Centrum Kontaktu AlleKurier - Doręczenie przesyłki

Doręczenie przesyłki

Kiedy kurier dostarczy przesyłkę?

Kurier powinien dostarczyć przesyłkę w terminie zgodnym z wybranym w formularzu nadawania. Należy mieć na uwadze, że przedziały czasowe są jedynie orientacyjne i mogą ulec zmianie. Takie sytuacje mogą być spowodowane:
  • Złymi warunkami atmosferycznymi.
  • Zbyt dużą ilością doręczeń/odbiorów przesyłek przez kuriera.
  • Wzmożonym okresem w transporcie kurierskim – święta i czas okołoświąteczny.
  • Czynnikami losowymi.
Warto zaznaczyć, że tylko usługi z gwarancją odbioru/doręczenia podlegają procesowi reklamacji.

Kurier nie przyjechał z przesyłką

Od czasu do czasu, może się zdarzyć, że kurier w natłoku pracy nie zdąży zrealizować wszystkich doręczeń przesyłek. Każdorazowo w sytuacji, w której tak się stanie, serwis kurier ponawia doręczenie kuriera w następny dzień roboczy. Nie jest wymagany kontakt z serwisem AlleKurier w celu ponowienia doręczenia.

AlleKurier dokłada wszelkich starań, aby jakość świadczonych usług odbywała się na jak najwyższym poziomie. AlleKurier nie ma wpływu na jakość usług i rzetelność firm kurierskich obsługujących dane zlecenie.

AlleKurier jest brokerem usług kurierskich – oznacza to, że zlecenia, które otrzymuje od swoich klientów przekazuje bezpośrednio do poszczególnych firm kurierskich.

Zgodnie z regulaminem usługi, przedziały czasowe doręczeń przesyłek są jedynie orientacyjne i nie mogą być podstawą do roszczeń.

Nie będzie mnie w domu - co zrobić?

W przypadku, kiedy kurier nie zastanie odbiorcy przesyłki pod wskazanym adresem, doręczenie zostanie ponowione na dzień następny.

W niektórych przypadkach, paczka może zostać dostarczona do najbliższego punktu odbioru przesyłek danej firmy kurierskiej. O takiej sytuacji przewoźnik informuje wiadomością e-mail.

Czy kurier będzie dzwonił?

Kurier nie ma obowiązku kontaktowania się z nadawcą lub odbiorcą przesyłki. W większości przypadków, kurier nie podejmuje takiego kontaktu. Z tego powodu adresy odbioru i doręczenia muszą być na tyle precyzyjne, aby kurier bez problemu mógł trafić do tych lokalizacji. Nie ma również możliwości wystosowania prośby do kuriera o wcześniejszy kontakt.

Czy zawartość przesyłki za pobraniem można sprawdzić przed uiszczeniem opłaty?

Nie. Prawo przewozowe nie dopuszcza możliwości weryfikacji zawartości przed potwierdzeniem odbioru towaru. W przypadku przesyłek za pobraniem, odbiór przesyłki możliwy jest po dokonaniu zapłaty za towar. Firma kurierska odpowiada za stan towaru w czasie transportu. Nie odpowiada natomiast za zgodność dostarczonego towaru z zamówieniem jakie złożył klient np. w sklepie internetowym.

Czy kurier ma obowiązek dostarczyć przesyłkę na czwarte piętro?

W przypadku kopert i paczek do 31,5 kg dostawa realizowana jest do drzwi odbiorcy.

Anulowanie przesyłki

Pomyliłeś się w adresie nadawcy lub odbiorcy? Podałeś niepoprawne wymiary/wagę paczki? Nic straconego – zlecenie możesz anulować, a wpłacone środki zostaną zwrócone na Twoje Konto Użytkownika Allekurier.

Aby anulować przesyłkę musisz być zalogowany do konta użytkownika.

  1. Z menu „Narzędzia” wybierz opcje „Przesyłki”, a następnie przejdź do wskazanej przesyłki
  2. Jeżeli w menu „operacje” znajduje się opcje „anuluj zlecenie” oznacza to, że przesyłka znajduje się na etapie, w którym można ją jeszcze anulować. Wybierz tą opcję aby anulować przesyłkę

Pamiętaj, że jeśli wybrałeś firmę DPD lub GLS i kurier zbyt późno otrzyma informację o anulacji paczki lub jest już w Twojej okolicy, to mimo wszystko może stawić się po odbiór paczki. Opłata zgodna z cennikiem AlleKurier.pl

Usuwanie przesyłki

Aby usunąć przesyłkę musisz być zalogowany do konta użytkownika.

  1. Z menu „Narzędzia” wybierz opcje „Przesyłki”, a następnie przejdź do wskazanej przesyłki
  2. Jeżeli w menu „operacje” znajduje się opcje „usuń zlecenie” oznacza to, że przesyłka nie została jeszcze opłacona i można ją jeszcze usunąć. Wybierz tą opcję aby usunąć przesyłkę.

Czas realizacji przesyłki nadanej firmą UPS jest dłuższy niż podano na stronie

Na stronie podano czas szacowany. Nie jest to czas gwarantowany.
W związku z bezprecedensowymi i złożonymi okolicznościami, spowodowanymi pandemią koronawirusa, które wymagają stałych zmian i dostosowania się do panujących wytycznych organów rządowych, firma UPS wprowadziła regulacje, na podstawie których nie przysługuje zwrot kosztów transportu za opóźnienia w transporcie. Firma UPS dokłada wszelkich starań, by realizować swoje usługi terminowo oraz z zachowaniem wszelkich standardów bezpieczeństwa.

Inne / Nie znalazłem tematu w którym chcę się skontaktować

Czas oczekiwania na odpowiedź jest zależny od metody kontaktu. Pracujemy w dni robocze w godzinach 8:00-16:00
Kontakt on-line poprzez formularz lub adres e-mail
Najszybsze metody kontaktu
Pamiętaj, że na wiadomości odpisujemy w dni robocze od 8:00 do 16:00
Twoje dane są bezpieczne
biuro@allekurier.pl
Pamiętaj, że na wiadomości odpisujemy w dni robocze od 8:00 do 16:00
Inne sposoby kontaktu
Wylogowanie po okresie nieaktywności

Podaj swoje dane aby zalogować się ponownie.

   Zapomniałem hasło

Porozmawiaj z nami