Centrum Kontaktu AlleKurier - Transport międzynaradowy

Transport międzynarodowy

Dlaczego na liście przewozowym miasto doręczenia to Kutno lub Zgorzelec?

To całkowicie normalne. Niektóre usługi międzynarodowe eksportowe są realizowane poprzez nasze centra logistyczne w Kutnie lub Zgorzelcu. To właśnie tam przesyłki są weryfikowane i przygotowywane do dalszego transportu międzynarodowego.

Jak uzyskać numer EORI?

Każda firma wysyłająca towar poza Unię Europejską lub importująca towar do Polski spoza wspólnoty, musi być zarejestrowana w rządowym systemie (uzyskać numer EORI). Proces rejestracji można wykonać bezpłatnie on-line bez wizyty w urzędzie (warunkiem jest posiadanie profilu zaufanego ePUAP lub certyfikatu kwalifikowanego).

Na stronie Platformy Usług Elektronicznych Służby Celnej (PUESC) dostępna jest instrukcja jak uzyskać numer EORI.

Dostępne są również filmiki na kanale YouTube PUESC (należy wykonać wszystkie kroki):
krok 1: Zakładanie konta na PUESC
krok 2: Rejestracja osoby fizycznej na PUESC
krok 3: Rejestracja podmiotu (nadanie numeru EORI)

Krajowa Administracja Skarbowa przygotowała również zbiór pytań i odpowiedzi dot. EORI dostępny jest on tutaj.

Informacje dotyczące rejestracji EORI można również uzyskać wysyłając e-mail na adres helpdesk-eclo@mf.gov.pl, podając w temacie wiadomości słowo "NOWE" lub kontaktując się z helpdeskiem pod numerem telefonu: +48 33 483 20 55 lub +48 61 658 35 32.

Czy jako firma mogę nadać przesyłkę bez numeru EORI?

Jeśli chcesz wysłać przesyłkę jako firma do kraju nienależącego do Unii Europejskiej musisz posiadać numer EORI.

Jeśli nie zamierzasz uzyskiwać numeru EORI (pamiętaj, możesz to wykonać w całości on-line), rozwiązaniem zastępczym jest podanie danych osoby prywatnej w polach Zleceniodawca - eksporter towaru w formularzu nadania przesyłki.

Takie rozwiązanie możesz zostać zastosowane w szczególnych sytuacjach, np. gdy jako firma chcesz szybko i jednorazowo wysłać próbkę towaru lub zrealizować pojedynczą transakcję z kontrahentem zagranicznym.

Pamiętaj, że wtedy dla urzędu eksporterem jest osoba, której dane podasz, a nie firma, którą ta osoba reprezentuje.

W rezultacie nie będziesz miał możliwości wykorzystania do zgłoszenia celnego faktury sprzedaży z firmowego systemu księgowego (podstawą do wywozu będzie proforma wygenerowana przez system Allekurier). Nie będziesz mógł również skorzystać z możliwości zastosowania stawki VAT 0% na dokumencie sprzedaży.

Czy mogę otrzymać fakturę za transport na firmę, ale zgłoszenie celne zrobić na osobę prywatną?

Tak, możliwe jest uzyskanie faktury za transport na firmę, również w sytuacji gdy przed urzędem eksporterem jest osoba prywatna. Aby to zrobić zastosuj się do instrukcji poniżej.

Jeśli nie posiadasz jeszcze konta w Allekurier i chcesz nadać pierwszą przesyłkę, najpierw załóż konto i uzupełnij Dane do faktury, podając dane firmy.

Następnie w zakładce Ustawienia → Profile celne, utwórz nowy Profil celny Allekurier, podając dane osoby prywatnej, pobierz wygenerowane Pełnomocnictwo, wydrukuj, podpisz i zeskanuje je, a następnie wgraj przez system.

W następnej kolejności klikając przycisk Zamów kuriera, przejdź do formularza nadawania przesyłki. Domyślnie, danymi zleceniodawcy będą dane osoby prywatnej, które podałeś w poprzednim kroku.

Jeśli posiadasz już konto w Allekurier i chcesz uzyskać fakturę za transport na dane firmowe, upewnij się, że w zakładce Ustawienia → Dane do faktur są podane poprawne dane firmy,wraz z numerem NIP.

Co to jest Profil celny Allekurier?

Składając zlecenie na wysyłkę lub import spoza krajów Unii Europejskiej niezbędne jest zgłoszenie transportu do administracji celno-skarbowej.

Profil celny Allekurier jest zbiorem danych adresowych identyfikujących Ciebie (profil osoby prywatnej) lub firmę (profil firmowy), w imieniu której występujesz. Podane przez Ciebie dane adresowe wyślemy do urzędu, jako zgłaszającego wywóz lub przywóz towaru.

Przed wysłaniem zgłoszenia do urzędu, Profil celny musi zostać potwierdzony przez pracownika Allekurier.

Co zrobić, aby potwierdzić Profil celny Allekurier?

Potwierdzenie Profilu celnego Allekurier polega na pobraniu wygenerowanego Pełnomocnictwa na podstawie danych z Profilu celnego (lub w otrzymanych dokumentach przewozowych), wydrukowaniu go, podpisaniu (w przypadku firm przez osoby uprawnione do reprezentacji) a następnie dostarczeniu go do jednego z oddziałów naszej firmy (kurierem, pocztą lub osobiście).

Potwierdzenie Profilu celnego Allekurier polega na dostarczeniu nam podpisanego Pełnomocnictwa.
Pełnomocnictwo zostanie wygenerowane na podstawie danych z Profilu celnego, lub dostarczone Ci wraz z dokumentami przewozowymi drogą mailową.

Pełnomocnictwo należy pobrać, wydrukować i podpisać (w przypadku firm, przez osoby uprawnione do reprezentacji), a następnie włożyć je do środka wysyłanej przesyłki zagranicznej, w taki sposób, by dokument był widoczny zaraz po jej otwarciu.

Innym sposobem jest dostarczenie Pełnomocnictwa pocztą, kurierem lub osobiście na adres

Allekurier - biuro
ul. Balicka 12A/B4
30-149 Kraków

Dopuszcza się także wgranie skanu Pełnomocnictwa przez serwis Allekurier (Ustawienia → Profile cele). Nie dotyczy to jednak przesyłek importowych.

Najprostszą i najszybszą metodą jest włożenie Pełnomocnictwa do środka przesyłki zagranicznej, w taki sposób, aby dokument był widoczny zaraz po jej otwarciu.

W przypadku przesyłek importowych (np. z Chin do Polski) należy wydrukować dwa egzemplarze Pełnomocnictwa i dostarczyć je na adres adres poniżej.

Allekurier - biuro
ul. Balicka 12A/B4
30-149 Kraków

Odprawa przesyłki importowej nie może być realizowana na podstawie zeskanowanego dokumentu. Musimy posiadać oryginalne dokumenty.

Po pozytywnej weryfikacji Pełnomocnictwa, Profil celny Allekurier otrzymuje status Potwierdzony i możesz go wykorzystywać przy tworzeniu kolejnych zleceń.

Pamiętaj, że dane wpisane w Profilu celnym Allekurier mogą być inny niż Dane do fakturowania, które możesz zmienić po zarejestrowaniu konta w Ustawienia → Dane do faktur.

Co zrobić, jeśli nie włożyłem Pełnomocnictwa do przesyłki zagranicznej?

Jeśli z jakiegoś powodu nie włożyłeś Pełnomocnictwa do wysyłanej przesyłki, możesz je nam przesłać w formie elektronicznej.

Poniższy opis dotyczy usług “PRZESYŁKA EKSPRESOWA ALLEKURIER” lub “FEDEX INTERNATIONAL PRIORITY”
  • 1. Wydrukuj, podpisz a następnie zeskanuj Pełnomocnictwo, które otrzymałeś w załączniku wiadomości e-mail z dokumentami przewozowymi.
  • 2. Wejdź do zakładki Ustawienia → Profile celne i wyszukaj wpis.
  • 3. Otwórz profil celny klikając w niego.
  • 4. Wgraj zeskanowany plik z Pełnomocnictwem.
  • 5. Poczekaj na weryfikację dokumentu przez pracownika Allekurier. Powiadomimy Cię e-mailem o wyniku weryfikacji.
  • 6. Jeśli dostaniesz e-mail o pozytywnej weryfikacji, to wszystko jest gotowe i przesyłka będzie mogła przejść odprawę celną.

Po poprawnym zweryfikowaniu dokumentu, nadając kolejne przesyłki eksportowe nie musisz już dołączać Pełnomocnictwa do przesyłki.

Poniższy opis dotyczy usługi “UPS EXPRESS SAVER”
Jeśli wybrałeś tę usługę, odprawę celną wykonuje firma UPS. Dokumenty należy przesłać e-mailem na adres warsawexport@ups.com.

Infolinia telefoniczna firmy UPS:
Ogólna infolinia UPS: +48 22 489 48 77
Agencja celna UPS: +48 22 320 00 36

Jak uzupełnić numer EORI w Profilu celnym Allekurier?

Po uzyskaniu numeru EORI poprzez platformę PUESC należy go wpisać do Profilu celnego Allekurier.

Przejdź do zakładki Ustawienia → Profile celne, wyszukaj wpis i otwórz go poprzez kliknięcie. W formularzu po prawej stronie wpisz numer EORI i zapisz korzystając z przycisku poniżej.

Możesz też skorzystać z wideo poradnika: Jak uzupełnić numer EORI w Profilu celnym Allekurier?

Jakie są procedury celne w eksporcie?

Wysyłając przesyłki za pomocą usługi Allekurier (oznaczonej logiem Allekurier na wycenie) zarówno jako firma i osoba prywatna powinna dołączyć do przesyłki Pełnomocnictwo do odprawy celnej. Raz wystawione Pełnomocnictwo jest ważne bezterminowo, więc wystarczy że dołączysz je do pierwszej wysyłki.

Oryginał Pełnomocnictwa należy umieścić w kopercie naklejonej na przesyłkę. Nie należy wręczać tego dokumentu kurierowi, który odbiera przesyłkę.

Jeśli wysyłasz jako firma:

  • należy posiadać numer EORI, który trzeba wpisać w trakcie składania zlecenia. Numer EORI możesz wyrobić także po złożeniu zlecenia i ręcznie uzupełnić w Profilu celnym Allekurier. Jeśli jesteś polską firmą nasz system automatycznie okresowo sprawdza, czy został Ci nadany numer EORI. Jeśli znajdziemy Twoją firmą w rejestrze, dostaniesz od nad powiadomienie e-mail i nie musisz ręcznie nam podawać tego numeru,
  • w trakcie składania zlecenia (lub później w panelu) należy wgrać obraz w PDF faktury handlowej, na podstawie której zostaną przeprowadzone formalności celne,
  • gdy przesyłka opuści obszar celny UE dostaniesz od nas komunikat IE599 e-mailem w formie PDF i XML (podstawa do zastosowania stawki VAT 0% na fakturze).

Jeśli wysyłasz jako osoba prywatna:

  • należy podać numer PESEL, ponieważ jest on konieczny do zgłoszenia wywozu w urzędzie celnym (robimy to w Twoim imieniu za pomocą zgłoszenia elektronicznego)
  • na podstawie listy przedmiotów które wpiszesz w trakcie składania zlecenia, wygenerowana zostanie faktura proforma, którą dołączymy do przesyłki; w sytuacji gdyby opis wprowadzonych przez Ciebie przedmiotów był niewystarczający nasz pracownik skontaktuje się z Tobą. Prosimy o wpisanie nazw przedmiotów po polsku oraz po angielsku.
Pliki do pobrania

Jak wysyłać przesyłki do Wielkiej Brytanii po Brexicie?

Zapoznaj się z opisem wymagań, które obowiązują przy wysyłce do Wielkiej Brytanii po 1 stycznia 2021. Instrukcja dotyczy wyłącznie paczek w usłudze Allekurier.

Zastrzeżenia:

  • przesyłki kopertowe z dokumentami (bez wartości handlowej) nie są objęte dodatkowymi wymogami,
  • przesyłki adresowane do Irlandii Północnej nie są objęte formalnościami celnymi tj. wysyłka odbywa się na analogicznie jak w krajach w Unii Europejskiej.

Jestem osobą prywatną i wysyłam do osoby prywatnej w Wielkiej Brytanii.

Jeśli wartość towarów w przesyłce nie przekracza 39 GBP:

  • musi spełniać warunki:
    • jest opisana jako gift (prezent)
    • jest wysyłana z okazji urodzin, rocznicy lub innej okazji
    • towar został zakupiony przez osobę prywatną
    • przedmioty służą do użytku osobistego
  • w przesyłce nie mogą znajdować się towary akcyzowe np. alkohol, wyroby tytoniowe, perfumy
  • przesyłka powinna zostać zwolniona z należności celnych i doręczona do odbiorcy

Jeśli wartość przekracza 39 GBP:

  • brytyjski urząd celny może naliczyć należności celne, które odbiorca będzie musiał zapłacić przed odebraniem przesyłki.

Jakie dokumenty należy dołączyć do przesyłki?

  • pełnomocnictwo do odprawy celnej - należy je umieścić na przesyłce (np. w kopercie naklejonej na paczkę), aby był do niego swobodny dostęp. Raz złożone pełnomocnictwo ważne jest bezterminowo, więc ten dokument należy dołączyć tylko do pierwszej przesyłki wysyłanej usługą Allekurier. Dokument otrzymasz po opłaceniu przesyłki.
  • fakturę proforma z listą wysyłanych przedmiotów (zostanie wygenerowana automatycznie na podstawie listy przedmiotów, które podasz w trakcie składania zlecenia na stronie)

Więcej informacji

Jestem firmą i wysyłam do osoby prywatnej w Wielkiej Brytanii.

Jeśli wartość towarów w przesyłce nie przekracza 135 GBP:

  • eksporter (np. polska firma) musi być zarejestrowany się w brytyjskim systemie HMRC oraz rozliczyć podatek VAT bezpośrednio z brytyjskim urzędem skarbowym
  • na fakturze dołączonej do przesyłki musi znajdować się dopisek o nadanym numerze (odpowiednik polskiego numeru NIP) np. UK VAT BN Number XXXXXXXXXX

Jeśli wartość towarów przekracza 135 GBP:

  • podatek VAT płaci odbiorca w Wielkiej Brytanii przed doręczeniem przesyłki
  • eksporter (np. polska firma) nie musi się rejestrować do podatku VAT w Wielkiej Brytanii

Jakie dokumenty należy dołączyć do przesyłki?

  • pełnomocnictwo do odprawy celnej - należy je umieścić na przesyłce (np. w kopercie naklejonej na paczkę), aby był do niego swobodny dostęp. Raz złożone pełnomocnictwo ważne jest bezterminowo, więc ten dokument należy dołączyć tylko do pierwszej przesyłki wysyłanej usługą Allekurier. Dokument otrzymasz po opłaceniu przesyłki.
  • fakturę handlową - najlepiej wgrać ją w formacie PDF w trakcie tworzenia zlecenia oraz równocześnie umieścić na przesyłce, aby służby celne miały do niej łatwy dostęp

Dokumentów nie należy wręczać kurierowi, ponieważ często nie docierają one do naszego magazynu.

Więcej informacji:

Jestem firmą i wysyłam do firmy w Wielkiej Brytanii.

Jeśli wartość towarów w przesyłce nie przekracza 135 GBP oraz nie mamy zgody odbiorcy w UK na obciążenie go podatkiem):

  • eksporter (np. polska firma) musi być zarejestrowany się w brytyjskim systemie HMRC oraz rozliczyć podatek VAT bezpośrednio z brytyjskim urzędem skarbowym
  • na fakturze dołączonej do przesyłki musi znajdować się dopisek o nadanym numerze (odpowiednik polskiego numeru NIP) np. UK VAT BN Number XXXXXXXXXX
  • na fakturze nie jest wymagany numer EORI odbiorcy

Jeśli wartość towarów w przesyłce nie przekracza 135 GBP ale mamy zgodę odbiorcy w UK na obciążenie go podatkiem:

  • brytyjski odbiorca może zgodzić się na obciążenie go podatkiem VAT i wtedy rozlicza go bezpośrednio z HMRC. Wtedy na fakturze zamiast numeru UK VAT eksportera (np. polskiej firmy) powinien być numer VAT odbiorcy oraz dopisek na fakturze Use importer account (reverse charge) for VAT to HMRC XXXXXXXXXX
  • na stronie poniżej możesz sprawdzić czy podany numer VAT UK jest prawdziwy i aktywny https://www.tax.service.gov.uk/check-vat-number/enter-vat-details
  • odbiorca nie musi posiadać brytyjskiego numeru EORI

Jeśli wartość towarów przekracza 135 GBP:

  • podatek VAT rozlicza odbiorca w Wielkiej Brytanii na granicy (chyba, że odbiorca ma zabezpieczenie celne i odroczenie podatku VAT)
  • na fakturze dołączonej do przesyłki musi być znajdować się brytyjski numer VAT firmy do której wysyłana jest przesyłka oraz dopisek Use importer account (reverse charge) for VAT to HMRC XXXXXXXXXX
  • na stronie poniżej możesz sprawdzić czy podany numer VAT UK jest prawdziwy i aktywny https://www.tax.service.gov.uk/check-vat-number/enter-vat-details
  • odbiorca powinien posiadać brytyjski numer EORI, ale nie ma konieczności umieszczania go na fakturze

Jakie dokumenty należy dołączyć do przesyłki?

  • pełnomocnictwo do odprawy celnej - należy je umieścić na przesyłce, aby był do niego swobodny dostęp. Raz złożone pełnomocnictwo ważne jest bezterminowo, więc ten dokument należy dołączyć tylko do pierwszej przesyłki wysyłanej usługą Allekurier.
  • fakturę handlową - najlepiej wgrać ją w formacie PDF w trakcie tworzenia zlecenia oraz równocześnie umieścić na przesyłce, aby służby celne miały do niej łatwy dostęp

Dokumentów nie należy wręczać kurierowi, ponieważ często nie docierają one do naszego magazynu. Najlepszą metodą jest dołączenie ich do przesyłki w kopercie naklejonej na paczkę z dopiskiem “dokumenty celne”.

Więcej informacji:

Wymagania dla faktur handlowych:

  • nazwa towarów powinna powinna być zapisana po polsku oraz po angielsku
  • powinna być informacja o kraju, w którym każdy produkt został wyprodukowany “np. “Country of Origin Poland”
  • powinna być informacja o warunkach dostawy zgodnych z Incoterms np. “Terms of Delivery DPU London” (miasto doręczenia przesyłki)

Inne uwagi dot. faktury

  • jeśli wartość towarów na fakturze przekracza 6000 EUR wymagane jest dołączenie do przesyłki świadectwa pochodzenia towarów (chyba, że eksporter posiada status upoważnionego eksportera w polskim urzędzie celnym),
  • dobrą praktyką jest umieszczenie na fakturze handlowej kodu taryfy celnej (HS), który opisuje wysyłane produkty; jeśli na fakturze nie będzie tego kodu, nasza agencja celna dokona samodzielnej klasyfikacji przy wykonywaniu zgłoszenie eksportowego w Polsce.

Najpopularniejsze warunki dostawy do Wielkiej Brytanii:

  • DPU - polska firma płaci i ponosi ryzyko za transport od drzwi w Polsce do drzwi w Wielkiej Brytanii, natomiast nie pokrywa należności celnych w Wielkiej Brytanii, które rozlicza odbiorca
  • DAP - polska firma płaci i ponosi ryzyko za transport od drzwi w Polsce do miejsca rozładunku w Wielkiej Brytanii (np. dla przesyłek paletowych, gabarytowych, gdzie nie ma usługi wniesienia), natomiast nie pokrywa należności celnych w Wielkiej Brytanii, które rozlicza odbiorca

Inne warunki które można rozważyć, po uzgodnieniach z odbiorcą w Wielkiej Brytanii:

  • DDP - polska firma płaci i ponosi ryzyko za transport od drzwi w Polsce do drzwi w Wielkiej Brytanii oraz pokrywa wszystkie należności celne w Wielkiej Brytanii (podatek VAT oraz cło). Pamiętaj, że wpisując te warunki dostawy, brytyjski odbiorca przesyłki będzie miał prawo żądać od polskiego nadawcy zwrot naliczonych należności celnych.

Kiedy może nastąpić zwolnienie z należności celno-podatkowych w Wielkiej Brytanii?

  • gdy przesyłkę wysyła osoba prywatna z UE do osoby prywatnej w Wielkiej Brytanii i wartość towaru nie przekracza 39 GBP oraz zostały spełnione wymagania opisane na stronie - nastąpi zwolnienie z cła i VAT-u
  • gdy wysyłany towar został wyprodukowany w kraju należącym do Unii Europejskiej - nastąpi zwolnienie z cła, natomiast podatek VAT pozostaje do zapłaty (przez nadawcę lub odbiorcę zgodnie z zasadami opisanymi na stronie)

Jak wyglądają procedury w przypadku przesyłek importowych?

Procedura różni się, w zależności czy odbiorcą jest firma czy osoba prywatna.

Dla osób fizycznych:

Jeżeli wartość przesyłki nie przekroczy 22.00 EUR, nie są wymagane żadne dokumenty, ponieważ towar zostanie odprawiony na importowym zgłoszeniu zbiorczym. Jeżeli wartość przesyłki będzie wyższa niż 22.00 EUR należy przedstawić następujące dokumenty:

  • pełnomocnictwo dla agencji celnej Allekurier ; ważna informacja: na dokumencie należy podać PESEL (wtedy nie zachodzi konieczność przesyłania skanu dowodu osobistego),
  • faktura handlowa (commercial invoice) lub potwierdzenie dokonania zakupu z serwisu internetowego - dotyczy towarów będących efektem transakcji handlowej (np. zakupionych na aukcji internetowej); Urząd Celno-Skarbowy ma prawo ustalić rynkową wartość towaru i zażądać przedstawienia potwierdzenia zapłaty za towar, screenu aukcji internetowej itp.,
  • faktura pro forma (pro forma invoice) - dotyczy towarów niebędących efektem transakcji handlowej przekazanych bezpłatnie (np. darowizny, prezenty itp.); faktura powinna zostać wystawiona przez nadawcę przesyłki i zawierać dane nadawcy, odbiorcy, miejsce i datę sporządzenia, opis towaru, wartość oraz podpis wystawcy,
  • tłumaczenie faktury - dotyczy przesyłek, których wartość przekracza 22.00 EUR. Należy podać nazwę, zastosowanie/przeznaczenie, a czasem dodatkowe informacje (np. z jakich materiałów wykonano towar), które dotyczą każdej pozycji towarowej na fakturze w języku polskim. Nie zachodzi konieczność przedstawiania tłumaczenia przysięgłego,
  • deklaracja zgodności CE (declaration of conformity) - dotyczy m.in.: urządzeń elektrycznych, sprzętu medycznego, zabawek.
Pliki do pobrania

Dla firm:

Jeżeli wartość przesyłki nie przekroczy 22.00 EUR, nie są wymagane żadne dokumenty, ponieważ towar zostanie odprawiony na importowym zgłoszeniu zbiorczym. Jeżeli wartość przesyłki będzie wyższa niż 22.00 EUR należy przedstawić następujące dokumenty:

  • pełnomocnictwo dla agencji celnej Allekurier - na dokumencie powinien zostać umieszczony NIP firmy, dzięki czemu nie zachodzi konieczność przesyłania KRS, REGON itp.
  • numer EORI (Wspólnotowy System Rejestracji i Identyfikacji Podmiotów Gospodarczych; Economic Operators’ Registration and Identification) - w przypadku importu spoza obszaru Wspólnoty firma ma obowiązek posiadać numer EORI.
  • faktura handlowa (commercial invoice) - dotyczy przesyłek, których wartość przekracza 22.00 EUR i stanowiących efekt transakcji handlowej.
  • faktura pro forma (pro forma invoice) - dotyczy przesyłek, których wartość przekracza 22.00 EUR, lecz nie są one efektem transakcji handlowej i zostały przekazane bezpłatnie (np. próbki o większej wartości).
  • tłumaczenie faktury - dotyczy przesyłek, których wartość przekracza 22.00 EUR. Należy podać nazwę, zastosowanie/przeznaczenie, a czasem dodatkowe informacje (np. z jakich materiałów wykonano towar), które dotyczą każdej pozycji towarowej na fakturze w języku polskim. Nie zachodzi konieczność przedstawiania tłumaczenia przysięgłego.
  • deklaracja zgodności CE (declaration of conformity) - dotyczy m.in.: urządzeń elektrycznych, sprzętu medycznego, zabawek.
Pliki do pobrania

Inne / Nie znalazłem tematu w którym chcę się skontaktować

Czas oczekiwania na odpowiedź jest zależny od metody kontaktu. Pracujemy w dni robocze w godzinach 8:00-16:00
Kontakt on-line poprzez formularz lub adres e-mail
Najszybsze metody kontaktu
Pamiętaj, że na wiadomości odpisujemy w dni robocze od 8:00 do 16:00
Twoje dane są bezpieczne
biuro@allekurier.pl
Pamiętaj, że na wiadomości odpisujemy w dni robocze od 8:00 do 16:00
Inne sposoby kontaktu
Wylogowanie po okresie nieaktywności

Podaj swoje dane aby zalogować się ponownie.

   Zapomniałem hasło

Porozmawiaj z nami