paletę.
Pamiętaj o tym, żeby każdą przesyłkę prawidłowo zaadresować. A jeśli nie masz pewności jak to zrobić, sprawdź nasz poradnik, w którym znajdziesz kody pocztowe do Niemiec. Pomogą Ci one dobrze zapisać niezbędne do wysyłki dane.