Odbiór przesyłki

Kurier nie przyjechał po przesyłkę

Od czasu do czasu może się zdarzyć, że kurier z powodu zbyt dużej ilości pracy nie jest w stanie wykonać wszystkich odbiorów przesyłek. W przypadku gdy kurier nie zjawi się w wskazanym przedziale czasowym zalecany jest kontakt z dana firmą kurierską. Tylko firma kurierska posiada aktualne informacje na temat przyczyn nieobecności kuriera.

W każdym przypadku gdy kurier nie zjawi się po przesyłkę, AlleKurier automatycznie ponawia przyjazd kuriera na następny dzień roboczy w tych samym przedziale czasowym.
Odpowiedź Biura Obsługi Klienta
+48 22 577 55 55
cc@dpd.com.pl
+48 22 212 28 00
info@geis.pl
+48 722 444 000
801 400 100
biuro@inpost.pl
+48 22 534 00 00
ups@ups.com
+48 42 634 53 45
kontakt.pl@dhl.com

Kurier nie wziął przesyłki

Są sytuacje, w których kurier ma prawo odmówić odbioru przesyłki od nadawcy. Może być to spowodowane następującymi czynnikami:
  • Przesyłka nie jest gotowa – brak naklejonego listu przewozowego lub innych wymaganych dokumentów.
  • Przesyłka ma niestandardowy kształt, który przekracza wymiary umożliwiające transport.
  • Przesyłka jest zbyt ciężka.
  • Wygląd przesyłki wskazuje na to, że może zawierać materiały wyłączone z przewozu.
  • Przesyłka jest niepoprawnie zabezpieczona lub uszkodzona.
  • Z przesyłki wycieka płyn.
W tego typu sytuacjach prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta AlleKurier w celu rozwiązania tego problemu.
Odpowiedź Biura Obsługi Klienta

Czy kurier będzie dzwonił?

Kurier nie ma obowiązku kontaktowania się z nadawcą lub odbiorcą przesyłki. W większości przypadków, kurier nie podejmuje takiego kontaktu. Z tego powodu adresy odbioru i doręczenia muszą być na tyle precyzyjne, aby kurier bez problemu mógł trafić do tych lokalizacji. Nie ma również możliwości wystosowania prośby do kuriera o wcześniejszy kontakt.

Jaki jest numer do kuriera?

AlleKurier nie posiada numerów telefonów do kurierów. Można skontaktować się z infolinią przewoźnika. Istnieje możliwość, że konsultant połączy się z odpowiednim kurierem.
Odpowiedź Biura Obsługi Klienta
+48 22 577 55 55
cc@dpd.com.pl
+48 22 212 28 00
info@geis.pl
+48 722 444 000
801 400 100
biuro@inpost.pl
+48 22 534 00 00
ups@ups.com
+48 42 634 53 45
kontakt.pl@dhl.com

O której godzinie będzie kurier?

Kurier powinien zjawić się w przedziałach czasowych, które zostały wybrane w formularzu nadawania. Należy jednak mieć na uwadze, że przedziały czasowe są jedynie orientacyjne i mogą ulec zmianie. Takie sytuacje mogą być spowodowane:
  • Złymi warunkami atmosferycznymi.
  • Zbyt dużą ilością doręczeń/odbiorów przesyłek przez kuriera.
  • Wzmożonym okresem w transporcie kurierskim – święta i czas okołoświąteczny.
  • Czynnikami losowymi.
Warto zaznaczyć, że tylko usługi z gwarancją odbioru/doręczenia podlegają procesowi reklamacji.
Najbardziej aktualne informacje o szacowanej godzinie przyjazdu kuriera posiada zawsze dany przewoźnik.
Odpowiedź Biura Obsługi Klienta
+48 22 577 55 55
cc@dpd.com.pl
+48 22 212 28 00
info@geis.pl
+48 722 444 000
801 400 100
biuro@inpost.pl
+48 22 534 00 00
ups@ups.com
+48 42 634 53 45
kontakt.pl@dhl.com

Czy kurier weźmie paletę?

Kurierzy przed odbiorem mają w większości przypadków informację czy do nadania jest paleta, czy paczka. Jednak zdarzają się sytuację, że pomimo tego kurier przyjedzie nieodpowiednim samochodem. W tym przypadku zlecenie może zostać ponowione na kolejny dzień roboczy.

Pamiętaj, że jeśli zamówiłeś kuriera DPD to należy liczyć się z tym, że kurier nie będzie miał samochodu z widną i powinieneś zapewnić pomoc przy załadunku.

Kurierzy firmy Geis mają już przystosowane samochody, jednak w tym przypadku nie można zawęzić przedziału czasowego i należy oczekiwać na odbiór do godziny 17.

Czy mogę zapłacić kurierowi za usługę?

Nie. Płatność za usługę kurierską odbywa się jedynie online, poprzez platformę AlleKurier.

Czy otrzymam od kuriera potwierdzenie nadania paczki?

Tak. W zależności od wybranej firmy, podpisana przez kuriera kopia listu przewozowego lub protokołu odbioru (który otrzymasz od serwisu AlleKurier) jest potwierdzeniem nadania. Należy ją zachować w razie ewentualnej reklamacji.

Jak śledzić przesyłkę?

Aby śledzić przesyłki stworzone poprzez serwis AlleKurier należy wprowadzić numer śledzonej przesyłki na stronie śledzenia.

Istnieje również wersja w języku angielskim strony śledzenia.

Statusy przesyłki mogą pojawiać się z opóźnieniem do 2 godzin od wystąpienia zdarzenia.

Anulowanie przesyłki

Pomyliłeś się w adresie nadawcy lub odbiorcy? Podałeś niepoprawne wymiary/wagę paczki? Nic straconego – zlecenie możesz anulować, a wpłacone środki zostaną zwrócone na Twoje Konto Użytkownika Allekurier.

Pamiętaj, że jeśli wybrałeś firmę DPD lub GLS i kurier zbyt późno otrzyma informację o anulacji paczki lub jest już w Twojej okolicy, to mimo wszystko może stawić się po odbiór paczki. Opłata zgodna z cennikiem AlleKurier.pl

Inne / Nie znalazłem tematu w którym chcę się skontaktować

Czas oczekiwania na odpowiedź jest zależny od metody kontaktu. Pracujemy w dni robocze w godzinach 8:00-16:00
Komunikat

Opóźnienia w okresie okołoświątecznym

Jak co roku, okres okołoświąteczny jest szczególnie pracowity dla firm kurierskich. Z powodu dużej liczby przesyłek obsługiwanych przez firmy kurierskie, te nie zawsze są w stanie odebrać lub dostarczyć przesyłkę w deklarowanym czasie.
Czytaj dalej...
Kontakt on-line poprzez formularz lub adres e-mail
Najszybsze metody kontaktu
Pamiętaj, że na wiadomości odpisujemy w dni robocze od 8:00 do 16:00
Twoje dane są bezpieczne
biuro@allekurier.pl
Pamiętaj, że na wiadomości odpisujemy w dni robocze od 8:00 do 16:00
Inne sposoby kontaktu
Wylogowanie po okresie nieaktywności

Podaj swoje dane aby zalogować się ponownie.

   Zapomniałem hasło