- AlleKurier
- Blog
- Influencer marketing - Jak przygotować paczkę dla influencera?
Influencer marketing - Jak przygotować paczkę dla influencera?
Sprzedaż produktów w dzisiejszych czasach wcale nie jest prosta, a to między innymi dlatego, że źródeł, z których możemy uzyskać to czego potrzebujemy, jest naprawdę wiele. Myśląc o zakupie krzeseł, od razu przychodzi nam do głowy co najmniej kilka sklepów, gdzie na pewno udałoby nam się coś ciekawego znaleźć. Sprzedawca ma więc spory orzech do zgryzienia, jak wybić się ponad konkurencję i dotrzeć do nowych Klientów. Bardzo popularnym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług influencerów, czyli osób brylujących w świecie social mediów. To oni są w stałym kontakcie z potencjalnym klientem Twojego sklepu, dlatego warto pomyśleć nad nawiązaniem współpracy. Jest to dodatkowa szansa na dotarcie do szerszej gamy odbiorców, którzy zachęceni nie nachalną reklamą, skuszą się na produkt polecany na Instagramie, Youtube czy Tik-Toku. Influencer marketing, bo tak można określić tę branżę ma coraz większy wpływ na konsumentów, dlatego warto rozważyć wprowadzenie tego kanału reklamy/sprzedaży do swojej firmy. Jak nawiązać taką współpracę i jak przygotować przesyłkę PR-ową dla influencera? O tym już za moment!
Dlaczego warto reklamować się w social mediach?
Social media od dłuższego czasu wypełniają nam wolną przestrzeń między kolejnymi obowiązkami. Zaczynamy dzień od sprawdzenia facebooka, przy kawie kilka minut nad instagramem, a po pracy do obejrzenia nowy filmik ulubionego youtubera. Takiej okazji sprytny przedsiębiorca nie może nie wykorzystać. Znając swoją grupę docelową i wiedząc, co najlepszego możemy swoim klientom zaoferować, możemy śmiało nawiązać współpracę z kimś dobrze znanym na wirtualnych portalach. Korzystanie z influencer marketingu nabiera tempa, dlatego nie możesz zostać w tyle za konkurencją.
Oczywiście im bardziej influencer jest rozpoznawalny, tym większa jego “gaża” za reklamę, ale można bez problemu trafić na takie persony internetowe, które nie zedrą z nas kroci. Dobrze jest wysłać swoją ofertę do dużego zakresu influencerów. Poznamy wtedy ich oczekiwania finansowe i dopasujemy swoją propozycję do osób, które wpasują się w nasz budżet.
Dlaczego reklamowanie się w social mediach to opcja warta rozważenia? Przede wszystkim dlatego, że chcąc nie chcąc, jest ogromne prawdopodobieństwo, że klienci trafią na naszą subtelną propozycję. Akurat będą przeglądać nowy post swojego ulubieńca z instagrama i zobaczą jak zachwala on pewien produkt (Twój produkt). Produkt wpadnie w oko, więc w opisie znajdzie dane, gdzie go kupić. Bez natrętnego, wyskakującego banera, bez newslettera trafiającego do spamu. Siła polecenia i zdobycie zaufania - te czynniki na pewno należy mieć na uwadze, a nimi rządzą się obecne social media!
Jak nawiązać współpracę z influencerem?
Nie ma czegoś takiego jak książka adresowa ze znanymi instagramowiczami, ale baczna obserwacja tego, co się dzieje w sieci, pozwoli Ci w jakiś sposób zapoznać się z tym, kto akurat teraz jest na “topie”. W przypadku mniejszych kont, dobrze jest po prostu surfować po social mediach i wyłapywać ciekawe osoby, których profile pasowałoby do naszego rodzaju biznesu. Jeśli uda Ci się znaleźć kogoś, kto będzie odpowiedni, wystarczy zazwyczaj napisać w DM (Direct Message) do takiej osoby i czekać na odzew. Na profilach influencerów często są także podane maile do kontaktu, więc możesz wysłać wiadomość bardziej oficjalną drogą. W swojej ofercie dla influencera na pewno trzeba zawrzeć, na jakiej zasadzie ma polegać współpraca. Czy będzie to barter (osoba promująca produkt, w ramach zapłaty dostaje właśnie tę otrzymaną w przesyłce rzecz) czy jakaś konkretna kwota za usługę.
Powinniśmy również doprecyzować na czym nam dokładnie zależy. Czy ma to być po prostu post, a może post + relacja, a w przypadku Youtube - ile ma trwać fragment filmu z reklamą. Ustalmy też, jakie atuty produktu muszą zostać ukazane, żeby odbiorca wiedział, dlaczego potrzebuje kupić Twój produkt. Każdy aspekt musi zostać uwzględniony, żeby nie było niedomówień i rozczarowań z obu stron.
Co jest ważne przy wysyłce paczki pod kątem influencer marketingu?
Jeśli udało Ci się znaleźć idealnego kandydata w social mediach do promowania swoich produktów, trzeba skupić się na całej otoczce. Pakowanie przesyłek PR-owych ma bardzo duże znaczenie. Dlaczego? Osoba, z którą zaczniesz współpracować, zapewne będzie chciała pokazać/nagrać wszystko, co jest związane z przesyłanym towarem. Unboxing, czyli otwieranie paczki i pokazywanie jej zawartości, to metoda często wykorzystywana przez influencerów (bardzo popularna), dlatego warto zadbać o to, by nawet pudełko ładnie wyglądało. Dobre, pierwsze wrażenie to na pewno duży plus już na samym starcie. Często da się to zauważyć w nieudawanej reakcji influencerów, którzy sami są mile zaskoczeni, jeśli przesyłka PR-owa dociera do nich w nienagannym stanie. Jak konkretnie zadbać o wygląd paczki, którą chcesz nadać? Te informacje znajdziesz poniżej!
Co powinna zawierać przesyłka PR-owa?
Jak już wspomnieliśmy, pierwsze wrażenie jest bardzo istotne. Zadbaj o to, żeby pudełko, do którego wkładasz produkty nie było zabrudzone, nadszarpane i żeby ładnie się zamykało. Do wypełnienia luk użyj ekologicznych dopełniaczy, zamiast plastikowych dodatków. Trend na bycie eko trwa w pełni, dlatego dobrze jest popłynąć na tej fali, a przy okazji faktycznie przyczynić się do zmniejszenia emisji śmieci. Co jeszcze możemy wrzucić do przesyłki kurierskiej z produktami?
Notatka z podziękowaniem za współpracę i krótkim opisem co można znaleźć w przesyłce, na pewno będzie na duży plus! Personalizacja oraz dbanie o samopoczucie Klienta ma znaczenie. Jeśli podobną drobnostkę w swojej paczce znajdzie Klient, na pewno tym sposobem uda się zdobyć jego sympatię i nakłonić go do ponownych zakupów w sklepie.
Oczywiście sednem przesyłki są produkty, wybrane do reklamowania. Niech będą one najlepsze i najbardziej reprezentatywne. Muszą wywołać efekt “wow” i sprawić, że staną się dla odbiorcy czymś “must have”. Wiarygodność produktom może zapewnić ponowne skorzystanie z usługi tego samego influencera lub współpraca z kolejną osobą. Niby “przypadkowe” napotykanie w social mediach Twoich produktów sprawi, że zakorzenią się one w pamięci potencjalnych Klientów i ruszą śmiało po ich zakup!
Jak wysłać paczkę PR-ową do influencera?
Kiedy kwestię produktów oraz ich zapakowania mamy już z głowy, czas pomyśleć nad sposobem dostawy paczki do influencera. Jeśli szykujesz się na większą kampanię związaną z social mediami (szczególnie pod kątem influencer marketingu) i zamierzasz wysyłać częściej swoje produkty, na pewno warto rozważyć skorzystanie z usług brokera kurierskiego. AlleKurier to świetny partner dla Twojego biznesu! Z nami zamówienie kuriera to pestka! Zarówno do Klientów, jak i do osób, z którymi chcesz rozpocząć współpracę PR-ową. Koszt przesyłki jest bardzo atrakcyjny - nawet do 70% oszczędności w porównaniu do bezpośredniego zamawiania u przewoźników kurierskich! Co ważne, AlleKurier dba o bezpieczne i szybkie dostarczenie przesyłek, więc o dostawę do wybranego influencera nie musisz się martwić! Chcesz rozwijać swoją markę i zacząć ją promować? Wypróbuj influencer marketing, a przesyłki do influencerów zostaw nam!