- AlleKurier
- Blog
- Way2Send od A do Z
Way2Send – jak usprawnić działanie sklepu internetowego?
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak to jest możliwe, że sklepy internetowe mogą dostarczyć Twoją przesyłkę już na drugi dzień od złożenia zamówienia? A co, jeśli mają setki zamówień dziennie? Najlepsi gracze zrobią to nawet w 8 godzin. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie cyfryzacja i inteligentne narzędzia do obsługi sklepów. Z tekstu dowiesz się, jak działają pierwszorzędne sklepy e-commerce i bez czego nie może odbyć się sprawna wysyłka zamówień.
Sklep internetowy – czyli taniej i wygodniej, ale czy szybciej?
Zakupy przez Internet są z reguły tańsze, można ich dokonać bez wychodzenia z domu, z dowolnego miejsca i urządzenia podłączonego do Internetu. To niebywała zaleta, zwłaszcza dla osób zapracowanych. Ceny w sklepach e-commerce są niższe – właściciel nie musi wynajmować powierzchni sklepu i zwykle pracuje tam mniej osób.
Aspektem, nad którym trzeba się pochylić – jest szybkość realizacji zamówienia. Jeszcze parę lat temu najlepsze sklepy chwaliły się dostawą do klienta w ciągu 24 h od złożenia zamówienia. Dzisiaj ten czas skrócił się nawet do ośmiu godzin. Dostawa tego samego dnia staje się powoli standardem, oczekują jej klienci dużych miast. Za sukces szybkiej dostawy odpowiada infrastruktura transportowa oraz organizacja wewnątrz firmy kurierskiej – mnogość oddziałów, ilość pojazdów i pracowników.
Drugim elementem tej układanki jest sama organizacja sklepu internetowego. Jeśli procesy zachodzą automatycznie – zamówienie realizowane jest błyskawicznie. Oczywiście, że nie chodzi tutaj o pakowanie produktu, ale o wysyłanie sygnału do magazynu, że towar ma zostać przygotowany. Sygnał o zamówieniu dostaje również firma kurierska, która odbierze przesyłkę i dostarczy ją pod wskazany adres. Wszystkie te działania nie byłyby możliwe, gdyby nie system zarządzający sklepem, magazynem, który dodatkowo zintegrowany jest z platformami kurierskimi. Takim rozwiązaniem jest Way2Send.
Way2Send – przyjrzyjmy się temu bliżej
Dzisiaj sukces każdego przedsiębiorstwa zależy od jego systemu IT. Wszystkie procesy powinny być ze sobą połączone tak, aby odbywały się samoczynnie i błyskawicznie.
Platforma Way2Send została stworzona do optymalizowania procesów związanych z prowadzeniem sklepów internetowych oraz magazynów. Za pośrednictwem tej jednej platformy można zintegrować wszystkie kanały sprzedaży z oprogramowaniem swoich dostawców, kurierów oraz magazynów.
Way2Send dają same rozwiązania na czasie – będą wspierać obsługę sklepu internetowego od a do z, czyli od konsolidowania zamówienia klienta, aż po wysyłkę towaru. Wszystko odbywa się automatycznie, przy niewielkim udziale człowieka. Dzięki temu towar niezwłocznie rusza w drogę, by być jak najszybciej u klienta.
Elastyczne rozwiązania dopasowane do potrzeb przedsiębiorców
Way2Send zadbał o to, by oferowane narzędzia były elastyczne. Daje przedsiębiorcom możliwość konfigurowania reguł, aby dopasować się do potrzeb sklepu lub magazynu. W przypadku procesów odbywających się w magazynach – platforma Way2Send automatyzuje i wspiera najważniejsze procesy magazynowe – od kompletacji towaru, aż po automatyczne nadanie.
Generowanie listów przewozowych lub dokumentów handlowych, kompletacja zamówień jednotowarowych i wielotowarowych, dobieranie opakowań do produktów – to tylko nieliczne możliwości wsparcia przedsiębiorcy.
Way2Send znakomicie uporało się również z częstym problemem dużych przedsiębiorców, którzy zarządzają wieloma kanałami sprzedaży. I tutaj narzędzia udaje się skonfigurować tak, aby stany magazynowe zawsze się zgadzały, niezależnie od kanału sprzedaży – np. sklep internetowy czy platforma sprzedażowa typu Allegro. Towar zakupiony na platformie aukcyjnej momentalnie przestaje być dostępny w sklepie internetowym.
Tak samo poradzili sobie w przypadku, gdy właściciel posiada kilka magazynów. Tutaj nie ma znaczenia, jakie towary zostaną zamówione przez klienta, czy pochodzą z jednego, czy z dwóch obiektów – rozwiązanie Way2Send pozwala rozłożyć jedno zamówienie na kilka zleceń, a każde z nich zostaje zrealizowane z innego miejsca.
Akcja dopasowana do danego produktu
Way2Send pozwoli zadbać o relacje z klientem. Jak to jest możliwe? Dodawanie ulotek czy gratisów do zamówień to znana forma promocji i marketingu. System magazynowy wyda jasny komunikat pracownikom, że do danego zamówienia należy dołączyć ulotkę lub prezent. Pomoże też dobrać najlepsze opakowanie – np. folię bąbelkową lub kartonik prezentowy.
A co otrzymuje konsument?
Optymalizacja procesów oraz wzrost wydajności to kluczowe zalety dla właścicieli sklepów internetowych, ale co otrzymuje konsument? Najważniejsza jest cena oraz czas. Istnieje zależność pomiędzy wzrostem wydajności procesów a możliwością zaproponowania atrakcyjnej i konkurencyjnej ceny klientowi. Kolejnym atutem jest terminowość dostaw, a nawet skrócenie czasu oczekiwania na zamówiony produkt. Integracja sklepu internetowego z platformą kurierską przyspiesza dostawy, ale też daje konsumentowi (i właścicielowi) możliwość śledzenia przesyłki.
Automatyzacja procesów eliminuje pomyłki, a błędy w wysyłkach to coś, czego klienci nie znoszą. Im więcej pracy manualnej, tym ryzyko błędu w realizacji zamówień jest większe. A duże ryzyko to nie tylko strata klientów, ale też wzrost kosztu obsługi reklamacji oraz zwrotów.
Klienci chcą mieć wybór – to ważna zasada współczesnego e-handlu. Ów wybór dotyczy nie tylko towarów, ale również form płatności oraz sposobu dostawy. Większość przedsiębiorców oferuje różne formy dostawy dla e-sklepu, w tym Paczkomat oraz odbiór w punkcie. Mnogość wyboru pozwala klientowi odbierać zamówione produkty w sposób dla niego dogodny, dlatego nie warto zamykać się w jednej formie dostawy.
AlleKurier również daje swoim klientom szeroki wybór formy dostawy – niezależnie czy są to klienci indywidualni, czy współpracujący z nami przedsiębiorcy, którzy nadają dziennie setki przesyłek. Z nami szybko zrealizujesz każde zamówienie, również wysyłkę zagraniczną.